Szalone Audi na Wörthersee Tour 2014

LeadPhoto Szalone Audi na Wörthersee Tour 2014
Podczas tegorocznego zlotu nad Wörthersee, który odbędzie się od 28 do 31 maja w Reifnitz (Karyntia, Austria), Audi zaprezentuje model A3 clubsport quattro concept. To studium koncepcyjne, bazujące na modelu S3 Limousine i kryjące pod maską pięciocylindrowy silnik TFSI o mocy 525 KM.
Content

- Audi A3 clubsport quattro concept pokaże fanom samochodów i tuningu nad Wörthersee, ile sportowego potencjału drzemie w rodzinie A3 i w naszych najlepszych silnikach. Na przykład w 2.5 TFSI. Tym pojazdem wykraczamy poza dotychczas ustalone granice mocy, dynamiki, dźwięku i stylistyki – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. 

Samochód koncepcyjny, stworzony na bazie modelu S3 Limousine, ma mocny pięciocylindrowy silnik TFSI. W Audi A3 clubsport quattro concept z 2480 cm3 pojemności silnika generowanych jest 525 KM, co daje moc jednostkową 211,7 KM z litra pojemności skokowej jednostki. Przy ciężarze auta 1527 kg, stosunek mocy do masy wynosi 2,9 kg/KM. Maksymalny moment obrotowy 600 Nm jest dostępny w przedziale od 2300 do 6000 obr./min. Audi A3 clubsport quattro concept od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. 

Znaczne, w stosunku do modelu bazowego modyfikacje, skutkują ogromną mocą pojazdu. Wśród zmodyfikowanych elementów są m.in. duża turbosprężarka z ciśnieniem ładowania o wartości do 1,5 bara i odpowiednio dopasowana chłodnica powietrza doładowującego - intercooler.

Audi A3 clubsport quattro concept wyposażono w siedmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów S tronic. Siódmy bieg ma długie przełożenie, wydatnie zmniejszające zużycie paliwa, a wszystkie przełożenia odpowiednio zmodyfikowano. Kierowca może określać tryb pracy dwusprzęgłowej skrzyni, wybierając pomiędzy automatycznymi trybami D lub S. Może również samodzielnie przełączać biegi za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów. Zamontowana tu funkcja Launch Control umożliwia start z maksymalną mocą, przy w pełni kontrolowanej trakcji. 

Dzięki zaawansowanej budowie podwozia, Audi A3 clubsport quattro concept dynamicznie, a zarazem bezpiecznie przenosi swą olbrzymią moc na drogę. Przednie zawieszenie to konstrukcja McPhersona. Jego aluminiowe elementy redukują ciężar masy nieresorowanej. Czterowahaczowa konstrukcja osi tylnej może przejmować siły wzdłużne i poprzeczne niezależnie od siebie. Progresywne wspomaganie układu kierowniczego jest tak zestrojone, że wraz z coraz większym skrętem kół, przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie. Dodatkowo, w miarę wzrastającej prędkości samochodu, elektromagnetyczne wspomaganie układu kierowniczego stopniowo zmniejsza swą siłę.

W porównaniu z modelem seryjnym Audi S3 Limousine, karoserię obniżono tu o 10 mm. Zarówno sprężyny, jak i amortyzatory są twardsze. Parametry amortyzatorów można precyzyjnie regulować. Umożliwia to perfekcyjne dostosowanie pojazdu do konkretnych warunków drogowych, czy to do jazdy po drogach publicznych, czy po torze wyścigowym.

Koła Audi A3 clubsport quattro concept mają wymiary 9,5 na 21 cali i zaopatrzone są w opony o rozmiarze 275/25 R21. Przednie tarcze o średnicy 370 mm są wentylowane od wewnątrz. Wszystkie cztery tarcze wykonano z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym. Są niezwykle lekkie i bardzo odporne na ścieranie.

Spektakularny wygląd polakierowanego na niebieski kolor Magnetic Blue Audi A3 clubsport quattro concept, już na pierwszy rzut oka przywodzi na myśl jego dynamikę. Obramowanie osłony chłodnicy Singleframe ma barwę matowego aluminium. Jej czarną, lakierowaną na wysoki połysk kratownicę ze stylizowanymi na plastry miodu oczkami zdobi emblemat quattro. Sama kratownica zapewnia optymalny przepływ powietrza. Maskę silnika, której przedni brzeg lekko zachodzi na osłonę chłodnicy i diodowe reflektory, wieńczy logo Audi. 

Z tyłu pojazdu uwagę przykuwa duży, wyciągnięty w górę dyfuzor, który zapewnia odpowiednie ujście powietrza i spalin. Trzy pionowe listwy dzielą jego czarną, lakierowaną na wysoki połysk kratownicę. Końcówki rur układu wydechowego również otoczono kratownicą i połączono listwą o stylistyce ostrza.

Kiedy Audi A3 clubsport quattro concept hamuje z dużej prędkości, uaktywnia się tzw. air brake. Uruchamiany elektronicznie tylny segment pokrywy bagażnika błyskawicznie podnosi się z pozycji spojlera w pozycję prawie pionową. Przy prędkości 250 km/h, hamulec powietrzny skraca drogę hamowania o ok. 12 metrów. Również dlatego, że ESC, dzięki zwiększonemu dociskowi, może przekazać tylnej osi więcej mocy hamowania.

Dominującym kolorem we wnętrzu pojazdu studyjnego jest czerń. Lamówki obić siedzeń mają kolor jasno szary, a kontrastowe szwy – niebieski Sepang. Podsufitka i słupki obciągnięto czarną tkaniną Alcantara, a listwy dekoracyjne wykonano ze szczotkowanego aluminium.

Czy auto zwiastuje nadejście wersji RS3 tego nie wiemy, ale mamy szczerą nadzieję że tak!

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!