Superoszczędny Diesel w Merivie

LeadPhoto Superoszczędny Diesel w Merivie
Nowy Opel Meriva imponuje ofertą silników obejmującą oszczędne jednostki benzynowe, w tym 1.4 l Turbo o mocy 120 KM przystosowany do spalania skroplonego paliwa gazowego (LPG), oraz silniki wysokoprężne. Najciekawszą z nich jest ultranowoczesny 1.6 CDTI, dostępny od teraz w trzech wersjach różniących się mocą: 136 KM, 110 KM i najnowszej, oszczędną 95 KM.
Content

Podstawowa jednostka uzupełnia trio silników wysokoprężnych nowej generacji, wyróżniających się niewielkim zużyciem paliwa, wysoką kulturą pracy, a także wyjątkowo niską emisją hałasu. Silnik 1.6 CDTI Opla nie bez powodu jest nazywany „cichym dieslem”.

Zupełnie nowa wersja silnika 1.6 CDTI rozwijająca moc 95 KM jest standardowo wyposażona w system Start/Stop oraz dostępna z sześciobiegową przekładnią manualną o obniżonym tarciu wewnętrznym. Zastępuje ona diesla 1.3 poprzedniej generacji – zapewnia taką samą moc oraz zwiększony o 100 Nm (do 280 Nm) maksymalny moment obrotowy. Nowa wersja cichego diesla zużywa także mniej paliwa i emituje mniej CO2. Wydajny turbodiesel zadowala się zaledwie 4 litrami paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym i emituje tylko 105 gramów CO2 na kilometr, czyli o 4 gramy mniej od poprzednika. Dzięki takim parametrom Meriva otrzymała w Niemczech najwyższą ocenę efektywności energetycznej A+. Minivan marki Opel zyskał także uznanie Aktion Gesunder Rücken e.V. (akcji na rzecz zdrowych pleców) za ogólną koncepcję ergonomiczną przynoszącą korzyści zarówno środowisku, jak i użytkownikowi pojazdu. Meriva z podstawowym silnikiem wysokoprężnym jest teraz dostępna w atrakcyjnej cenie już od 62 350 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce uwzględniająca aktualną promocję w kwocie 5 000 zł).

Nowa Meriva 1.6 CDTI spełnia już przyszłe normy emisji Euro 6. Za niezbędne ograniczenie zawartości tlenków azotu w spalinach odpowiada system pochłaniania tych związków w trakcie spalania ubogiej mieszanki (LNT). Tlenki azotu są magazynowane w specjalnym katalizatorze LNT. Po wykorzystaniu pojemności katalizatora układ sterowania silnikiem automatycznie uruchamia proces regeneracji. System LNT stosowany w samochodach marki Opel jest całkowicie bezobsługowy. 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!