Seat prezentuje nowego Leona

LeadPhoto Seat prezentuje nowego Leona
Seat zaprezentował całkowicie nową generację Leona. Hiszpański producent zainwestował 1,1 miliarda euro w nową generację auta – z bardziej wydajnym systemem napędowym, innowacyjną łącznością z otoczeniem, udoskonaloną technologią wspomagania jazdy oraz nowym designem.
Content

Seat Leon jest kluczowym modelem w ofercie hiszpańskiej marki, o czym świadczy sprzedaż pojazdów trzech poprzednich generacji na poziomie 2,2 mln sztuk. Czwarta odsłona modelu ma otworzyć nowy rozdział w historii Leona.

„Seat Leon to nasz bestsellerowy model, dlatego chcieliśmy sprostać oczekiwaniom jego fanów. Zainwestowaliśmy ponad 1,1 miliarda euro w opracowanie i produkcję nowej wersji, koncentrując się przede wszystkim na projekcie pojazdu i wyposażeniu zakładów” – powiedział Casten Isensee, pełniący obowiązki Prezesa Seat SA. „W 2019 roku pobiliśmy kolejne rekordy. Sprzedaliśmy ponad 570 tys. samochodów, największy wolumen w 70-letniej historii firmy. Ponadto osiągnęliśmy też najlepszy do tej pory poziom produkcji – z linii produkcyjnych w zakładach w Martorell zjechało ponad 500 tys. aut. Wkraczamy w 2020 rok z optymizmem” – dodaje.

Nowy design
Podstawę samochodu stanowi zaawansowana platforma MQB Evo, która zapewniła projektantom większą elastyczność w projektowaniu, co przełożyło się na uzyskanie lepszych proporcji.

W wersji 5-drzwiowej nowy Seat Leon ma 4368 mm długości (o 86 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, czyli o 50 mm więcej niż w trzeciej generacji.

W wersji Sportstourer samochód ma 4642 mm długości (o 93 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi jest identyczny jak w wersji 5-drzwiowej.

Seat przekonuje, że wygląd kolejnej wersji najważniejszego modelu marki oparto na najbardziej charakterystycznych cechach wcześniejszych odsłon. Zmiany wpływają na wygląd, a także zwiększają ogólną wydajność samochodu dzięki poprawionej aerodynamice. Wartość współczynnika oporu aerodynamicznego poprawiła się o około 8% w porównaniu do poprzedniej generacji.

Przód Leona ma mocniejsze, trójwymiarowe połączenie maskownicy i przednich lamp. Reflektory LED zostały cofnięte w głąb maski. Karoseria również ewoluowała, stała się bardziej elegancka i wielowymiarowa. Tył pojazdu wyposażono w światła LED rozciągnięte na całej szerokości pojazdu.

Zupełnie nowe wnętrze Seata Leona ma być uosobieniem funkcjonalności, minimalizmu i elegancji. Przedstawiciele marki przekonują, że wszystko w kabinie zostało zaprojektowane przy ścisłym zachowaniu zasad ergonomii dla zwiększenia komfortu zarówno kierowcy, jak i pasażerów podróżujących z przodu i z tyłu.

Pojemność bagażnika w wersji 5-drzwiowej wynosi 380 litrów (identycznie jak w poprzedniej generacji), a w opcji Sportstourer – 617 litrów (czyli aż o 30 litrów więcej niż w poprzedniej generacji).

Ulepszone oświetlenie
Całkowicie LED-owe reflektory o charakterystycznym integrują wszystkie najważniejsze funkcje: światła mijania, światła drogowe, światła do jazdy dziennej oraz dynamiczne kierunkowskazy.

Na lusterkach bocznych pojazdu znajdują się zintegrowane kierunkowskazy LED. W pojazdach z opcją pełnego oświetlenia LED na lusterkach umieszczono również światła powitalne, które podczas aktywacji samochodu wyświetlają słowo „Hola!” na powierzchni pod drzwiami. Ponadto nowy Leon został wzbogacony o dynamiczne kierunkowskazy.

We wnętrzu zagościło także ambientowe oświetlenie wykonane w technologii LED. Tworzy ono łuk okalający całą deskę rozdzielczą, który może zmieniać kolor i natężenie światła w zależności od potrzeb kierowcy. Oświetlenie jest także częścią systemu monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.

