Suzuki Vitara zdobywa 5 gwiazdek EURO-NCAP

LeadPhoto Suzuki Vitara zdobywa 5 gwiazdek EURO-NCAP
Najnowszy SUV Suzuki - Vitara - otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, co oznacza najwyższy poziom bezpieczeństwa. Vitara to pierwszy kompaktowy SUV, który zdobył tak znakomity wynik po wprowadzeniu nowych, bardziej rygorystycznych zasad przeprowadzania testów przez organizację European New Car Assessment Programme (Euro NCAP).
Content

Vitara otrzymała bardzo dobre wyniki we wszystkich czterech, głównych kategoriach:

  • ochrona pasażerów - 89% (80*)
  • bezpieczeństwo dzieci - 85% (75*)
  • ochrona pieszych - 76% (65*)
  • systemy bezpieczeństwa - 75% (70*)

* minimalny wynik dla otrzymania 5 gwiazdek

Uzyskanie najwyższej oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP potwierdziło bezkompromisowy poziom bezpieczeństwa tego samochodu. Czynne i bierne systemy bezpieczeństwa zostały opracowane tak, aby przewidywać i ewentualnie odpowiednio reagować na potencjalnie niebezpieczne sytuacje, zachowując wysoki poziom bezpieczeństwa. System Radar Brake Support (dostępny w wybranych wersjach modelu) oferuje najwyższy poziom bezpieczeństwa, wykorzystując radar do zapobiegania kolizjom lub łagodzenia ich skutków. Adaptacyjny tempomat w nowej Vitarze stanowi połączenie klasycznego tempomatu i funkcji radaru, dzięki czemu jazda staje się jeszcze bardziej komfortowa i relaksująca. System wykorzystuje radar do pomiaru odległości od pojazdu poprzedzającego i automatycznie dostosowuje prędkość Vitary, aby zachować do niego jedną z trzech zadanych przez kierowcę odległości autostradowych.

Wzmocnione nadwozie z kontrolowanymi strefami zgniotu w sposób progresywny pochłania energię ewentualnej kolizji i rozprowadza ją z dala od pasażerów zgodnie z koncepcją bezpiecznej konstrukcji nadwozia TECT (Total Effective Control Technology) opracowaną przez Suzuki.

Bierne systemy bezpieczeństwa w Vitarze to m.in.: 7 poduszek powietrznych (łącznie z poduszką kolanową) zapewniających ochronę kierowcy i pasażerów w przypadku uderzenia w tył, przód lub bok pojazdu, pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi oraz ogranicznikami ich siły napięcia, system składania pedału hamulca redukujący obrażenia stóp i nóg w chwili kolizji. Ponadto, przód samochodu zawiera elementy redukujące stopień potencjalnych obrażeń powstałych w czasie kolizji z udziałem osoby pieszej. Odpowiednia konstrukcja maski, podszybia, wycieraczek oraz zderzaków zmniejsza stopień potencjalnych obrażeń zaistniałych w ewentualnym wypadku z udziałem pieszego.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!