Po raz pierwszy w historii
Jest to pierwszy przypadek, kiedy Volvo Cars dzieli się z innym przedsiębiorstwem danymi związanymi z bezpieczeństwem. Współpraca z Volvo Trucks to pierwszy krok na drodze ku stworzeniu masy krytycznej pojazdów w systemie connected, która może mieć istotny wpływ na ogólny poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Współdzielenie danych
Od roku 2018 anonimowe dane w trybie rzeczywistym będą współdzielone pomiędzy wyselekcjonowanymi ciężarówkami Volvo sprzedanymi w Szwecji i Norwegii, wyposażonymi we własne systemy Volvo ostrzegające o zagrożeniach, a samochodami osobowymi Volvo wyposażonymi w system Hazard Light Alert stworzony przez Volvo.
Długa historia
Volvo ma długą historię dzielenia się wiedzą o bezpieczeństwie z innymi w interesie ochrony istnień ludzkich. W roku 1959 Volvo udostępniło bezpłatnie patent na 3-punktowy pas bezpieczeństwa dla wszystkich wytwórców aut, co zaowocowało szacunkowo milionem ocalonych istnień.
Współdzielenie w czasie rzeczywistym danych o bezpieczeństwie bazując na naszych technologiach z zakresu connected może pomóc w unikaniu wypadków – powiedział Malin Ekholm, vice president, Volvo Cars Safety Centre. – Im więcej pojazdów włączymy do systemu współdzielenia danych w czasie rzeczywistym, tym bezpieczniejsze staną się nasze drogi. Oczekujemy nawiązania współpracy z innymi partnerami, którzy dzielą nasze zaangażowanie w poprawę bezpieczeństwa na drogach.
Hazard Light – pierwsza technologia tego typu
Technologia Hazard Light to pierwsze tego typu rozwiązanie w motoryzacji. W chwili, gdy którekolwiek Volvo w nią wyposażone uruchomi światła awaryjne, do wszystkich znajdujących się w pobliżu pojazdów Volvo wysyłany jest alert w ramach łączności z chmurą danych, ostrzegający kierowców i pomagający w unikaniu potencjalnych wypadków. Jest to szczególnie użyteczne na krętych drogach o niewidocznych zakrętach oraz otoczonych urwiskami. Hazard Light Alert jest dostępny w Szwecji i Norwegii od 2016 r., gdzie stanowi standardowe wyposażenie wszystkich modeli serii 90 i 60, a także XC40. Dodanie wybranych aut ciężarowych z floty modeli Volvo Trucks do tej chmury pozwoli pokryć jeszcze większy obszar, zidentyfikować więcej potencjalnych zagrożeń i zdecydowanie podnieść poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Obie marki Volvo odpowiadają za poważną część nowo rejestrowanych w regionie pojazdów.
Anonimowość danych, ich ocenianie i gromadzenie oraz współdzielenie w ramach tej inicjatywy będzie pozostawać w zgodzie z General Data Protection Regulation (GDPR), które to prawo obowiązuje w krajach Unii Europejskiej od tego roku.