Pierwszy w pełni połączony z otoczeniem pojazd Seata
Kluczowym elementem systemu łączności Leona jest 10,5-calowy wirtualny kokpit, czyli zestaw wskaźników zastepujący tradycyjne zegary. Standardowy system multimedialny ma 8,25-calowy ekran, który można połączyć ze smartfonem. Na bardziej rozbudowany Navi System składa się 10-calowy ekran Retina z nawigacją 3D, funkcją sterowania głosem oraz rozpoznawania gestów.

System Full Link otwiera drogę do łączności, umożliwiając użytkownikom podłączenie urządzeń mobilnych do systemu multimedialnego pojazdu za pośrednictwem Android Auto lub bezprzewodowego Apple CarPlay.

Dzięki opcjonalnemu schowkowi z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu i wzmacniaczem sygnału, spełniającemu standardy Qi, można ładować urządzenia mobilne. Natomiast specjalna jednostka łączności online z wbudowaną kartą SIM zapewni stałą łączność ze światem cyfrowym. Technologia pozwala systemowi multimedialnemu pobierać dane z chmury w czasie rzeczywistym. Seat zapowiada, że w przyszłości możliwy będzie dostęp do wielu aplikacji oraz najnowszych aktualizacji systemu. Dodatkową korzyścią wbudowanej karty SIM jest usługa eCall, za pośrednictwem której użytkownicy w razie potrzeby natychmiastowo skontaktują się ze służbami ratunkowymi.

Co więcej aplikacja Seat Connect, którą można pobrać na dowolne urządzenie mobilne, pozwala na zdalne aktywowanie i kontrolowanie wielu funkcji.

Gama silników
Model dostępny jest w wielu wariantach: z silnikiem benzynowym (TSI), Diesla (TDI), napędzanym gazem ziemnym (TGI) (na tę chwilę Seat nie zamierza wprowadzać tej jednostki do polskich salonów) oraz w wersjach mild hybrid (eTSI) i hybrydowej plug-in (eHybrid).

Kierowcy mogą wybrać spośród wielu dostępnych silników spalinowych – turbodoładowanych, z bezpośrednim wtryskiem, o mocy od 90 KM do 190 KM. Po raz pierwszy oferta obejmuje jednolitrowe trzycylindrowe silniki TSI 90 KM i 110 KM oraz większe 1,5-litrowe jednostki 130 KM i 150 KM. Dla najbardziej wymagających dostępny jest 2,0-litrowy silnik TSI o mocy 190 KM połączony ze skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.

Nowy Seat Leon został dostosowany również do dwóch rodzajów silnika wysokoprężnego – 2-litrowych jednostek o mocy 115 KM lub 150 KM. Samochód może być również wyposażony w 1,5-litrowy silnik TGI (CNG) o mocy 130 KM.

Po raz pierwszy w historii Seat Leon dostępny będzie także w wersji mild hybrid (eTSI) korzystającej z instalacji 48V (1.0 TSI 110 KM lub 1.5 TSI 150 KM, oba oferowane wyłącznie ze skrzynią biegów DSG). Jako że elektryfikacja pozostaje jednym z najważniejszych założeń strategicznych Seata, najnowszy model będzie można nabyć w wariancie z napędem hybrydowym plug-in. Dzięki współdziałaniu 1,4-litrowego silnika spalinowego TSI połączonego z motorem elektrycznym, akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh i sześciobiegowej skrzyni biegów DSG, samochód osiąga moc na poziomie 204 KM i zasięg elektryczny wynoszący około 60 km (dane na podstawie testów WLTP).

Najbezpieczniejszy samochód w historii Seata
Aby stworzyć najbezpieczniejszy samochód, jaki kiedykolwiek opuścił zakłady produkcyjne Seata, producent wyposażył Seata Leona w zestaw systemów wspomagania kierowcy, takich jak proaktywny tempomat, Emergency Assist, asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu czy asystent wyprzedzania.

Adaptacyjne zawieszenie sprawia, że sposób jazdy samochodu zmienia się w zależności od warunków na drodze i wymagań kierowcy. System kontroluje otoczenie i dostosowuje zawieszenie, optymalizując tłumienie drgań oraz zwiększając komfort i dynamikę jazdy.

Premiera sprzedażowa nowego Seata Leona zaplanowana jest na drugi kwartał 2020 roku.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!