Silnik benzynowy nowej generacji w modelach Scenic i Grand Scenic

LeadPhoto Silnik benzynowy nowej generacji w modelach Scenic i  Grand Scenic
Renault wprowadza nowy silnik benzynowy zbudowany we współpracy Aliansu z Daimlerem. Ma zwiększyć komfort jazdy oraz zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2.
Content

Renault zaprezentowało nowy turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zbudowany we współpracy Aliansu z Daimlerem. Motor zadebiutował na rynku w modelach Scenic i Grand Scenic, ale z początkiem 2018 roku będzie stopniowo wprowadzany również w innych autach Renault. Nowy silnik gwarantuje wyższy moment obrotowy przy niskich obrotach oraz większą i stałą dostępność na wysokich, co jednocześnie pozwala zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję CO2. W porównaniu z TCe 130 nowy silnik TCe 140 osiąga dodatkowe 35 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w szerszym zakresie obrotów od 1500 do 3500 obr./min - powiedział Philippe Brunet, wiceprezes Aliansu ds. konstrukcji silników elektrycznych i spalinowych.

Silnik będzie dostępny w trzech poziomach mocy: TCe 115 z manualną skrzynią biegów oraz TCe 140 i TCe 160 z manualną i automatyczną skrzynią biegów EDC. W 2018 roku nowa jednostka benzynowa będzie stopniowo montowana również w innych modelach samochodów Renault.

Szereg nowych rozwiązań
Nowy silnik sprzężony z manualną skrzynią biegów lub dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów EDC dostępny jest w kilku poziomach mocy od 115 do 160 KM. W konstrukcji wykorzystano szereg stworzonych przez Alians rozwiązań, w tym Bore Spray Coating, czyli powłokę cylindra znaną z silnika Nissana GT-R, która zwiększa wydajność poprzez redukcję tarcia i optymalizację procesu wymiany ciepła. Zastosowano również inne technologie: ciśnienie bezpośredniego wtrysku paliwa zostało podniesione o 250 barów, a specjalna konstrukcja komory spalania pozwala na utrzymanie optymalnych parametrów mieszanki paliwowo-powietrznej. 
Ponadto technologia zmiennych faz rozrządu reguluje zawór wlotowy i wylotowy, w zależności od obciążenia silnika. W rezultacie samochód osiąga wyższy moment obrotowy na niskich obrotach, a jego dostępność na wysokich obrotach jest bardziej stabilna, co przekłada się na większy komfort jazdy i lepszą reakcję w średnim zakresie obrotów.

Klienci krajów europejskich już mogą składać zamówienia; dostawy są planowane w połowie stycznia tego roku.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!