Tajemnice Hondy e

LeadPhoto Tajemnice Hondy e
Nowe miejskie auto elektryczne – Honda e – jest pierwszym modelem marki, zbudowanym na zaprojektowanej od podstaw platformie. Sprawdzamy, czym się cechuje.
Content

Kompaktowe rozmiary i idealny rozkład masy
Honda podkreśla, że platforma modelu e została opracowana z myślą o zapewnieniu satysfakcjonujących wrażeń z jazdy miejskiej. Bateria trakcyjna jest umieszczona centralnie między osiami pod podłogą, dzięki czemu osiągnięto rozkład masy 50:50 i nisko położony środek ciężkości, a w stabilność podczas jazdy. Elektryczna jednostka napędowa przekazuje napęd na tylne koła. Z przodu i z tyłu zastosowano niezależne zawieszenie, które zwiększa stabilność auta. Aluminiowe elementy zawieszenia zmniejszają masę pojazdu, wpływając na podniesienie sprawności energetycznej i osiągów. A kompaktowe rozmiary i krótkie zwisy ułatwiają manewrowanie w mieście

Szybkie ładowanie i chłodzenie wodą
Dzięki niezawodnemu akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 35,5 kWh, który można ładować za pomocą złącza Typu 2 (DC) lub szybkiej ładowarki prądu zmiennego (AC) CCS2, a więc korzystać z różnych źródeł ładowania. Honda podaje, że zasięg pojazdu to ponad 200 km, a baterię można naładować do 80% pojemności nawet w 30 minut.

Producent podkreśla, że złącze ładowania zaprojektowano z naciskiem na prostotę oraz funkcjonalność. Jest zintegrowane z maską i zaopatrzone w widoczne przez przezroczystą pokrywę oświetlenie LED informujące o stanie naładowania. Na podwójnych ekranach dotykowych w kabinie wyświetlany jest aktualny poziom naładowania akumulatora, a graficzny schemat pokazuje przepływ mocy oraz proces ładowania rekuperacyjnego. W środku zastosowano zwarty i lekki system chłodzenia akumulatora trakcyjnego wodą, który utrzymuje jego optymalną temperaturę i zwiększa wydajność oraz utrzymuje odpowiednią pojemność.

Duże zainteresowanie Hondą e
Wprowadzenie nowego miejskiego samochodu elektrycznego jest dla Hondy ważnym krokiem, bowiem już wcześniej marka ogłosiła, że do roku 2025 całość jej gamy sprzedawanych w Europie pojazdów będzie wyposażona w napędy zelektryfikowane. Pierwszy akumulatorowy samochód elektryczny Hondy, przeznaczony na rynek europejski, pokazany jako prototyp podczas Geneva Motor Show 2019, zadebiutuje w tym roku jako model seryjny. Honda otrzymała już ponad 31 000 zgłoszeń zainteresowania zakupem od potencjalnych klientów z całej Europy.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!