SUV z napędem hybrydowym od Volkswagena

LeadPhoto SUV z napędem hybrydowym od Volkswagena
Volkswagen pracuje intensywnie nad pojazdami z napędem elektrycznym i częściowo elektrycznym. Firma zamierza w ciągu najbliższych trzech lub czterech lat wprowadzić na chiński rynek siedem nowych modeli z napędem elektrycznym oraz hybrydowym typu plug-in. Każdy z tych samochodów będzie produkowany w Chinach. Poza tym w Kraju Środka powstanie nowe centrum stylistyczne i rozwojowe. Z jak wielką determinacją Volkswagen pracuje nad nowymi modelami, widać po nowościach zaprezentowanych podczas targów w Pekinie: najważniejszą z nich jest mający swój światowy debiut T-Prime Concept GTE – studyjny SUV klasy premium.
Content

Studyjny T-Prime Concept GTE to model typu Sport Utility Vehicle należący do klasy wyższej. Koncepcyjny samochód, wyposażony w układ hybrydowy typu plug-in oraz w napęd na cztery koła, może poruszać się nie emitując szkodliwych substancji. Samochód ten w pełni odpowiada motoryzacyjnym wyzwaniom nowych czasów. Jego wskaźniki oraz system obsługi są w pełni cyfrowe, z wnętrza zniknęły wszelkie konwencjonalne przełączniki, zamiast nich wprowadzono funkcje sterowania gestami i głosem oraz dotykowe ekrany. Światową premierę ma w tym pojeździe Curved Interaction Area, czyli zakrzywiony wyświetlacz systemu multimedialnego, który tworzy całość z innymi wskaźnikami i elementami obsługi różnych funkcji. Intuicyjnie i bezstopniowo, za pośrednictwem szklanego walca, obsługuje się także ośmiobiegową automatyczną przekładnię koncepcyjnego auta.

T-Prime Concept GTE to wszechstronny pojazd, który może zastąpić klasyczne samochody. Czteromiejscowy studyjny SUV łączy w sobie najlepsze cechy aut należących do różnych segmentów – jest wygodny jak limuzyna, przestronny jak kombi, pod względem trakcji przewyższa auta z innych segmentów, a dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom technicznym w dziedzinie zawieszenia jest zwinny jak samochód sportowy. Z kolei dzięki nowoczesnemu napędowi T-Prime Concept GTE okazuje się oszczędny jak auto kompaktowe. Do szerokiej palety innowacji na jego pokładzie pasuje – pracujący bezgłośnie w trybie elektrycznym „E-Mode” – hybrydowy zespół napędowy typu plug-in. Na dystansie sięgającym 50 km T-Prime Concept GTE może poruszać się nie emitując spalin. W trybie GTE studyjny SUV z układem napędowym o mocy 381 KM staje się samochodem bardzo dynamicznym. Innowacyjne rozwiązania techniczne współgrają ze sportową stylistyką auta, która przyciąga uwagę.

T-Prime Concept GTE jest częścią ofensywy produktowej Volkswagena w dziedzinie aut typu SUV. Rozpoczęło ją tej wiosny wprowadzenie na europejski rynek nowego Tiguana; w przyszłości ten odnoszący wielkie sukcesy samochód po raz pierwszy pojawi się w wersji ze zwiększonym rozstawem osi. W gronie aut większych niż Tiguan zadebiutuje nowy SUV średniej klasy przeznaczony do sprzedaży w Chinach i w USA, a także Touareg względnie pojazd w stylu T-Prime Concept GTE. Wśród samochodów mniejszych niż Tiguan pojawią się od razu dwa nowe SUV-y – w klasie kompaktów będzie to auto zbliżone pod względem koncepcji do studyjnego modelu T-Roc, z kolei pokazany w marcu w Genewie T-Cross Breeze wskaże kierunek rozwoju samochodów w segmencie pojazdów małych, wielkości Polo.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!