Plakietka CUPRA od lat elektryzuje fanatyków mocnych hothatchy, od niedawna dostępny jest Leon Cupra ST, czyli pierwsze wcielenie Cupry w nadwoziu kombi. Pomimo większej masy od swojego 3-drzwiowego brata, Cupra ST doskonale sprawdza się nawet w najtrudniejszych warunkach torowych, czego odzwierciedleniem jest czas jaki został ustanowiony w „zielonym piekle”. 7’58’’12 to czas lepszy od 3-drzwiowej odmiany SC.
Kluczem do dawkowania sportowych emocji i czerpania przyjemności z jazdy według własnych preferencji jest CUPRA Drive Profile - pozwala samemu wybrać odpowiedni tryb podczas jazdy. Poza trybami Comfort i Sport, które sprawdzają się na co dzień, inżynierowie z Martorell położyli nacisk na tryb CUPRA – budzący w Leonie prawdziwego sportowca. Po jego aktywowaniu pedał przyspieszenia jest bardziej czuły na polecenia kierowcy, a skrzynia DSG pracuje w najbardziej sportowym trybie przełożeń. Adaptacyjne zawieszenie DCC, progresywny układ kierowniczy i blokada dyferencjału przedniej osi także pracują w najbardziej dynamicznych ustawieniach.
Równie ważne jest serce – w tym wypadku wydajny silnik 2.0 TSI o mocy 265 KM lub 280 KM, który w połączeniu z niewielką masą i solidną konstrukcją jest w stanie wykrzesać z tego auta doskonałe osiągi. Dodatkowo, adaptacyjne zawieszenie DCC, opracowane specjalnie z myślą o modelu CUPRA, jest teraz bardziej wrażliwe i reaguje o wiele szybciej, dostosowując charakterystykę pracy amortyzatorów do panujących warunków i danej drogi w ciągu zaledwie milisekund.
Kolejnym elementem, który zaostrza charakter Leona CUPRA jest nowa blokada mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu - wyraźnie wpływa ona na poprawę przyczepności i prowadzenie tego przednionapędowego samochodu. System używa sprzęgła wielotarczowego, które jest uruchamiane hydraulicznie i kontrolowane elektronicznie. Maksymalna siła blokady wynosi 1 600 Niutonometrów i, w ekstremalnych sytuacjach, 100 procent napędu może przekazywać tylko do jednego koła.
Dla większej wygody i bezpieczeństwa, blokada dyferencjału jest zintegrowana ze wszystkimi systemami, takimi jak ESP i EDS. Dzięki temu Leon ST CUPRA zyskuje doskonałą przyczepność, ale również zachowuje się pewnie i nie traci kontroli podczas przyspieszania. Co więcej, jego wrażliwość na pedał gazu nie wpływa negatywnie na prowadzenie.