Wraz z nowym modelem Kodiaq, ŠKODA debiutuje w nowym dla siebie, szczególnie szybko rozwijającym się na całym świecie segmencie – w klasie dużych SUV-ów. Tą kampanią czeska marka chce dotrzeć do nowych grup odbiorców, zwiększyć swój udział rynkowy i dalej wzmacniać swoją pozycję na rynku międzynarodowym.
Model Kodiaq pokazuje siłę ŠKODY, ale i wyznacza jej drogę na przyszłość, wdrażając nowe rozwiązania, takie jak mobilne usługi internetowe, poprawiające poziom bezpieczeństwa i przepływu informacji.
- Nasza nowa ŠKODA Kodiaq to samochód wyjątkowo wszechstronny - mówi Prezes Zarządu ŠKODY, Bernhard Maier.
- Łączy witalną aktywność z tradycyjnymi walorami marki – wybijającą się ponad standard funkcjonalnością i przestronnością. Jak zawsze podczas tworzenia nowego modelu postaraliśmy się dać trochę więcej „samochodu w samochodzie” niż konkurencja i dzięki temu osiągnęliśmy najlepszą propozycję w segmencie. W połączeniu z przejmującym wyglądem, nowa ŠKODA Kodiaq robi kolosalne wrażenie na drodze.
Już pierwszy kontakt utwierdza w przekonaniu, że Kodiaq to prawdziwa ŠKODA: przepełniony charakterem i emocjami wygląd, adaptuje nowy język stylistyczny marki do segmentu SUV. W codziennej eksploatacji przynosi on wiele korzyści dla całej rodziny tak w pracy, jak i podczas wypoczynku. Jako pięcio- lub nawet siedmioosobowy samochód, Kodiaq zapewnia mnóstwo miejsca wszystkim pasażerom. Z pojemnością sięgającą nawet 2 065 litrów posiada największy bagażnik w klasie. Tylne siedzenia posiadają regulację wzdłużną i pochylenia dla jeszcze lepszego komfortu i efektywniejszego zagospodarowania przestrzeni.
Gdy ŠKODA Kodiaq zadebiutuje na rynku na początku 2017 roku, będzie dostępna z pięcioma wariantami silnikowymi: dwoma jednostkami wysokoprężnymi TDI i trzema benzynowymi TSI. Najmocniejszy wariant benzynowy (2.0 TSI o mocy 180 KM) zapewnia dynamiczne właściwości jezdne w połączeniu z wydajnością silnika o małej pojemności dzięki nowoopracowanemu procesowi spalania mieszanki. Wysoka zawartość wysokowytrzymałej stali w konstrukcji nadwozia czyni nowego SUV-a ŠKODY niespotykanie lekkim, co przekłada się także na obniżanie zużycia paliwa.
Producent oferuje szeroki wybór konfiguracji układu przeniesienia napędu: ręczne i automatyczne skrzynie biegów oraz napęd na dwa lub cztery koła. Duży SUV z Czech poradzi sobie ze wszystkimi nawierzchniami w stateczny i komfortowy, a jednocześnie dynamiczny i zręczny sposób.
Doskonałe doświadczenia z jazdy potęguje wybór trybu jazdy Driving Mode Select i nowy Dynamic Chassis Control (DCC). Dzięki nim sposób pracy układu kierowniczego, przepustnicy, automatycznej skrzyni biegów DSG i zawieszenia może być regulowany na wiele sposobów.
ŠKODA Kodiaq czuje się równie dobrze w wymagających warunkach terenowych. Po zjechaniu z drogi kierowcę wspiera wykorzystujący układ napędu na cztery koła tryb jazdy off-road. Za wciśnięciem jednego przycisku wszystkie potrzebne systemy – zarządzania silnikiem, wspomagania prowadzenia, elektronicznej kontroli jak ABS i ESC, a także zawieszenia (jeśli samochód wyposażony jest w DCC) - automatycznie dopasowują się do terenowych warunków.