Stinger, czyli Kia na sportowo

LeadPhoto Stinger, czyli Kia na sportowo
Stinger to pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe, bazujący na koncepcyjnym modelu GT, który Kia obiecała wprowadzić do produkcji seryjnej.
Content

Projektując Stingera inżynierowie wzięli pod lupę nie tylko wymiary jego konkurentów, ale również przestronność wnętrza i pojemność bagażnika. Pod względem rozstawu osi Stinger przerasta Audi A4, Infiniti Q50, Lexusa IS, BMW serii 4 Gran Coupé, a nawet Lexusa GS i Mercedesa CLS. Jest też dłuższy (4830 mm) i szerszy (1870 mm) niż porównywalne modele w tym segmencie, co przekłada się na bardziej przestronne wnętrze.

Pod maską znajdą się do wyboru dwa turbodoładowane silniki: 2,0-litrowy turbodoładowany czterocylindrowy generuje 255 KM przy 6200 obr/min a drugi – widlasty, sześciocylindrowy, twin-turbo – ma pojemność 3,3 litra i osiąga moc 365 KM przy 6000 obr/min oraz generuje moment obrotowy o wartości 510 Nm już od 1300 obr/min i aż do 4500 obr/min. Z tym silnikiem pod maską Kia Stinger przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 269 km/h.

Obydwie jednostki napędowe współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, która przenosi napęd na tylne koła.

Za wygląd Stingera odpowiada zespół europejskich stylistów z centrum designu Kia we Frankfurcie, kierowany przez Petera Schreyera. Właściwości jezdne i precyzja prowadzenia Stingera to zasługa inżynierów, którymi dowodzi znany z BMW Albert Biermann – od roku 2014 szef działu rozwoju i testów nowych modeli Kia.

Kia Stinger trafi do sprzedaży zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie w czwartym kwartale 2017 roku.

Źródło: Kia/Mototarget.pl

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!