Skoda na Tour de France

LeadPhoto Skoda na Tour de France
ŠKODA już po raz 11 wspiera wyścig Tour de France flotą aż 250 swoich samochodów! W tym roku kibice polskiej gwiazdy kolarstwa - Michała Kwiatkowskiego, mają szansę posmakować szosowych emocji z bardzo bliskiej odległości, jadąc ŠKODĄ wśród zawodników i towarzysząc ścigającym się kolarzom w peletonie.
Content

Czeski producent wspiera wszystkich, którzy pracują na powodzenie wyścigu: od startujących zespołów, poprzez dziennikarzy, po obsługę z samym dyrektorem Tour de France, Christianem Prudhomme. Jak on sam wyznaje: „Moja ŠKODA podczas wyścigu jest czymś więcej niż tylko samochodem – to moje biuro i miejsce, gdzie spędzam większość dnia.” Na trasę wyruszą ŠKODY z całego przekroju oferty modelowej marki: zwinne Citigo, pojemne ŠKODY Octavia Combi, czy reprezentacyjne, komfortowe ŠKODY Superb – czerwony Superb poprowadzi kolarzy.

W każdej edycji wyścigu samochody rodem z Czech pokonują ponad 2,8 milionów kilometrów w ekstremalnych warunkach: zatłoczonych peletonach, mozolnych górskich podjazdach i szybkich pościgach, przewożąc duże obciążenia i zmagając się z nieustannym ocieraniem i obijaniem. Nieustraszone samochody ŠKODA udowodniły już wielokrotnie swoją wytrzymałość i niezawodność. To dlatego organizatorzy tego kolarskiego klasyka postanowili przedłużyć tę doskonale układającą się współpracę do roku 2018 włącznie.

Jak zauważa prezes zarządu ŠKODY, prof. Winfried Vahland: - Nasze zaangażowanie w kolarstwo odzwierciedla 119-letnią tradycję firmy. To przecież rowery były początkowo podstawą działalności ojców założycieli ŠKODY: Václava Laurina i Václava Klementa. Rowery do tej pory zajmują honorowe miejsce w ofercie firmy: czeska marka kontynuuje tradycje założycieli, oferując kompletną gamę rowerów, włącznie z rozbudowaną gamą akcesoriów rowerowych i odzieży.

Tour de France to jedno z największych, corocznych wydarzeń nie tylko wśród wyścigów kolarskich, ale i ogólnie wydarzeń sportowych na świecie. Na liczącej około 3 600 km trasie wokół całej Francji przez kolejne trzy tygodnie zbiera się kilkanaście milionów kibiców, a niewyobrażalna liczba pół miliarda widzów śledzi rywalizację w telewizji.

Polscy kibice będą trzymać kciuki za Michała Kwiatkowskiego, który swój zeszłoroczny debiut ukończył na rewelacyjnym, przekraczającym wszelkie oczekiwania, jedenastym miejscu. W tym roku 24-latek z Chełmży ma szanse odnieść jeszcze większy sukces, także w walce o białą koszulkę, przyznawaną najlepszemu młodemu zawodnikowi.

Marka ŠKODA mocno angażuje się w tematykę rowerową, promowanie sportu i ruchu. Dzięki nawiązaniu współpracy z Akademią Copernicus Michała Kwiatkowskiego, marka wspiera szkołę w profesjonalnych działaniach dla młodych pasjonatów kolarstwa. Trenerami w Copernicusie są m.in. Marcin Mientki (mistrz Europy i wielokrotny mistrz Polski) i Tomasz Owsian (wielokrotny medalista mistrzostw Polski), którzy w przeszłości szkolili również Kwiatkowskiego.

Aby kibicować Michałowi Kwiatkowskiemu osobiście, wystarczy przyłączyć się do konkursu, który przygotowała ŠKODA Polska, i oczywiście go wygrać. Oprócz wyjazdów na Tour de France do zdobycia są gadżety kolarskie. Konkurs odbywa się na profilu marki w serwisie Facebook oraz na stronie skoda-rowery.pl, gdzie podawane będą również najświeższe informacje od ŠKODY z trasy „Wielkiej Pętli”.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!