Stoisko Fiata na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Genewa 2017

LeadPhoto Stoisko Fiata na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Genewa 2017
Podczas Salonu Samochodowego Genewa 2017 marka Fiat pokazuje swoje dwie „dusze", które istnieją w coraz bogatszej gamie producenta. Dwa światy, które charakteryzują markę, funkcjonalny i emocjonalny, przedstawia symbolika stoiska i prezentowane na nim modele.
Content

Przygotowane w Genewie stoisko przyciąga publiczność elegancją i włoskim wysmakowaniem. Jego linie towarzyszą wystawianym samochodom w postaci Pandy Natural Power, Pandy Cross i Fullback Cross oraz wielu innych, koncentrując się jednak na jubileuszowej serii Fiata 500.

W specjalnej strefie można również będzie z bliska zobaczyć niektóre akcesoria zrealizowane we współpracy z Mopar oraz produkty merchandisingowe. Wśród produktów najbardziej „cool i pop" znajdują się bluzy z kapturem z wszytym miejscem na słuchawki lub poduszka z wbudowanym wygodnym głośnikiem, który można podłączyć do swojego smartfona, aby w każdym momencie mieć właściwą bazę muzyczną. Ponadto, strefa wystawowa zarezerwowana dla jubileuszowej, poświęconej 60.rocznicy istnienia  Fiata 500, zostanie wzbogacona o „Gabsule collection Fiat 500". Odwiedzający będą mogli nabyć ekskluzywną kolekcję toreb, portfeli, kosmetyczek i breloków na klucze firmy Gabs, która opiera się na typowym dla Cinquino wdzięku, składając w ten sposób hołd jego wzornictwu i opowiadając jego historię za pośrednictwem migawek z kultowymi detalami. Przedpremierowo dostępne są również okulary „Tribute to 500 anniversary", stworzone przez Italia Independent i charakteryzujące się okrągłymi, klasycznymi oprawkami, inspirowanymi stylem vintage w nowoczesnej i eleganckiej odsłonie.

Fiat 500 seria specjalna dedykowana 60. urodzinom modelu.

4 lipca 1957 r. w Turynie „przyszedł na świat" Fiat 500, „mały wielki samochód" będący symbolem masowej motoryzacji. Ponad 4 000 000 sprzedanych egzemplarzy modelu, który posiadał niecałe 3 metry długości. 4 lipca, 50 lat później, Fiat zaczerpnął z tego dziedzictwa, aby wejść w przyszłość „za kierownicą" 500 nowego tysiąclecia, która w pierwszej połowie 2017 roku osiągnie liczbę 2 000 000 sprzedanych egzemplarzy.

To jeszcze jedna rewolucja na drogach całego świata, samochód, który łączy w sobie pozornie przeciwstawne wartości: jest ekskluzywny, ale dostępny, elegancki, lecz zabawny, ma typowo włoski styl, będąc światowym bestsellerem sprzedawanym w ponad 100 krajach: 80% Fiata 500 jest sprzedawane poza granicami Włoch.

W 2017 roku ikona Fiata kończy 60 lat. Z tej okazji na genewskiej scenie debiutuje seria specjalna dedykowana 60. urodzinom modelu. Llimitowana i numerowana seria specjalna jest hołdem dla jej poprzedniczki, dzięki specjalnej charakteryzacji i nowoczesnej interpretacji znaków wyróżniających, które uczyniły ją słynną, m.in. winylowa deska rozdzielcza, logo vintage z przodu między chromowanymi „wąsami" oraz na pokrywie tylnej i kierownicy a także chromowane listwy na masce silnika. Dostępna wyłącznie w wersji cabrio, seria specjalna dedykowana 60. urodzinom modelu wyróżnia się dwukolorowym nadwoziem o sugestywnej nazwie Dolce Vita: biały trójwarstwowy lakier w centralnej części samochodu, natomiast pastelowy w kolorze kości słoniowej na masce i słupkach drzwi.  Szary lub bordowy pas podkreśla eleganckie połączenie kolorystyczne, natomiast otwierany dach jest koloru szarego. Uwagę przyciągają detale, do których należą: chromowane obudowy zewnętrznych lusterek wstecznych, 16" obręcze kół z lekkiego stopu i dedykowane logo, 560, które staje się „marką samą w sobie" z czerwonymi cyframi „6" i „0", zamkniętymi w ostatnich dwóch cyfrach logo 500. Ten wyróżniający znak zdobi słupek drzwi i pojawia się na chromowanych listwach progowych i numerowanej tabliczce, która oznacza egzemplarz z limitowanej edycji.

