Vitara otrzymała bardzo dobre wyniki we wszystkich czterech, głównych kategoriach:
- ochrona pasażerów - 89% (80*)
- bezpieczeństwo dzieci - 85% (75*)
- ochrona pieszych - 76% (65*)
- systemy bezpieczeństwa - 75% (70*)
* minimalny wynik dla otrzymania 5 gwiazdek
Uzyskanie najwyższej oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP potwierdziło bezkompromisowy poziom bezpieczeństwa tego samochodu. Czynne i bierne systemy bezpieczeństwa zostały opracowane tak, aby przewidywać i ewentualnie odpowiednio reagować na potencjalnie niebezpieczne sytuacje, zachowując wysoki poziom bezpieczeństwa. System Radar Brake Support (dostępny w wybranych wersjach modelu) oferuje najwyższy poziom bezpieczeństwa, wykorzystując radar do zapobiegania kolizjom lub łagodzenia ich skutków. Adaptacyjny tempomat w nowej Vitarze stanowi połączenie klasycznego tempomatu i funkcji radaru, dzięki czemu jazda staje się jeszcze bardziej komfortowa i relaksująca. System wykorzystuje radar do pomiaru odległości od pojazdu poprzedzającego i automatycznie dostosowuje prędkość Vitary, aby zachować do niego jedną z trzech zadanych przez kierowcę odległości autostradowych.
Wzmocnione nadwozie z kontrolowanymi strefami zgniotu w sposób progresywny pochłania energię ewentualnej kolizji i rozprowadza ją z dala od pasażerów zgodnie z koncepcją bezpiecznej konstrukcji nadwozia TECT (Total Effective Control Technology) opracowaną przez Suzuki.
Bierne systemy bezpieczeństwa w Vitarze to m.in.: 7 poduszek powietrznych (łącznie z poduszką kolanową) zapewniających ochronę kierowcy i pasażerów w przypadku uderzenia w tył, przód lub bok pojazdu, pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi oraz ogranicznikami ich siły napięcia, system składania pedału hamulca redukujący obrażenia stóp i nóg w chwili kolizji. Ponadto, przód samochodu zawiera elementy redukujące stopień potencjalnych obrażeń powstałych w czasie kolizji z udziałem osoby pieszej. Odpowiednia konstrukcja maski, podszybia, wycieraczek oraz zderzaków zmniejsza stopień potencjalnych obrażeń zaistniałych w ewentualnym wypadku z udziałem pieszego.