Słabe wyniki Nissana Leaf w crash testach IIHS

LeadPhoto Słabe wyniki Nissana Leaf w crash testach IIHS
W crash testach amerykańskiego Insurance Institute for Highway Safety Nissan Leaf otrzymał najgorszą ocenę (Poor). Consumer Reports, magazyn konsumentów, cofnął swoją rekomendację dla tego samochodu elektrycznego.
Content

Instytut IIHS, amerykański odpowiednik Euro CAP, wprowadził rok temu nowy rodzaj testu, który odwzorowuje przebieg 25% wypadków z ofiarami śmiertelnymi. Chodzi o zderzenie czołowe 1/4 szerokości samochodu, czyli zahaczenie bokiem maski o nadjeżdżający z naprzeciwka pojazd. W przeprowadzonej w tym roku serii testów sprawdzono dwa samochody elektryczne. Obecny na polskim rynku Nissan Leaf wypadł w nim bardzo źle.

Po zderzeniu lewej strony przodu pojazdu (od strony kierowcy) przedział pasażerski został poważnie uszkodzony. Konsola razem z kierownicą została wgnieciona o 12 cali w stronę kierowcy, powodując przesunięcie na bok poduszki powietrznej, po której głowa lalki się ześlizgnęła.  Przestrzeń na nogi razem z pedałem hamulca została wciśnięta o 16 cali, narażając na poważne rany lewą nogę.

Drugi testowany w tej kolejce samochód elektryczny, Chevrolet Volt, otrzymał przyzwoitą ocenę (Acceptable w skali Good, Acceptable, Marginal, Poor). Obok Nissana Leaf najgorzej w tym teście poradziły sobie Mazda 5, Nissan Juke i Fiat 500L. Natomiast najlepiej Mini Cooper Countryman.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!