Skyactiv i KERS w nowej GT86?

LeadPhoto Skyactiv i KERS w nowej GT86?
Jak donosi portal motoring.com.au, Toyota GT86 dostanie nowy silnik w technologii Skyactiv oraz układ odzyskiwania energii z hamowania (KERS), co spowoduje, że sportowa Toyota stanie się częściową hybrydą. Producent nie potwierdził na razie tych informacji.
Content

W maju tego roku Toyota i Mazda ogłosiły rozpoczęcie współpracy w zakresie rozwoju produktów i technologii, a już 3 miesiące później australijski portal motoring.com.au, powołując się na swoich japońskich informatorów donosi, że Toyota pracuje nad nowym silnikiem 1.5 w technologii Skyactiv do następnej wersji GT86. Zamiana dotychczasowego silnika 2.0i 200 KM typu boxer na nowy przyniosłaby znaczące korzyści pod względem osiągów, zużycia paliwa i kosztów produkcji.

Podobną jednostką o mocy 131 KM napędzana jest obecnie Mazda MX-5 Miata. Silnik GT86 miałby rozwijać moc 190 KM, a dodatkowo byłby wzmocniony systemem odzyskiwania energii z hamowania (KERS), który mógłby dostarczyć dodatkowych kilkadziesiąt koni. Dzięki temu samochód byłby dynamiczniejszy od obecnej wersji o mocy 200 KM, a jednocześnie osiągałby mniejsze spalanie. Cena auta pozostałaby na obecnym poziomie.

Wątpliwości budzi jednak fakt, że benzynowe jednostki typu Skyactiv wykorzystywane w modelach Mazdy to silniki wolnossące o wysokiej kompresji. Aby zastosować doładowanie należałoby odprężyć silnik, a jednym z kluczowych założeń technologii SkyActive było stosowanie wysokowydajnych energetycznie silników wolnossących.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!