Rusza przedsprzedaż Mitsubishi Eclipse Cross

LeadPhoto Rusza przedsprzedaż Mitsubishi Eclipse Cross
W polskich salonach Mitsubishi Motors rozpoczęła się przedsprzedaż nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross. Klienci zainteresowani tym sportowym SUV-em mogą zapoznać się z nim podczas serii przedpremierowych pokazów w salonach spod znaku Trzech Diamentów w 10 miastach Polski, gdzie na pierwszych nabywców czeka przedpremierowa oferta.
Content

Zupełnie nowy model 

Debiut Mitsubishi Eclipse Cross rozpoczyna nowy rozdział w historii firmy Mitsubishi Motors, która produkuje samochody już od stu lat, mając za sobą 80 lat doświadczeń w dziedzinie konstruowania i produkcji samochodów napędzanych na 4 koła. Najnowszy model Mitsubishi Motors to nowe otwarcie, ale także kontynuacja największych osiągnięć marki, przełożona na język nowoczesnego designu w oparciu o wymagania klientów.

Buntowniczy SUV coupe

Eclipse Cross to pierwszy w historii Mitsubishi Motors SUV typu coupe o sportowym charakterze, podkreślonym przez linię nadwozia. Łączy zalety auta idealnego do użytku w mieście z usportowionym autem czerpiącym pełnymi garściami z obfitego dziedzictwa Mitsubishi związanego z motorsportem.

Japoński kunszt i cisza, intuicja i nowinki techniczne 

Wnętrze auta urzeka najwyższą jakością wykończenia. Kabina nowego modelu Mitsubishi jest świetnie wyciszona dzięki wygłuszeniu komory silnika, izolacji funkcjonalnej elementów zawieszenia od karoserii oraz sięgnięciu po rozwiązania nadwoziowe o cechach wspierających wyciszenie – jak np. specyficzna konstrukcja obramowania szyb. Kokpit Mitsubishi Eclipse Cross jest wyszukany i starannie przemyślany – zastosowano tu podział funkcjonalny na górną, informacyjną część oraz dolną, wykonawczą. Kierowcę umieszczono zatem w środowisku, które wspiera go swą intuicyjnością. Tu wszystko jest od pierwszego rzutu oka jasne i zrozumiałe, każdy element funkcjonalny jest dokładnie tam, gdzie się go odruchowo szuka – i działa on dokładnie tak, jak podpowiada intuicja. Zaletą takiego ukształtowania otoczenia jest świetna widoczność bez jakichkolwiek elementów zaburzających ocenę sytuacji. Pomaga w tym także zastosowany po raz pierwszy w modelu Mitsubishi – wyświetlacz przezierny HUD, który w polu widzenia kierowcy prezentuje najważniejsze informacje tak, że prowadzący nie musi spuszczać wzroku z drogi, a przeczytanie danych nie wymaga zmiany ogniskowania wzroku.

Mitsubishi Eclipse Cross jest pierwszym modelem tej marki, który wyposażono w niezwykle przejrzystą, łatwą w obsłudze i wielofunkcyjną stację multimedialną SDA ze sterownikiem gładzikowym (touchpadem), działającym dokładnie jak jego odpowiednik w laptopie. Stacja Smartphone Display Audio (SDA) z 7-calowym ekranem dotykowym pozwala na obsługę radia cyfrowego DAB, zestawu głośnomówiącego ze sterowaniem z kierownicy, kamery cofania, systemu Rockford Fosgate i funkcji Mirror Link, która umożliwia podłączenie smartphona do stacji multimedialnej i korzystania z funkcji telefonu za pośrednictwem ekranu SDA – m.in. nawigacji, wyświetlenia i czytania wiadomości sms z telefonu.