Fiata 500 w serii specjalnej dedykowanej 60. urodzinom modelu można będzie zamawiać od marca. Wersja dostępna będzie na głównych rynkach regionu EMEA w 560 egzemplarzach, które będą miały imienny certyfikat autentyczności, a dostawy rozpoczną się 4 lipca. Akcenty rétro znajdujemy także we wnętrzu, są to m.in. elementy skórzanej tapicerki w kolorze kości słoniowej z kontrastowymi bordowymi przeszyciami, centralny pas deski rozdzielczej i dwukolorowe dywaniki. Hołd dla przeszłości ogranicza się jedynie do estetyki: z technologicznego punktu widzenie seria specjalna dedykowana 60. urodzinom modelu oferuje skórzaną gałkę dźwigni zmiany biegów i kierownicę z wbudowanymi przyciskami, system UconnectTM z 7" ekranem dotykowym z Bluetooth, nawigację satelitarną i wejścia USB i AUX IN; wyświetlacz TFT 7", klimatyzację automatyczną, światła przeciwmgielne i tylne czujniki parkowania. Nie brakuje nowości wprowadzonych przez MY2017: Ogranicznik prędkości i tempomat oraz, na zamówienie, systemy CarPlay i Android AutoTM umożliwiające dostęp do aplikacji ze swojego iPhone'a lub smartphone'a Android bezpośrednio z 7" ekranu systemu UconnectTM wbudowanego w konsolę centralną. W ten sposób można zarządzać zawartością i funkcjami swoich urządzeń bezpośrednio z fotela kierowcy i mieć zawsze do dyspozycji kontakty, telefon, muzykę, mapy w łatwy i intuicyjny sposób.

Czujniki deszczu i zmierzchu, reflektory biksenonowe, szyby tylne przyciemniane, system Beats AudioTM uzupełniają wyposażenie modelu. Gama silników serii specjalnej Fiata 500 jest szeroka, z silnikami benzynowymi - dostępnymi również ze zrobotyzowaną skrzynią biegów Dualogic i łopatkami na kierownicy - 1.2 o mocy 69 KM i 0.9 TwinAir o mocy 85 KM, którego zużycie w cyklu mieszanym wynosi 3,8 litra/100km. Wszystkie silniki mają homologację Euro 6, także mały turbodiesel 1.3 16v Multijet II o mocy 95 KM. Samochód prezentowany podczas Salonu w Genewie to wersja  1.2 o mocy 69 KM wyposażona w urządzenie Stop & Start.

Fiat Fullback Cross.

Fullback to pick-up, który powstał, aby zaspokoić potrzeby Klienta wykorzystującego samochód do pracy, ale również, dzięki swojej ogromnej uniwersalności, samochód z łatwością „odnajduje się" w życiu codziennym i czasie wolnym.

W Genewie światową premierę ma wersja Cross. Nowy pick-up z wyposażeniem Cross jest dostępny w wersji Podwójna Kabina, jego długość wynosi 5,28 m, a rozstaw osi 3 m. Szerokość samochodu wynosi 1,81 m, a jego wysokość 1,78 m. Prezentowany na targach model ma nadwozie w kolorze ciemnoszarym.

