Suzuki Alto

LeadPhoto Suzuki Alto
Model Alto przeznaczony jest przede wszystkim dla mieszkańców miast, którzy potrzebują niewielkiego, ale stylowego samochodu oferującego wzorowe parametry trakcyjne oraz ekologiczne. Debiut tego modelu na rynkach Europy Zachodniej nastąpił wiosną 2009 roku, a dystrybucja w Polsce rozpoczęła się w marcu 2010 roku.
Content

Alto charakteryzuje się sportowym wyglądem przy niewielkich wymiarach zewnętrznych. Model Alto ma długość całkowitą 3500 mm, szerokość 1600 mm, wysokość 1470 mm, rozstaw osi 2360 mm. Minimalny promień skrętu Alto wynosi zaledwie 4,5 m, dzięki czemu samochód jest bardzo zwrotny i łatwy w manewrowaniu. W zależności od potrzeb można złożyć oparcie tylnej kanapy, uzyskując ponad 770 litrów użytecznej przestrzeni. Bagażnik za tylną kanapą z oparciem ustawionym w pozycji pionowej oferuje 129 litrów objętości. Liczne schowki i uchwyty w kabinie pomieszczą wszelkie przydatne drobiazgi.

Suzuki Alto napędza nowoczesny 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.0, osiągający maksymalną moc 50 kW (68 KM) oraz moment obrotowy 90 Nm. Silnik zapewnia dynamiczną jazdę przy niewielkim zużyciu paliwa, które wynosi tylko 4,4 l na 100 kilometrów, emisja dwutlenku węgla (CO2) zaledwie 103 g/km w cyklu mieszanym. 

Przednie zawieszenie składa się z kolumn MacPherson oraz ramy pomocniczej o wysokiej sztywności. W połączeniu ze wzmocnionymi punktami mocowania kolumn takie rozwiązanie zapewnia pewne prowadzenie pojazdu. Tylne zawieszenie to sztywna oś oryginalnej konstrukcji Suzuki. Sprężyny śrubowe i amortyzatory zostały zestrojone w wyniku testów na drogach Europy tak, aby zapewnić maksymalną stabilność prowadzenia.

Alto jest standardowo wyposażony we wszystkich wersjach w system ABS z funkcją elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD oraz system wspomagania hamowania awaryjnego BAS.

Bezpieczeństwu biernemu służy lekkie, wzmocnione nadwozie, w którym kontrolowane strefy zgniotu w sposób progresywny pochłaniają energię ewentualnej kolizji i rozprowadzają ją z dala od pasażerów zgodnie z koncepcją bezpiecznej konstrukcji nadwozia TECT (Total Effective Control Technology). Zastosowanie stali o wysokiej ciągliwości w budowie najważniejszych części nadwozia podnosi poziom bezpieczeństwa osób podróżujących samochodem bez zwiększenia masy pojazdu. Przednie pasy bezpieczeństwa wyposażone są w napinacze pirotechniczne oraz ograniczniki siły ich napięcia. Dwie lub cztery poduszki powietrzne SRS (w zależności od wersji) redukują skutki ewentualnej kolizji, zmniejszając możliwość odniesienia poważnych obrażeń, a materiały wnętrza pochłaniające energię zapewniają wysoki poziom ochrony głów kierowcy i pasażerów.  

Źródło: Suzuki

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!