Wszyscy uczestnicy spotkania podkreślili chęć i gotowość do prowadzenia dialogu, na temat przyszłości firmy Opel i jej pracowników. Wspólnym celem jest podjęcie działań, które wpłyną na poprawę wyników zarówno spółki jak i należących do niej kultowych marek.
Podczas rozmów, w atmosferze przejrzystości i wzajemnego zaufania, omówiono m.in. wpływ potencjalnego przejęcia marek Opel/Vauxhall przez Grupę PSA na istniejące układy zbiorowe, ochronę miejsc pracy i utrzymanie istniejących zakładów.
Przedstawiciele Grupy PSA podkreślili, że z poszanowaniem istniejących układów zawartych w Europie, chcą w dalszym ciągu prowadzić dialog ze wszystkimi zainteresowanymi stronami. Grupa PSA zamierza blisko współpracować z Europejską Radą Zakładową i związkiem IG Metall, aby wspólnie z kierownictwem koncernu Opel stworzyć największą w Europie spółkę motoryzacyjną o francusko-niemieckich korzeniach, a także zapewnić przyszłość spółki i jej pracowników.
Wolfgang Schäfer-Klug skomentował prowadzone rokowania: - Zaangażowanie wszystkich stron i poczynione ustalenia w sprawie dalszych negocjacji są podstawą kolejnej rundy rozmów z PSA. Podczas prowadzonych rokowań prezes Carlos Tavares zadeklarował, że jest zainteresowany zrównoważonym rozwojem zakładów Opel/Vauxhall jako niezależnej spółki. To zainteresowanie podzielamy my, przedstawiciele załogi i jesteśmy gotowi rozmawiać o potencjalnym połączeniu obu firm.
Carlos Tavares oświadczył: - Koncern PSA chce, aby dobra współpraca i relacje z przedstawicielami załogi stały się jego wyróżnikiem oraz najważniejszym czynnikiem decydującym o sukcesie firmy. Grupa PSA jako pierwsza we Francji przyjęła zasadę współstanowienia i jest gotowa do podjęcia współpracy w tej formule, która w Niemczech jest powszechna. W wyniku dojrzałego dialogu z PSA, w lipcu 2016 roku podpisano umowę z pięcioma związkami zawodowymi, które reprezentują 80% załogi o nazwie „New Growth Momentum”.