Fullback Cross wyróżnia przedni grill z czarnymi matowymi lamelami. Przód uzupełnia dolna osłona zderzaka w srebrnym satynowanym kolorze. Wzrok przyciągają inne umieszczone po bokach czarne akcenty, m.in. lusterka wsteczne, klamki drzwi, nadkola, obręcze kół w rozmiarze 17" i nowe wzornictwo stopni bocznych. Ponadto czarne orurowanie skrzyni ładunkowej wysmukla linię Fullbacka Cross i podkreśla jego dynamiczny styl. Wygląd Fullbacka Cross uzupełnia nowe wykończenie skrzyni ładunkowej, oczywiście w czarnej tonacji, na tle którego błyszczy logo Fiat.

Fullback Cross wyposażony jest w silnik turbodiesel common rail o pojemności 2,4, który rozwija moc 180 KM (133 kW) i 430 Nm momentu obrotowego. Jego maksymalna prędkość wynosi 179 km/h. Dostępne są dwa rodzaje skrzyń biegów: sześciostopniowa manualna lub automatyczna z pięcioma biegami, z sekwencyjnym trybem sportowym i łopatkami zmiany biegów przy kierownicy. Ta druga opcja znajduje się właśnie w samochodzie prezentowanym w Genewie. Jego mocną stroną jest integralny napęd z centralnym mechanizmem różnicowym typu Torsen, obsługiwany przez trzy elektronicznie sterowane sprzęgła, które sterują przekazywaniem momentu obrotowego na koła w czasie rzeczywistym w oparciu o warunki drogowe i prędkość. Wykorzystanie reduktora pozwala dostarczyć większy moment obrotowy na off-roadowych trasach i przy pełnym załadunku. Dostępna jest także blokada tylnego dyferencjału.

W standardowym wyposażeniu modelu są systemy ABS z EBD, ESC, TSA (Trailer Stability Assist - stabilizator toru jazdy przyczepy), LDW (Asystent pasa ruchu), siedem poduszek powietrznych, tempomat. Wersja Cross może być wyposażona również w reflektory biksenonowe, światła przeciwmgielne przednie i światła do jazdy dziennej  (DRL) w technologii LED. Wyposażenie wnętrza przewiduje skórzaną tapicerkę oraz kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, klimatyzację automatyczną dwustrefową, elektroniczny selektor wyboru trybu napędu SUPER SELECT. Wyposażenie w zakresie multimediów obejmuje Radio cyfrowe DAB z CD/MP3 z 7" wyświetlaczem dotykowym, Bluetooth i wejście USB. Fotele przednie są podgrzewane, a fotel kierowcy posiada dodatkowo regulację elektryczną w sześciu kierunkach. Samochód posiada kamerę cofania, pomocną podczas parkowania oraz nawigację satelitarną. Marka Mopar zaprojektowała specjalne akcesoria dla Fullbacka Cross: elektrycznie otwieraną klapę tylną i zderzak tylny zintegrowany ze stopniem, ułatwiającym dostęp do skrzyni ładunkowej. Wyposażenie uzupełniają chromowane listwy progowe i gumowe dywaniki.

Fullback Cross jest wystawiony obok Pandy Cross, uzupełniając gamę Cross, zbudowaną z modeli o wyjątkowym wyglądzie i dużej wszechstronności wykorzystania. Modele są zaprojektowane, aby sprostać różnym wyzwaniom i przygodom, od miejskiej dżungli po ekscytujące podróże po bezdrożach.

Fiat 124 Spider Europa.

Nowy Fiat 124 Spider to dwumiejscowy kabriolet, jedyny dwumiejscowy model Fiata. Jego poprzednik w 1966 roku wzbudzał falę euforii typową dla lat 60. XX w. Dzisiaj jego styl łączy w sobie klasyczną piękność swojego protoplasty i nowoczesne wyposażenie zapewniające sportowe osiągi, zaawansowane technologie i bezpieczeństwo.

