Spacetourer Hyphen - mocne brzmienie Citroena

LeadPhoto Spacetourer Hyphen - mocne brzmienie Citroena
Z okazji wprowadzenia na rynek nowego modelu SpaceTourer, Citroen nawiązuje współpracę z francuskim zespołem elektro „HYPHEN HYPHEN” i prezentuje barwny samochód koncepcyjny z napędem na cztery koła: SpaceTourer HYPHEN. Samochód będzie jedną z atrakcji Citroena na salonie genewskim.
Content

Citroen SpaceTourer Hyphen przyciąga wzrok, ma sporo dodatków typowych dla rasowej terenówki. Jego nazwa Hyphen (ang. łącznik) wskazuje na charakter auta, które łączy możliwości vana i SUV-a. Wybór zespołu muzycznego HYPHEN HYPHEN w naturalny sposób wpisywał się więc w przekaz marketingowy nowego samochodu studyjnego. Ten młody zespół z Nicei, nominowany do francuskich Wiktorów w bieżącym roku, staje się obecnie jednym z wiodących zespołów na popowej scenie muzycznej.

- Kontakt z HYPHEN HYPHEN i rozpoczęcie współpracy wydawało się dla nas czymś oczywistym. To wyrazisty, zdecydowanie wyróżniający się zespół posiadający oryginalny wizerunek muzyczny i graficzny. Było to może zagranie marketingowe, ale na pewno też wyraz autentycznego podziwu dla tego, co robią. Pozwala nam to także podkreślić wspólne wartości: optymizm, chęć wspólnego przeżywania i kreatywność - Arnaud BELLONI, Dyrektor Marketingu i Komunikacji marki.

Koncept Citroen SpaceTourer HYPHEN jeszcze mocniej wydobywa wszystkie atuty seryjnej wersji i przykuwa uwagę stylistyką zakręconego, kolorowego terenowca, który ma przede wszystkim zapewnić wolność i funkcjonalność. Na pasażerów czeka relaksująca i barwna kabina, w której każdy może mieć poczucie, że naprawdę zadbano o jego potrzeby. Do tego mamy większe możliwości jazdy, nie tylko po szosie. Napęd na cztery koła, opracowany przez Automobiles Dangel zapewnia większą swobodę poruszania się i zbliża tego vana do świata terenowych samochodów, dając mu możliwość dotarcia w trudnodostępne miejsca.

Citroen SpaceTourer HYPHEN sięga po kanony stylistyczne SUV-ów: poszerzone błotniki, osłony nadkoli i osłony dolnej części nadwozia przypominają samochód studyjny AIRCROSS. W płaszczyzny pokryte matowym kolorem Moondust Dark dużą dawkę energii wnoszą barwne czerwono-pomarańczowe elementy.

Wyższy od seryjnie produkowanej wersji, concept SpaceTourer HYPHEN jest wyposażony w matowoczarne, diamentowane, aluminiowe 19-calowe obręcze kół, ożywione anodowanymi pomarańczowo-czerwonymi akcentami. Na każdą z opon nałożono 5 elastomerowych taśm.

Podobne pasy znajdują się również na przednim i tylnym zderzaku. Wykonane z anodowanego aluminium podkreślają solidność nowego concept caru. Kojarzą się również ze sprzętem wspinaczkowym: taśmami, linami, karabinkami.

Lakier w odcieniu świeżej zieleni zestawiono z błyszczącym czarnym dachem i naklejkami w sześciokątne wzory. Po otwarciu bocznych przesuwnych drzwi przed pasażerami otwiera się przestronne, oryginalnie wykończone wnętrze. Każde siedzenie ma inny kolor dzięki zestawieniu różnych odcieni. Dolna część siedzeń jest pokryta skórą Nappa z wyrazistymi pomarańczowo-czerwonymi przeszyciami, a górna część tkaniną w odcieniu różniącym się w zależności od siedzenia. Dla zapewnienia komfortu siedzenia są wyposażone w pianki 3D. Wnętrze jest doskonale wyciszone dzięki grubym dywanikom z miękkiej, mięsistej wełny. Dach i deska rozdzielcza zostały pokryte specjalną tkaniną, dopasowaną kolorystycznie i graficznie do siedzeń. Szeroki szklany dach doświetla przestrzeń pasażerską.

Pod maską silnik 2.0 BlueHDi 150 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Citroen SpaceTourer HYPHEN ma również dołączalny napęd na cztery koła, opracowany wspólnie z firmą Automobiles Dangel, gwarantujący dobre parametry tracyjne w warunkach niskiej przyczepności. SpaceTourer Hyphen ma też znacznie większy prześwit niż wersja seryjna. Samochód zostanie odsłonięty 1 marca na stoisku Citroena na Salonie Samochodowym w Genewie. Będą tam również członkowie zespołu HYPHEN HYPHEN.

Nowy Citroen Spacetourer to wspólny projekt Toyoty i koncernu. Auto będzie sprzedawane także jako Toyota ProAce i Peugeot Traveller. Technicznie samochody są zbiżone, będą się jednak różnić stylistyką nadwozi. W założeniu ten projekt ma stać się rynkowym konkurentem dla Volkswagena Transportera. Nowe trojaczki z zakładów we francuskim Valenciennes to mieszanka japońskiej technologii i francuskiego stylu oraz najwyższych standardów bezpieczeństwa, co potwierdziły już zaliczone na pięć gwiazdek testy Euro NCAP. Nowy produkt Toyoty i PSA - w zależności od wersji nadwozia - może być lekkim samochodem dostawczym, pojazdem do transportu osób albo przestronnym autem rodzinnym. Podobnie jak w przypadku trojaczków segmentu A, dostawczo - osobowy samochód będzie występować w trzech wersjach, markach i nazwach.

Samochody zadebiutują na genewskim salonie w marcu i trafią na rynek w pierwszej połowie 2016 roku. Nowe modele koncernów Toyota i PSA to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie europejskiego rynku na lekkie pojazdy użytkowe średnich rozmiarów. Bliźniacze modele osobowo - użytkowych samochodów pojawią się na rynku w tym samym czasie. Będą dostępne w wersjach: Combi, przeznaczonej dla prywatnych użytkowników oraz w Shuttle -do przewozów wahadłowych dla zawodowych przewoźników. Toyota ProAce będzie oferowana w wersjach osobowej i furgon.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!