Nowy Outlander PHEV
W roku 2013 Mitsubishi wprowadziło na rynek model Outlander PHEV, będący elektryczną hybrydą plug-in SUVa, napędzanego za pomocą dwóch silników elektrycznych.
PHEV vs PHEV 2.0
* Pracująca w cyklu Atkinsona, 2.4-litrowa jednostka zastąpiła wcześniejszą, 2.0-litrową, pracującą w standardowym cyklu Otto. Pozwala uzyskać wyższy moment obrotowy, płynniejszą pracę i lepsze osiągi.
* Wydajność generatora zwiększono o 10%.
* Moc tylnego silnika zwiększono o 10%.
* Pojemność akumulatora trakcyjnego zwiększono o 15%.
* Moc akumulatora trakcyjnego zwiększono o 10%.
Więcej trybów jazdy
Do znanych z poprzednich modeli trybów Normal i 4WD LOCK dodano dwa dodatkowe tryby jazdy. Tryb Sport daje kierowcy bardziej bezpośrednią kontrolę. Tryb Snow zapewnia większą pewność na pokrytych śniegiem lub śliskich nawierzchniach.
Styl
Zewnętrzny wygląd pojazdu zyskał m.in. nowe reflektory LED, prostokątne oprawy świateł przeciwmgielnych, mocniej zarysowana osłona chłodnicy Dynamic Shield, przedni płat osłony pod silnikiem, wubarwne, wieloszprychowe 18-calowe aluminiowe obręcze kół oraz zamontowanie większego tylnego spoilera
Specyfikacja
Długość x Szerokość x Wysokość
|
(mm)
|
4695 x 1800 x 1710
|
Rozstaw osi
|
(mm)
|
2670
|
Rozstaw kół P/T
|
(mm)
|
1540/1540
|
Silnik
|
Benzynowy, 4-cylindrowy 16-zaworowy DOHC z MIVEC o pojemności 2.4 l, pracujący w cyklu Atkinsona
|
Silniki elektryczne
|
Przedni x1, tylny x1
|
Akumulator trakcyjny
|
Litowo-jonowy
|
Pojemność akumulatora
|
(kWh)
|
13.8
|
e-Evolution Concept
Wnętrze
Duży płaski ekran wyświetlacza obejmuje całą szerokość tablicy przyrządów. Wśród wyświetlanych informacji znajdują się dane o warunkach otoczenia, dane nawigacyjne oraz podpowiedzi instruujące kierowcę, związane z prowadzeniem samochodu. Dwa mniejsze wyświetlacze po obu stronach dużego ekranu pokazują obrazy przestrzeni przed i za samochodem. Podczas manewrów w ciasnej przestrzeni, kierowca doceni widok z kamery śledzącej obraz okolic przednich kół.
Rozwiązania konstrukcyjne
Napęd elektryczny jest napędzany silnikami elektrycznymi zapewniającymi wysokie wartości momentu obrotowego i świetne osiągi. Główny akumulator trakcyjny jest umieszczony centralnie, pod podłogą samochodu, co pozwoliło obniżyć środek ciężkości.
Własności jezdne uzyskano dzięki zastosowaniu napędu 4WD z trzema silnikami elektrycznymi. Jeden z nich napędza przednie koła, przy udziale nowego Dwusilnikowego Aktywnego Systemu Kontroli Znoszenia AYC (Dual Motor Active Yaw Control). Powoduje odpowiednie dołączanie pozostałych dwóch silników przekazujących napęd na tylne koła, z wykorzystaniem elektronicznego układu, który koryguje tor jazdy poprzez aktywną kontrolę momentu obrotowego (torque-vectoring).
Mózgiem jest system oparty na sztucznej inteligencji (AI). Duża liczba różnego rodzaju czujników umożliwia systemowi AI weryfikowanie i analizowanie sytuacji na drodze. Producent zapewnia, że AI dostosowuje zachowanie i osiągi pojazdu do zamiarów prowadzącego, wspierając kierowcę i zwiększając skuteczność jego działań.