Rusza produkcja nowego BMW serii 7

LeadPhoto Rusza produkcja nowego BMW serii 7
Kilka dni temu w zakładach BMW Group w Dingolfing rozpoczęła się produkcja nowego BMW serii 7 Limuzyna. Blisko trzy i pół roku po wprowadzeniu na rynek szóstej generacji najwyższy model marki BMW został odświeżony.
Content

BMW serii 7 definiuje naszą tożsamość w tych zakładach od ponad 40 lat. Jesteśmy dumni z tego, że nowe BMW serii 7 Limuzyna, najwyższy model BMW, produkowane jest w Dingolfing. Naszym celem jako głównego miejsca produkcji samochodów klasy luksusowej jest to, aby przy pomocy naszej doświadczonej i kompetentnej załogi produkować samochody spełniające najwyższe kryteria jakości - mówi Ilka Horstmeier, dyrektor zakładów BMW Group w Dingolfing.

Szczególnym wyzwaniem rozpoczęcia produkcji był tzw. „cyfrowy start”, co oznacza uruchomienie produkcji nowego modelu z dnia na dzień z pełną wydajnością dzienną. Aby zapewnić spełnienie wysokich standardów jakości od pierwszego egzemplarza, przed rozpoczęciem produkcji bardziej złożone komponenty zostały poddane wirtualnym testom na dokładność dopasowania.

Historia BMW serii 7
Od momentu rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji tego modelu w 1977 r. w Dingolfing powstało ponad 1,9 miliona samochodów BMW serii 7. Od samego początku globalny rynek miał kluczowe znaczenie dla sukcesu tej luksusowej limuzyny. BMW serii 7 jest z bez wątpienia najczęściej eksportowanym modelem z zakładów w Dingolfing. W ubiegłym roku ponad 90 procent wszystkich wyprodukowanych pojazdów trafiło za granicę. Szczególne ważnym rynkiem zbytu dla tego modelu są Chiny: w 2018 r. 44% wyprodukowanych egzemplarzy trafiło do klientów w Chinach.

Nowe akcenty stylistyczne
Zmodyfikowany pas przedni i tylny nadają nowemu BMW serii 7 bardziej wyrazisty wygląd. Z przodu duże „nerki” bardzo skutecznie kontrastują z wąskimi reflektorami. Dzięki temu BMW serii 7 jest jednoznacznie rozpoznawalne jako model nowego segmentu samochodów luksusowych BMW i odpowiada językowi stylistycznemu BMW serii 8 i BMW X7.

Również stylistyka tyłu niesie świeże akcenty: płaskie, trójwymiarowe lampy tylne wykonane są całkowicie w technologii diodowej. Pod chromowaną listwą pomiędzy lampami tylnymi znajduje się wąski, sześciomilimetrowy pasek świetlny stanowiący dyskretny akcent przy włączonych światłach dziennych i tworzący charakterystyczny efekt w ciemności. Oprócz tego daje też specjalne oświetlenie przy zamykaniu i otwieraniu zamka centralnego.

BMW serii 7 będzie nadal oferowane w dwóch wariantach nadwozia, w tym w wersji przedłużonej z większym o 14 cm rozstawem osi. Wersję oferującą więcej miejsca z tyłu wybiera 80 procent nabywców tego modelu.

Wewnątrz nowego BMW serii 7 Limuzyna oferowana jest teraz tapicerka z rozszerzonym stebnowaniem na konsoli środkowej i podłokietnikach w drzwiach. W ofercie są też nowe listwy ozdobne z drewna szlachetnego. Lepsze wygłuszenie tylnych nadkoli zmniejsza odgłosy toczenia wewnątrz samochodu. Jeszcze wyższy komfort akustyczny zapewniają szyby boczne z grubszego szkła.

Po raz pierwszy jako sześciocylindrowa hybryda plug-in
Po raz pierwszy w ofercie BMW dostępna będzie hybryda plug-in z silnikiem sześciocylindrowym. BMW 745e/745Le będzie napędzać sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 286 KM i silnik elektryczny o mocy 113 KM dające moc systemową 394 KM. Nowe BMW serii 7 to pierwszy pojazd BMW Group z akumulatorem czwartej generacji. Najnowsza technologia ogniw akumulatorowych zapewnia luksusowej limuzynie zasięg na napędzie elektrycznym do 58 km. Akumulator montowany w BMW 745e/745Le produkowany jest w oddalonym od Dingolfing o kilka kilometrów centrum kompetencyjnym produkcji napędów elektrycznych. Stamtąd Dingolfing zaopatruje zakłady BMW Group na całym świecie w akumulatory i silniki elektryczne do produkcji pojazdów elektrycznych.

Cyfryzacja wspiera proces produkcyjny serii 7
Proces produkcji najwyższego modelu z Dingolfing jest wspierany przez szereg innowacyjnych rozwiązań. W przypadku montażu rzadziej zamawianego wyposażenia, takiego jak na przykład tylna konsola środkowa, wibracja w smartwatchu powiadamia pracowników na odpowiednim odcinku linii montażowej o nietypowym egzemplarzu i wskazuje na dodatkowe czynności.

A przy przyuczaniu nowych pracowników stosowane są okulary projekcyjne. Podczas nauki nowych czynności w polu widzenia pracownika wyświetlane są wirtualne wskazówki. Umożliwia to szybką i skuteczną naukę w zakresie montażu złożonych komponentów, takich jak na przykład lampy tylne. Takie rozwiązania z zakresu rozszerzonej rzeczywistości są stosowane w ośrodkach szkoleniowych i stale doskonalone w ścisłej współpracy pomiędzy planowaniem produkcji i IT.

Cyfryzacja wykorzystywana jest również w zaopatrzeniu linii montażowej w komponenty. Od niedawna na dłuższych trasach pomiędzy magazynem a halą montażową stosowane są autonomiczne transportery najnowszej generacji. Możliwości takich bezobsługowych składów transportowych wykraczają poza automatyzację wcześniejszych rozwiązań. Nowe i bardziej inteligentne rozwiązania logistyczne umożliwią dynamiczne nawigację zgodnie z priorytetami dostaw przy aktywnym unikaniu przeszkód.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!