Sprzedaż Porsche w Polsce rośnie!

LeadPhoto Sprzedaż Porsche w Polsce rośnie!
Producent samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen umacnia swoją pozycję na polskim rynku: od stycznia do czerwca 2019 roku w naszym kraju zarejestrowano 1049 nowych aut Porsche, o 18,5% więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Najchętniej wybieranym modelem pozostaje Macan.

Content

Niedawno raportowaliśmy o wzroście sprzedaży modeli tego producenta na świecie. Teraz poznaliśmy liczby z naszego kraju. Wzrost jest imponujący.

Przedstawiciele marki podają, że to pierwszy raz w historii kiedy dostawy samochodów Porsche do Polski w pierwszym półroczu przekroczyły poziom 1000 egzemplarzy. Do nabywców trafiło 1049 pojazdów, czyli o 18,5% więcej niż w okresie od stycznia do czerwca 2018 roku. Najmocniejszy impuls sprzedażowy zapewnił nowy Macan, który znalazł 501 nabywców (+73,4%). W ramach niedawnej modernizacji otrzymał on m.in. udoskonalone systemy z zakresu łączności i bezpieczeństwa, a modyfikacje podwozia zapewniają mu jeszcze bardziej dynamiczne prowadzenie. 

Wzrost popularności zanotowała też drugi najchętniej wybierany model: Cayenne. W pierwszym półroczu na jego zakup zdecydowało się 248 polskich klientów (+7,4%). W tym samym czasie dostarczono również 155 egzemplarzy Porsche Panamera, a także blisko 150 dwudrzwiowych aut sportowych z linii 718 oraz 911. 

Przejściowy spadek popularności kultowej dziewięćset jedenastki wynika ze zmiany generacji – do klientów trafiają właśnie pierwsze coupé i kabriolety najnowszej serii 992. Wskazują na to wyniki rejestracji za sam czerwiec, gdy polskie Porsche Centra opuściły 32 egzemplarze 911 (+220% r/r).

„W skali świata nasza firma odnotowała wzrost dostaw samochodów o 2% – Polska nie tylko podąża za tym pozytywnym trendem, ale mocno wybija się i należy do czołówki jeśli chodzi o wzrost – w tym roku w naszym kraju zarejestrowano ponad 18% więcej samochodów Porsche w stosunku do pierwszego półrocza 2018 roku. Cieszy nas, że coraz więcej polskich fanów sportowej motoryzacji decyduje się na spełnienie marzenia w postaci zakupu samochodu Porsche" – powiedział Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce.

W drugim półroczu polski oddział Porsche spodziewa się równie dobrych wyników – m.in. z uwagi na pełną dostępność i kolejne warianty nowego 911, a także za sprawą wprowadzenia pierwszego w pełni elektrycznego samochodu sportowego Porsche, czyli modelu Taycan, dysponującego napędem na wszystkie koła i mocą ponad 600 KM. Jego światowy debiut nastąpi we wrześniu, a sprzedaż ruszy przed końcem roku.

Porsche Polska
Rejestracje nowych aut na polskim rynku

styczeń-czerwiec

2019

2018

Różnica

1. Macan

501

289

+73,4%

2. Cayenne

248

231

+7,4%

3. Panamera

155

180

-13,9%

4. 911

82

110

-25,5%

5. 718 Boxster i 718 Cayman

63

75

-16,0%

RAZEM

1049

885

+18,5%

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!