Sardynia nie była łaskawa dla kierowców WRC

LeadPhoto Sardynia nie była łaskawa dla kierowców WRC
Sytuacja na trasie Rajdu Sardynii WRC sprawiła, że załogi zespołu Citroen Total Abu Dhabi WRT niedługo po starcie musiały poprzestać na obronie zajmowanych pozycji. Błoto, kałuże i deszcz utrudniły zespołom szybką jazdę i walkę o miejsca.
Content

Przecieranie szlaków
W rajdach WRC rozgrywanych na trasach szutrowych bardzo ważne jest zajęcie wysokich pozycji w pierwszym etapie. W przeciwnym razie zasada odwróconej kolejności startowej powoduje, że w dwóch kolejnych dniach rywalizacji zawodnik wyrusza na trasy jako jeden z pierwszych. Wtedy odkurzanie szutru z warstwy sypkiego pyłu zalegającego na jego powierzchni wydłuża czas przejazdu i jednocześnie ułatwia zadanie jadącym później rywalom.

Niespodziewana zmiana pogody
W zakończonym w niedzielę Rajdzie Sardynii zupełnie nieoczekiwanym czynnikiem, który pomieszał karty w grze, był piątkowy intensywny deszcz. Opady w sezonie letnim na tej śródziemnomorskiej wyspie to ewenement. Dla zespołów oznaczały one poważne komplikacje już na starcie. 

Nawet dobre wyniki
W pierwszym etapie rajdu Craig Breen miał wyznaczoną ósmą pozycję startową, a Mads Østberg dziesiątą. O ile w normalnych warunkach, na suchej nawierzchni byłoby to okazją do ataku na miejsca w czołówce, na drogach mokrych i błotnistych start z dalekich pozycji jest bardzo niekorzystny. Kierowcy z końca stawki brną w błocie rozrzuconym przez pierwsze auta i niemal zawsze zaliczają gorsze czasy. 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!