Studyjny Volkswagen Beetle Dune

LeadPhoto Studyjny Volkswagen Beetle Dune
Na odbywającym się Auto Show w Detroid Volkswagen zaprezentował studyjny model Beetle Dune z podwyższonym nadwoziem.
Content

Beetle Dune jest modelem studyjnym, ale wszystko, co prezentuje, jest możliwe do wykonania i jest bliskie produkcji seryjnej. Pośrodku zimy w Michigan pokazuje, co może czekać klientów latem. Dune sprawdzi się także zimą. Styliści przypięli podwyższonemu o 50 mm Beetlowi parę nart „na plecy”. Dune – podwyższone nadwozie, duże, 19-calowe opony i stylistyka „all-terrain” – stworzony został, aby podbijać plaże i wydmy, jak przed laty VW Buggy. Dlaczego zatem na bagażniku zamocowano narty? Ponieważ na nartach można jeździć nie tylko po śniegu. Na całym świecie tam, gdzie są wydmy, powstają ośrodki sandboardingu, jak Sand Master Park we Florence.

Pod względem technologii napędu samochód nawiązuje do modeli seryjnych. Silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 210 KM w połączeniu z 6-biegową DSG przyspiesza Beetla Dune do 100 km/h w 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 227 km/h. Jednak ważniejszy i robiący większe wrażenie jest sposób, w jaki Volkswagen przenosi tę moc na drogę. W tym aucie z napędem na przednią oś widać między innymi zalety doskonałej konstrukcji układu zawieszenia (precyzyjnie prowadzone przednie kolumny i czterowahaczowa oś tylna). Beetle z mocniejszymi silnikami turbo – zatem także Dune – posiadają elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!