Nieprzerwane starania w kierunku ewolucji i własnej redefinicji to klucz do zrównoważonego wzrostu wartości marki Kia Motors – mówi Mike Rocha, dyrektor ds. oceny wartości marki w Interbrand. Stinger, pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupé oraz otwarcie nowego centrum doznań sensorycznych ‘Beat 360’ w Seulu to dla mnie zapowiedź jasnej przyszłości firmy Kia, dodaje Rocha.
Zgodnie z raportem Interbrand Kia zajęła 69 miejsce wśród najcenniejszych marek świata już drugi rok z rzędu, a jej najnowsza „wycena” oznacza 645-procentowy wzrost wartości od roku 2007. Uważana za jedenastą, najbardziej wartościową markę w branży motoryzacyjnej, Kia wyprzedza wiele innych popularnych marek oraz szereg producentów samochodów klasy popularnej, premium i luksusowej.
Osiągnięte wyniki stanowią dalszą motywację dla kontynuowania naszej misji by w oczach konsumenta stać się najbardziej poszukiwaną marką samochodową - uważa Charles Suh, wiceprezes korporacyjnego pionu marketingu w Kia Motors.
Power to Surprise
Zrównoważony wzrost wartości rynkowej marki Kia to także rezultat wysiłków zmierzających do pogłębienia emocjonalnych więzi pomiędzy produktem firmowym a konsumentem na poszczególnych rynkach sprzedaży.
Kia drugi już rok z rzędu zdobyła pierwszą lokatę w amerykańskim rankingu J.D. Power Initial Quality Study (badania satysfakcji konsumenckiej oceny jakości podczas pierwszych 90 dni posiadania pojazdu). Pod względem ogólnej jakości Kia była w roku 2017 najwyżej notowaną marką w J.D. Power Vehicle Dependability Study (badania niezawodności pojazdu) na rynku Niemiec i Wielkiej Brytanii.
Znaczący przyrost wartości marki Kia oraz prestiżu całej gamy modelowej to także efekt oficjalnego partnerstwa z wiodącymi federacjami i organizatorami ekskluzywnych eventów sportowych o znaczeniu globalnym. Umowy sponsoringu z agendami FIFA, UEFA, NBA, LPGA czy też mistrzowskiego turnieju tenisowego Australian Open otwierają szereg okazji przyciągnięcia do marki Kia grupy ‘młodych duchem’ nabywców docelowych we wszystkich praktycznie regionach świata.