Zupełnie nowy silnik benzynowy plus 8CVT i 6MT

Do napędu nowego Mitsubishi Eclipse Cross służy ultranowoczesny benzynowy turbodoładowany silnik z podwójnym systemem wtryskowym 4B40 z rodziny silników 4B1, do której należały jednostki wykorzystywane w modelu Lancer Evolution. To nowa jednostka o pojemności 1,5 l. i mocy 163 KM. Wykorzystywany przy zapotrzebowaniu na mniejszą moc silnika wtrysk do kolektora dolotowego zapewnia dużą czystość spalin, ponieważ paliwo ma wystarczająco dużo czasu na utworzenie palnej mieszanki. Wtrysk bezpośredni wykorzystywany jest przy dużym zapotrzebowaniu na moc. Wtedy paliwo paruje w cylindrze chłodząc powietrze. Pozwala to na wtłoczenie do cylindra dużych ilości powietrza bez zagrożenia spalaniem stukowym i zapewnia wysoką moc silnika. Podwójny system wtrysku paliwa i inteligentne sterowanie trybami pracy turbodoładowania to tylko dwa spośród nowoczesnych rozwiązań, które znalazły tu zastosowanie. Wśród innych warto wspomnieć o zintegrowaniu kolektora wylotowego z głowicą silnika oraz o zmiennych fazach rozrządu zarówno dla strony dolotowej, jak i wylotowej silnika, czy ultralekkich rozwiązaniach materiałowych. Ten silnik dostępny jest w połączeniu z nowym wcieleniem automatycznej, bezstopniowej przekładni CVT o predefiniowanych 8 przełożeniach wirtualnych dla trybu jazdy sport oraz zmodernizowaną, manualną, 6-stopniową skrzynią biegów.

Precyzyjne prowadzenie

Konstruktorom MMC udało się zbudować samochód z nadwoziem SUV Coupé, zapewniającym dynamikę odpowiednią dla formy nadwozia coupé i godną sportowych tradycji marki Mitsubishi. Eclipse Cross otrzymał zatem bardzo sztywne nadwozie, które jednocześnie cechuje mała masa własna (dzięki użyciu blach stalowych o wysokiej wytrzymałości, stanowiących ponad 55% struktury nadwozia). Wśród licznych elementów usztywniających strukturę znalazły się trzypunktowe rozpórki kolumn zawieszenia, specjalnie wzmocnione zostało też przednie podszybie, punkty mocowania sprężyn zawieszenia czy tylne narożniki szkieletu dachu. W rezultacie uzyskano bardziej precyzyjne, bezpośrednie wyczucie układu kierowniczego i lepszą stabilność jazdy na wprost przy dużych prędkościach. Strukturalne spojenie szeroko zastosowano w obramowaniach otworów drzwiowych, w obramowaniu drzwi bagażnika i w tylnych nadkolach. Zwiększyło to sztywność skrętną nadwozia, co zapewnia bardziej bezpośrednie wyczucie układu kierowniczego i zwiększa komfort jazdy poprzez redukcję drgań. Zawieszenie kół w Eclipse Cross (kolumny MacPherson z przodu, układ wielodrążkowy z tyłu) zostało opracowane pod kątem precyzji prowadzenia, zachowania samochodu na zakrętach, uzyskania optymalnego połączenia komfortu jazdy i wyczucia drogi, a także ograniczenia przechyłów nadwozia i przenoszonych przez nie drgań. Kalibracja pracy zawieszenia objęła między innymi amortyzatory przedniego i tylnego zawieszenia Eclipse Cross, które wyposażono w zawory zwrotne szybkiego działania, uzyskując poprawę precyzji tłumienia, a konstrukcja sprężyn zawieszenia zapewnia stabilność ich działania w pozycji rozciągniętej. Zastosowanie cieńszych poduszek przednich kolumn zawieszenia i kątowego ustawienia podkładek pozwoliło uzyskać bardziej liniowe charakterystyki obciążeń podczas uginania się zawieszenia. Wynikiem tego jest poprawa stabilności jazdy na wprost i kolejne podwyższenie precyzji wyczucia układu kierowniczego. W tylnym zawieszeniu z nowo opracowaną belką poprzeczną tylnej osi użyto tulei stalowo-gumowych w górnych i obu dolnych wahaczach. Ich duża elastyczność pozwala absorbować więcej wstrząsów przenoszonych z nawierzchni podczas obciążenia zawieszenia i znacznie ogranicza nieprzyjemne drgania w czasie jazdy na wprost. Tylne zawieszenie wielodrążkowe ma bardzo wysoką sztywność przy obciążeniach bocznych, przyczyniając się do dokładniejszego i bardziej bezpośredniego wyczucia zachowania układu kierowniczego, służąc także lepszej stabilności jazdy. Kluczowym elementem koniecznym do zapewnienia precyzyjnej dynamiki jazdy Eclipse Cross był układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem. Zastosowano w nim nowe elementy silnika elektrycznego (cichsza praca, lepsze wyczucie drogi) i większe przełożenie (dalsza poprawa wyczucia drogi). Układ hamulcowy (z wentylowanymi tarczami z przodu i pełnymi tarczami z tyłu) również opracowywano z myślą o wysokich osiągach samochodu, stąd zastosowanie z przodu tarcz o średnicy 17 cali.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa

