Rusza międzynarodowy konkurs „Lexus Short Films Series” dla młodych reżyserów

LeadPhoto Rusza międzynarodowy konkurs „Lexus Short Films Series” dla młodych reżyserów
Lexus i The Weinstein Company ogłaszają trzeci doroczny konkurs „Lexus Short Films Series” dla młodych filmowców. W tym roku po raz pierwszy konkurs jest otwarty dla społeczności filmowej na całym świecie. Rozpoczynający karierę reżyserzy mogą zgłaszać się do konkursu od 15 lipca br. Wystarczy przesłać własny film o długości do 20 minut przez stronę www.lexusshortfilms.com.
Content

„Lexus Short Films Series to świetny sposób na odkrycie utalentowanych filmowców młodego pokolenia oraz na zwrócenie uwagi na film krótkometrażowy — powiedział Harvey Weinstein, prezes The Weinstein Company. — Jesteśmy bardzo podekscytowani, że wspólnie z Lexusem będziemy mogli po raz kolejny docierać do przedsiębiorczych twórców filmowych z całego świata”.

W tym roku tematem przewodnim jest „Przewidywanie” — prowokacyjne hasło, które na pewno uruchomi wyobraźnię młodych twórców. Uczestnicy konkursu zinterpretują je na użytek ich własnych narracji, by opowiedzieć historię przesyconą ich osobistą wizją. Zgłoszenia będą przyjmowane do 25 października 2015 roku. Spośród kandydatów zostanie wybranych 4 finalistów, których poznamy podczas ceremonii zamykającej Napa Valley Film Festival 15 listopada. Produkcja filmów rozpocznie się w grudniu tego roku.

Finaliści wyreżyserują własne filmy krótkometrażowe, pod okiem specjalistów z The Weinstein Company. Filmy zostaną następnie rozdystrybuowane do kin oraz rozesłane na największe festiwale filmowe na świecie. Specjalną nagrodą dla wyróżnionych twórców będą domowe zestawy do produkcji i postprodukcji filmów.

„Jesteśmy dumni, że możemy kontynuować naszą współpracę z The Weinstein Company, odkrywać uzdolnionych artystów i wspierać ich w realizacji ich marzeń — powiedział Mark Templin, wiceprezydent Lexusa. — Misją Lexusa jest otwieranie drogi do wspaniałych doświadczeń. Lexus Short Films Series doskonale wpisuje się w tę misję”.

Toyota Motor Corporation wspiera artystów także na inne sposoby. Niedawno zakończył się międzynarodowy konkurs dla muzyków ulicznych pt. „Feeling the Street”, dzięki któremu internauci mogli poznać najlepszych ulicznych instrumentalistów i wokalistów oraz wybrać swoich ulubionych muzyków w głosowaniu internetowym. Artyści z największą liczbą głosów utworzyli zespół, który ruszył w trasę koncertową po Nowej Zelandii samochodami terenowymi Toyoty. Wśród zwycięzców znalazł się Polak, basista Wojtek Gąsiorowski. Filmowe relacje z ich podróży można znaleźć na stronie http://feelingthestreet.com/.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!