Seat Leon ST bije rekord toru Nordschleife

LeadPhoto Seat Leon ST bije rekord toru Nordschleife
Seat Leon ST to od dziś oficjalnie najszybsze seryjne kombi jakie gościło na słynnej pętli północnej toru Nurburgring. Z czasem 7 min 58 s i 12 setnych okazało się szybsze nawet od 3-drzwiowej wersji SC.
Content

Plakietka CUPRA od lat elektryzuje fanatyków mocnych hothatchy, od niedawna dostępny jest Leon Cupra ST, czyli pierwsze wcielenie Cupry w nadwoziu kombi. Pomimo większej masy od swojego 3-drzwiowego brata, Cupra ST doskonale sprawdza się nawet w najtrudniejszych warunkach torowych, czego odzwierciedleniem jest czas jaki został ustanowiony w „zielonym piekle”. 7’58’’12 to czas lepszy od 3-drzwiowej odmiany SC.

Kluczem do dawkowania sportowych emocji i czerpania przyjemności z jazdy według własnych preferencji jest CUPRA Drive Profile - pozwala samemu wybrać odpowiedni tryb podczas jazdy. Poza trybami Comfort i Sport, które sprawdzają się na co dzień, inżynierowie z Martorell położyli nacisk na tryb CUPRA – budzący w Leonie prawdziwego sportowca. Po jego aktywowaniu pedał przyspieszenia jest bardziej czuły na polecenia kierowcy, a skrzynia DSG pracuje w najbardziej sportowym trybie przełożeń. Adaptacyjne zawieszenie DCC, progresywny układ kierowniczy i blokada dyferencjału przedniej osi także pracują w najbardziej dynamicznych ustawieniach.

Równie ważne jest serce – w tym wypadku wydajny silnik 2.0 TSI o mocy 265 KM lub 280 KM, który w połączeniu z niewielką masą i solidną konstrukcją jest w stanie wykrzesać z tego auta doskonałe osiągi. Dodatkowo, adaptacyjne zawieszenie DCC, opracowane specjalnie z myślą o modelu CUPRA, jest teraz bardziej wrażliwe i reaguje o wiele szybciej, dostosowując charakterystykę pracy amortyzatorów do panujących warunków i danej drogi w ciągu zaledwie milisekund.

Kolejnym elementem, który zaostrza charakter Leona CUPRA jest nowa blokada mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu - wyraźnie wpływa ona na poprawę przyczepności i prowadzenie tego przednionapędowego samochodu. System używa sprzęgła wielotarczowego, które jest uruchamiane hydraulicznie i kontrolowane elektronicznie. Maksymalna siła blokady wynosi 1 600 Niutonometrów i, w ekstremalnych sytuacjach, 100 procent napędu może przekazywać tylko do jednego koła.

Dla większej wygody i bezpieczeństwa, blokada dyferencjału jest zintegrowana ze wszystkimi systemami, takimi jak ESP i EDS. Dzięki temu Leon ST CUPRA zyskuje doskonałą przyczepność, ale również zachowuje się pewnie i nie traci kontroli podczas przyspieszania. Co więcej, jego wrażliwość na pedał gazu nie wpływa negatywnie na prowadzenie.

Movie
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!