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie podziwiać można nową limitowaną serię specjalną 124 Spider Europa, która poprzez specjalne wyposażenie chce uczcić wersję o tej samej nazwie zaprezentowaną przez Pininfarinę właśnie na genewskim Salonie 36 lat temu. Prezentowany na stoisku model ma nadwozie w czerwonym kolorze Rosso Passione, kolorze typowym dla sportowych włoskich modeli dwumiejscowych, 17" obręcze ze stopu z wzorem 4-ramiennym zaprojektowane przez Mopar w hołdzie dla słynnego poprzednika. Dodatkowy stylowy akcent stanowią obudowy lusterek wstecznych w kolorze srebrnym i czarna skórzana tapicerka foteli. Wyposażenie 124 Spider w wersji Europa obejmuje 4 poduszki powietrzne, reflektory przednie full-led z systemem adaptacyjnych świateł mijania (Adaptive Front Light System), które kierują wiązkę świetlną w stronę zakrętu, radio 7" mp3 z wejściem USB i system Hi-Fi premium Bose z 9 głośnikami, m.in. podwójnym głośnikiem wbudowanym w zagłówki obydwu foteli i subwooferem, skórzaną kierownicę, cruise control, system keyless entry, kamerę cofania i system nawigacji z mapami 3D.

Ponadto, 124 Spider Europa ma wewnątrz specjalną numerowaną tabliczkę oraz logo 124 na grillu przednim. Ssamochód wystawiany na Targach w Genewie wyposażony jest w sześciostopniową skrzynię biegów połączoną z czterocylindrowym silnikiem turbo o pojemności 1,4 litra z technologią  MultiAir, który dostarcza moc 140 KM i moment obrotowy  240 Nm, oferując maksymalną prędkość 215 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,5 sekund. W 124 Spider wykorzystano czterowahaczowe zawieszenie z przodu i Multilink z tyłu, wyregulowane tak, by zwiększyć stabilność podczas hamowania i skrętu.  Kierownica obraca się lekko i żywo reaguje na manewry dzięki zastosowaniu elektrycznego układu wspomagania. Konfiguracja układu kierowniczego i zawieszenia, lekka rama, równomierne rozłożenie masy oraz turbodoładowany silnik zapewniają w połączeniu ze sobą dynamiczne doświadczenia z jazdy, które oferuje ten model.

Natural Power.

Stoisko w Genewie gości Pandę Natural Power w wersji wyposażenia Lounge oraz w kolorze specjalnie stworzonym z okazji wyprodukowania 300 000 sztuk zasilanych metanem, montowanych od 2006 roku. Auto wyposażono w dwucylindrowy silnik TwinAir Turbo Natural Power z podwójnym zasilaniem benzyna-metan, rozwijający moc 80 KM (59 kW) i spalający (na 100 km w cyklu mieszanym) 4,5 litra benzyny lub 3,1 kilograma metanu. Emisja CO2 jest niska i wynosi 106 gramów na kilometr podczas jazdy na benzynie i tylko 85 gramów przy jeździe na metanie.  Silnik łączy technologie MultiAir, Turbo i downsizingu ze specjalnymi technologiami zasilania metanem oraz stanowi dobre rozwiązanie dla Klientów zwracających coraz większą uwagę na tematykę ochrony środowiska, ale również na koszty eksploatacji. W porównaniu do wersji benzynowej, silnik ma specyficzne elementy, jak kolektor ssący, wtryskiwacze, elektroniczny system kontroli silnika oraz gniazda zaworów wykonane z trwałego materiału. To właśnie doskonała integracja wszystkich elementów z nowoczesnymi technologiami - takimi jak system MultiAir oraz turbosprężarka- oprócz wyższej niezawodności, nie wpływa negatywnie na osiągi oraz prowadzenie auta podczas jazdy na CNG.

Od 20 lat FCA jest europejskim liderem w branży samochodów z podwójnym zasilaniem benzyna-metan, z ponad 700 000 sprzedanych aut oraz gamą sześciu modeli marki Fiat (Panda, Punto, Qubo, Doblò, 500L i 500L Living), jedną Lancią (Ypsilon) i czterema Fiatami Professional: Fiorino, Doblò Cargo, Ducato i Ducato Panorama. W porównaniu do zasilania benzyną, metan redukuje o 23% emisję CO2 i o 52% emisję tlenku azotu.

