Samochody dla miłośników mody

LeadPhoto Samochody dla miłośników mody
Ci, którzy uważają, że domy mody Gucci, Prada czy Givenchy specjalizują się jedynie w ubraniach, torebkach i dodatkach są w błędzie. Coraz częściej uznani projektanci z najważniejszych domów mody biorą udział w tworzeniu produktów, które nawet pośrednio nie są związane z branżą modową.
Content

To ciekawe zjawisko współtworzenia oryginalnych i limitowanych serii pościeli, firan czy opakowań płatków śniadaniowych lub napojów przez znanych kreatorów mody nie ominęło branży motoryzacyjnej. Co pewien czas producenci zapraszają do współpracy znanych projektantów, którzy sygnują swym nazwiskiem ekskluzywne wersje popularnych samochodów, nawet jeżeli o motoryzacji mają jedynie mgliste pojęcie.

Jeep CJ7 Levi'sSerie limitowanych samochodów podpisanych nazwiskiem projektantów mody kierowane są do specyficznego odbiorcy. Wybór projektanta do współpracy zależy bowiem od strategii marketingowej producenta. Dlatego też znane marki sportowej odzieży sygnują samochody sportowe, natomiast styl Karla Lagerfelda lub Gucci to klasyczna elegancja, dlatego kojarzy się bardziej ze stylowymi, acz klasycznymi modelami. Przykładów współpracy pomiędzy markami samochodowymi a projektantami i domami mody jest wiele, dlatego warto przyjrzeć się tym najciekawszym.

Jak powszechnie wiadomo kultowe jeasny firmy Levi’s są nie tylko wygodne, ale i wytrzymałe. Z tych cech skorzystać chciał producent marki Jeep, współtworząc z jeasnowym imperium model CJ7 Levi’s. Model ten ma nie tylko odpowiednio niebieski kolor nadwozia, ale i fotele wykończone jeansem. We wnętrzu gdzieniegdzie pojawia się stylowy guzik lub nit, nie zabrakło również charakterystycznych dla Levi’sa przeszyć. Wszystko to ociera się o kicz, ale ma pewien jeansowy urok.

Range Rover Evoque Victora BeckhamVictoria Beckham, która dawno przestała być jedynie byłą Spice Girl oraz żoną Davida, odnosi sukcesy jako projektantka mody, dlatego firma Range Rover zaprosiła ją do współtworzenia modelu Evoque Victoria Beckham. Wyprodukowany w liczbie 200 sztuk model jest matowy i zaskakująco męski, a w dodatku dwukrotnie droższy niż model podstawowy. Ale czego nie zrobi brytyjski fan Beckhamów, żeby jeździć po Londynie najbardziej lifestyle’owym rodzimym autem.

Francja to stolica mody, dlatego także francuscy producenci samochodów są wręcz zobligowani do współpracy z domami mody. Prototyp Citroën Lacoste to owoc współpracy ze znanym francuskim producentem odzieży sportowej, którego znakiem rozpoznawczym jest krokodyl. Model Lacoste nigdy nie pojawi się na ulicach, jednakże doskonale sprawdziłby się w naturalnym krokodylim środowisku. Jego futurystyczna forma przywodzi na myśl sympatyczne logo Lacoste w wersji Star Trek, czyli krokodyle w kosmosie.

Lolita Lempicka to znana w Polsce przede wszystkim z serii perfum w bajkowych flakonach francuska projektantka mody. Mało kto wie, iż  w 2004 roku podjęła ona współpracę z firmą Nissan, współtworząc limitowaną serię modelu Nissan Micra. Samochód wyróżnia modna wówczas kremowa skórzana tapicerka oraz podpis projektantki między innymi nad tylnymi światłami i na progach auta. Japońska firma na stałe wprowadziła model Nissan Micra Lempicka Edition do produkcji w związku z uznaniem, które zdobył wśród prawdziwych fashion victims, czyli ofiarnych miłośników mody.

Nissan Micra Lolita LempickaKarl Lagerfeld, jeden z najbardziej rozpoznawalnych projektantów mody na świecie, również nie mógł odmówić sobie przyjemności podpisania swoim nazwiskiem nie jednego, a kliku modeli aut. Karl znany jest z ekstrawagancji i dbałości o swój wizerunek, dlatego to oczywiste, że nie będzie jeździł autem „dla pospólstwa”. Dlatego już w latach 90-tych współtworzył ekskluzywny model BMW 7 Individual by Karl Lagerfeld. Samochód charakteryzował się nieoczywistym kolorem nadwozia i został wyposażony w pikowane, skórzane fotele, zamszową podsufitkę, stylowe firanki oddzielające tylną przestrzeń dla VIP-ów od „ludu” pracującego (siedzącego z przodu), poduszki na dwóch tylnych fotelach (bynajmniej nie powietrzne), nowoczesny system multimedialny z tyłu (prawdziwy luksus końca XX wieku) telefon, telewizor, a nawet… fax.

Channel FioleBMW 7 by Karl Lagerfeld było samochodem ekskluzywnym i jedynym w swoim rodzaju. Lagerfeld znany jest z zamiłowania do kolekcjonowania niebanalnych aut. Jednakże w 2010 roku Karl postanowił rozświetlić życie przeciętnego kierowcy i obdarzyć go odrobiną stylu. Słynny projektant zgodził się wówczas firmować swoim nazwiskiem dwie serie specjalne Volkswagena Polo i Golfa o nazwie „Style”. Auta otrzymały specjalne kolory nadwozia oraz dodatkowe pakiety wyposażenia. Karl wystąpił również w reklamie, w której stwierdził, iż Volkswageny reprezentują paryski styl i szyk, dlatego był niepocieszony informacją, iż można zakupić je tylko na terenie Niemiec. Czyżby zbierał na kolejne auto? A może potrzebował pieniędzy na ekskluzywny, trzyosobowy prototyp Channel Fiole stworzony przez koreańskiego projektanta Jinyoung Jo?

Nie wiadomo, w jakim stopniu Karl Lagerfeld lub Lolita Lempicka rzeczywiście partycypowali w tworzeniu limitowanych serii samochodowych modeli Nissana i Volkswagena, jednakże podpisane przez projektantów realizacje to zapewne biznes intratny, a może po prostu megalomania?

Artographica dla autoranking.pl

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!