Ruszyła sprzedaż nowego Lexusa LS w Japonii

LeadPhoto Ruszyła sprzedaż nowego Lexusa LS w Japonii
W Japonii rozpoczęła się sprzedaż piątej generacji Lexusa LS. Nowy LS stanowi pod wieloma względami rewolucję w historii flagowej limuzyny japońskiego producenta, począwszy od napędu, przez zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, po przełomową estetykę. Zobaczmy, co przynosi nowy model.
Content

 

Nowy LS jest drugim, po sportowym LC, modelem zbudowanym w oparciu o nową platformę GA-L, która z jednej strony zapewnia lepszą sztywność nadwozia, przekładającą się na lepsze własności jezdne, a z drugiej daje większą swobodę designerom. To jednak dopiero początek.

Napęd

Największą rewolucją od wprowadzenia pierwszego modelu LS w 1989 roku jest bez dwóch zdań benzynowy silnik Lexusa LS 500. Wszystkie dotychczasowe generacje LS były napędzane wolnossącymi, ośmiocylindrowymi jednostkami widlastymi, tymczasem zastosowany w LS 500 silnik V6 po raz pierwszy korzysta z turbodoładowania, i to w układzie twin turbo. Przy jego projektowaniu wykorzystano doświadczenia zgromadzone w realizowanych programach F1, World Rally Championship i WEC. Silnik rozwija moc 421 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm, zapewniając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie rzędu 4,5 sekundy.

Moc przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem pierwszej w samochodach luksusowych 10-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów, opracowanej wcześniej dla flagowego coupe Lexus LC. Przekładnią steruje elektroniczny system AI-Shift, decydujący o zmianie biegów w oparciu o pozycję pedału gazu, siłę hamowania, przyspieszenie boczne oraz styl jazdy kierowcy. Możliwa jest też manualna zmiana biegów za pomocą łopatek pod kierownicą.

Oprócz wersji LS 500 z napędem konwencjonalnym dostępna jest też wersja hybrydowa LS 500h, wykorzystująca jednostkę napędową Lexus Multi Stage Hybrid System, analogiczną do zastosowanej w Lexusie LC 500h.

Bezpieczeństwo

W piątej generacji Lexusa LS zastosowano ulepszony system bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + A, zaopatrzony w nowe czujniki – stereoskopowy czujnik optyczny i odznaczający się większą czułością radar pracujący w pasmie fal milimetrowych. Radar z antenowym szykiem fazowanym ma szersze pole obserwacji i umożliwia wykrywanie pieszych zbliżających się do jezdni z boków. Wszystko to zapewnia skuteczniejsze działanie systemów bezpieczeństwa czynnego, w szczególności awaryjnego hamowania i omijania przeszkód, a także funkcji asysty prowadzenia pojazdu Lexus CoDrive, które odciążają kierowcę podczas jazdy zarówno po autostradach, jak i krętych drogach, a także w korkach.

Design

Projektanci nowego Lexusa LS wykonali kawał dobrej roboty –  spłaszczona, dynamiczna sylwetka auta jest zupełnie niepodobna do klasycznego, trójbryłowego sedana, a przypomina raczej zwinne coupe. Designerom udało się zachować doskonałą harmonię części kabinowej i reszty nadwozia, podobnie jak w sportowym coupe Lexus LC. Przód samochodu zdominowany jest przez grill o charakterystycznym dla nowych Lexusów kształcie klepsydry; ten motyw odnajdziemy w kilku innych miejscach samochodu. Całość jest jednocześnie awangardowa i elegancka – taki samochód można równie dobrze parkować na miejscu prezesa, nie prowokując pytań o wizerunek firmy, jak i koło basenu czy kortu tenisowego, nie wywołując niepotrzebnej sensacji.

Ceny nowego Lexusa LS w Japonii zawierają się w przedziale od 9,8 do 16,8 mln jenów (z podatkiem), czyli od ok. 87 do ok. 149 tys. USD, co w segmencie luksusowych limuzyn nie jest bynajmniej wartością wygórowaną.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!