Rodzina Tipo.

Rodzina Tipo jest dostępna wi trzech wariantach nadwozia oraz z konkretnymi elementami wyposażenia: jest to projekt, który krąży wokół bardzo dobrej oferty cenowej.

Wersja 4-drzwiowa jest wartościowym samochodem o dobrym stosunku jakości do ceny. Wersja 5-drzwiowa łączy komfort i wszechstronność z dynamicznym stylem, natomiast Tipo Station Wagon jest najbardziej przestronnym i uniwersalnym Fiatem dostępnym w handlu, pozostającym wiernym założeniom rodziny Tipo, ale gwarantującym większą funkcjonalność i uniwersalność.

Na stoisku w Genewie można będzie podziwiać 4-drzwiowego sedana w metalizowanym czerwonym kolorze „Amore", wyposażonego w silnik 1.6 E-Torq o mocy 110 KM z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów oraz Station Wagon w niebieskim kolorze Mediterraneo z silnikiem turbodiesel 1.6 Multijet 120 KM zestawionym z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Obydwa samochody wystawiane są w bogatej wersji wyposażenia „Lounge" z aluminiowymi, felgami 17", chromowanymi elementami oraz skórzaną kierownicą i gałką dźwigni zmiany biegów.

Komfort i bezpieczeństwo zapewnione są przez tempomat, system brake control, podłokietnik przedni oraz fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego. Zakres wyposażenia technologicznego jest również bogatszy o system UconnectTM HD LIVE, który w wersji 5-drzwiowej i Station Wagon posiada dotykowy, kolorowy ekran 7" o wysokiej rozdzielczości. Nowa generacjia systemu obejmuje Bluetooth z zestawem głośnomówiącym i streaming audio, odczyt wiadomości sms, sterowanie głosowe, gniazdo Aux i wejście USB z obsługą iPod, przyciski na kierownicy i - na zamówienie - kamerę cofania oraz nowy, zintegrowany system nawigacji TomTom 3D.

Po bezpłatnym pobraniu UconnectTM LIVE z App Store lub z Google Play Store na swój smartfon, UconnectTM LIVE oferuje streaming muzyki dzięki serwisom Deezer i TuneIn, zapewnia wiadomości dzięki serwisowi Reuters, nawigację połączoną z TomTom LIVE oraz możliwość pozostawania w stałym kontakcie z sieciami społecznościowymi, dzięki Facebook Check In i Twitter. Oprócz tego, oszczędność, ekologia i możliwość monitorowania gdziekolwiek Klient się znajduje, dzięki aplikacjom eco:Drive i my:Car.

System jest teraz dostępny również z systemami CarPlay i Android AutoTM. Apple CarPlay umożliwia kierowcy korzystanie w samochodzie ze swojego iPhone'a w sposób intuicyjny. Apple CarPlay łączy iPhone'a z wyświetlaczem i wbudowanym sterowaniem w samochodzie.

Android Auto dostarcza informacjie, organizując je w formie prostych kart, pojawiających się w razie potrzeby. Funkcja ta umożliwia dostęp do: Google Maps z systemem nawigacji z komendami głosowymi, informacjami na temat ruchu drogowego w czasie rzeczywistym i pokazywaniem na wyświetlaczu konkretnego pasa ruchu; Google Play Music i wiele innych serwisów muzycznych; możliwości wykonywania i odbierania połączeń, trzymając ręce na kierownicy i mając wzrok skierowany na drogę.

Android Auto i Google Play Music to zastrzeżone znaki towarowe Google Inc.

W całej gamie Tipo, w standardzie zamontowanych jest sześć poduszek powietrznych, ESC i Hill Holder, TPMS - system monitorowania ciśnienia w oponach. Zestaw urządzeń bezpieczeństwa jest uzupełniony o pakiet Safety z aktywnym tempomatem, systemem awaryjnego automatycznego hamowania i ogranicznikiem prędkości.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!