Mitsubishi Eclipse Cross to samochód otaczający swych pasażerów opieką i ochroną, wyposażony w najnowocześniejsze technologie i rozwiązania gwarantujące maksimum zabezpieczenia aktywnego i pasywnego. Na pokładzie auta znajdziemy m.in. system ograniczający skutki kolizji czołowych (oparty na obserwacji przedpola przez kamery oraz sensory radarowe), który ostrzega o ryzyku kolizji, ogranicza jej skutki, a nawet potrafi jej zapobiec dzięki funkcji automatycznego hamowania awaryjnego; system informujący o niezamierzonej zmianie pasa, o obecności innego użytkownika drogi w martwym polu lusterek, o ruchu poprzecznym za samochodem, mamy tu adaptacyjny tempomat z automatycznym utrzymywaniem bezpiecznego odstępu od poprzednika, a także automatyczne sterowanie przełączaniem między światłami mijania i drogowymi, elektryczny hamulec postojowy czy system kamer dookólnych, z których komputer komponuje na ekranie centralnym obraz pokazujący samochód „z lotu ptaka”.

Nowy model – nowi klienci

Wprowadzenie na rynek nowego modelu poprzedziliśmy dogłębnymi analizami rynku i badaniami wśród potencjalnych klientów zestawiając nowe Mitsubishi Eclipse Cross z naszymi głównymi konkurentami – modelami Volkswagen Tiguan, Mazda CX5 i Volvo XC40. Badania pokazały, że europejscy, w tym polscy klienci, bardzo wysoko oceniają zalety nowego Mitsubishi Eclipse Cross – szczególnie sportowy design, znakomitą jakość i intuicyjną obsługę. To kluczowe, gdyż podobnie, jak to się stało podczas debiutu Mitsubishi ASX, naszym celem jest zdobycie zupełnie nowych entuzjastów marki – aż 80% nabywców modelu Eclipse Cross po raz pierwszy zdecyduje się na samochód ze znaczkiem Trzech Diamentów – mówi Yasuyuki Oyama, prezes polskiego oddziału Mitsubishi Motors.

Specjalna oferta dla pierwszych klientów 

W odpowiedzi na wielkie zainteresowanie polskich klientów, dla pierwszych nabywców nowego Mitsubishi Eclipse Cross, zorganizowano cykl prezentacji przedpremierowych. Odbędą się one między 13 a 22 października w autoryzowanych salonach Mitsubishi Motors w Warszawie (Japan Motors), Łodzi (Satall), Gdańsku (Motor Centrum), Lublinie (Parexbud), Katowicach (MM Cars), Krakowie (Auto Krak), Sosnowcu (Japan Motors), Gorzowie Wielkopolskim (Gezet), Częstochowie (Kombat) i Toruniu (Arpol) – listę stacji oraz godziny pokazów można znaleźć na stronie https://nowyeclipsecross.mitsubishi.pl/pokazy-przedpremierowe.

Goście tych imprez będą mieli możliwość uczestnictwa w specjalnie przygotowanej prezentacji oraz obejrzenia na żywo jednego z modeli przedprodukcyjnych Mitsubishi Eclipse Cross. Na klientów, którzy zdecydują się na zakup samochodu podczas jednego z pokazów, czeka wyjątkowa oferta – otrzymają oni bezpłatnie komplet opon zimowych Toyo i zaawansowany system antykradzieżowy Omega Can Ultra oraz będą mogli skorzystać z promocyjnego pakietu ubezpieczeniowego PZU w cenie 3,8% wartości pojazdu. Dodatkowo klienci będą mogli kupić z ponad 30% zniżką pakiet stylizacyjny Dynamic Elegance, w skład którego wchodzą przednie, tylne i boczne elementy stylizacyjne, listwa pokrywy bagażnika, dywaniki tekstylne Elegance oraz mata podłogi bagażnika. Dzięki przedpremierowej ofercie pierwsi entuzjaści modelu Mitsubishi Eclipse Cross, którzy złożą zamówienie podczas prezentacji w wyżej wymienionych salonach zyskają ponad 7800 zł.

Aby otrzymać zaproszenie na specjalny pokaz nowego Mitsubishi Eclipse Cross wystarczy na stronie https://nowyeclipsecross.mitsubishi.pl/pokazy-przedpremierowe wybrać jeden z salonów oraz wypełnić i wysłać umieszczony tam kwestionariusz.

Najbogatsze wyposażenie już w standardzie

W polskiej ofercie Mitsubishi Eclipse Cross znajdziemy 8 propozycji, 5 pakietów wyposażenia – Inform, Invite Plus, Intense, Intense Plus i Instyle a klienci mają do wyboru zarówno napęd na dwie, jak i jedną oś a także manualną i automatyczną skrzynię biegów. Zgodnie z oczekiwaniami nabywców aż 5 z tych 8 wersji oferuje automatyczną, 8-biegową przekładnię CVT.

Cieszymy się z tego, że oprócz tak wysoko ocenianej przez nabywców stylizacji, jakości i nowoczesnego wnętrza, wszystkie wersje Mitsubishi Eclipse Cross zaoferują klientom znacznie bogatsze wyposażenie w korzystniejszej cenie, niż konkurencyjne modele – podkreśla Adam Męciński, dyrektor sprzedaży polskiego przedstawicielstwa Mitsubishi Motors.

Nowe Mitsubishi Eclipse Cross już w podstawowej wersji Inform oferuje innymi automatyczne światła drogowe, system ograniczający skutki kolizji czołowych FCM, system ostrzegający o nieplanowanej zmianie pasa ruchu LDW, tempomat ze sterowaniem w kierownicy, automatyczną klimatyzację, światła do jazdy dziennej w technologii LED, 16-calowe aluminiowe obręcze kół, 7 poduszek bezpieczeństwa, radioodtwarzacz CD/MP3, czujnik deszczu, przyciemniane szyby, relingi dachowe czy podgrzewane boczne lusterka.

Kolejna specyfikacja - Invite Plus zawiera ponadto stację multimedialną Smartphone Display Audio, kontroler dotykowy - touchpad do sterowania systemem multimedialnym, zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem w kierownicy, podgrzewane przednie fotele, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, 18-calowe aluminiowe obręcze kół, bezkluczykowy system uruchamiania i dostępu do samochodu, kamerę cofania oraz skórzane obszycie kierownicy i dźwigni zmiany biegów.

W wersji Intense znajdziemy także przezierny wyświetlacz typu HUD (Head-up Display), podgrzewane tylne siedzenia, kierownicę i przednią szybę, przednie i tylne czujniki parkowania, elektrycznie składane lusterka oraz elektromechaniczny hamulec postojowy (tylko CVT).

Specyfikacja Intense Plus oferuje system monitorowania martwego pola (BSW) z asystentem pasa ruchu (LCA) i monitorowaniem ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu (RCTA), system kamer 360 stopni a także przednie reflektory (światła mijania) w technologii LED.

Na liście wyposażenia najbogatszej wersji Instyle znajduje się szklany, panoramiczny, otwierany dach, tempomat adaptacyjny, wyrafinowany system nagłośnienia Rockford Fosgate, skórzana tapicerka siedzeń z pomarańczowymi przeszyciami oraz fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 4 płaszczyznach.

Cennik nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross zaczyna się od 93 990 zł.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!