Targi Fleet Market 2017 zakończone

LeadPhoto Targi Fleet Market 2017 zakończone
22 listopada br. w Warszawie po raz dziewiąty odbyły się targi motoryzacyjno – biznesowe Fleet Market. To cykliczna impreza, która jest organizowana z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach, prezesach, dyrektorach, managerach oraz fleet managerach, a więc wszystkich tych, dla których samochód jest przydatnym narzędziem do prowadzenia biznesu.
Content

Łącznie 22 premiery
Podczas targów zostało zaprezentowanych ponad 150 pojazdów osobowych, użytkowych, w tym modele z napędem hybrydowym i elektrycznym. Udział samochodów z napędami alternatywnymi z roku na rok się zwiększa, co pokazuje jak bardzo zmienia się rynek motoryzacyjny w Polsce.

Na trzech halach o łącznej powierzchni 10 tysięcy metrów kwadratowych importerzy zaprezentowali premierowo 22 samochody. Widać natomiast, jak bardzo na popularności zyskują samochody z nadwoziem crossover i SUV. Każdy producent ma obecnie w ofercie tego typu auto. Do najnowszych modeli, które goście mogli zobaczyć po raz pierwszy na pewno należały: Audi A8, BMW X3, DS7 Crossback, Ford Vignale Fiesta, Hyundai Kona i Hyundai i30N, KIA Stonic, Lexus LS, Mercedes klasy X, Nissan Leaf, Ople Insignia GSi i Vivaro Tourer, SEAT Arona, Škoda Karoq, Subaru Impreza oraz Subaru XV, Toyota Land Cruiser oraz Volkswagen Polo i Volkswagen Amarok Aventura. Bardzo duże zainteresowanie wzbudzały także nowości motoryzacyjne. Wśród nich były m.in.: Alfa Romeo Stelvio, Audi RS5, Citroën C3 Aircross, Jeep Compass, KIA Stinger, Lexus LC, Mercedes klasy S, Ople Crossland X i Grandland X, Renault ZOE, Toyota Prius Plug-in Hybrid oraz Volkswagen T-Roc. Zmysły entuzjastów motoryzacyjnych najbardziej rozbudził Ford GT, który nigdy wcześniej nie został pokazany w tej części Europy.

Przekrój marek i modeli pokazuje wyraźnie, że zmienia się oblicze samochodu biznesowego. Coraz częściej jest on postrzegany przez przedsiębiorców jako usługa. Klienci nie musza go posiadać, wolą użytkować, płacić określoną ratę i oddawać, bez zamrażania własnych – dużych środków. To sprawia, że biznes wybiera samochody z coraz wyższych segmentów rynku.

Nie tylko samochody
Targi to również okazja do zapoznania się z nowoczesnymi narzędziami finansowymi oferowanymi przez niezależne marki, ale także importerów. Tak duża liczba samochodów należących do różnych segmentów daje ogromne możliwości poznawcze i porównawcze. Przedstawiciele koncernów samochodowych starali się jak najlepiej zaprezentować swoje auta. Przyszłych nabywców kusili też atrakcyjnymi formami finansowania i podpowiadali, które rozwiązanie będzie najkorzystniejsze dla ich profilu działalności. 

Obok niezwykle efektownych samochodów, które prezentowane były równie atrakcyjnie jak podczas największych targów w Genewie, Frankfurcie czy Paryżu, gości targowych interesowały usługi świadczone przez firmy z sektora car fleet managment oraz pozostałych związanych

z finansowaniem pojazdów. Swoją ofertę zaprezentowały sieci warsztatów niezależnych, szkoły doskonalenia techniki jazdy, koncerny oponiarskie, firmy zajmujące się telematyką, car-sharingiem oraz wypożyczalnie samochodów.

Baza wiedzy
Targi to, poza częścią wystawienniczą, także konferencja. Specjaliści z kancelarii Hogan Lovells przybliżyli przedsiębiorcom na czym będą polegały najważniejsze zmiany podatkowe w zakresie VAT, CIT oraz PIT w nadchodzącym roku. Dyrektor finansowy Carefleet S.A. opowiedział o wynajmie długoterminowym w świetle nowego standardu rachunkowości międzynarodowej. Steven Schoefs, redaktor naczelny magazynu Fleet Europ i Global Fleet, przybliżył słuchaczom temat wpływu ekologii i moblilności na europejską branżę flotową. Przedstawiciel firmy NaviExpert obalił 5 mitów, z którymi trzeba się było zmierzyć po wejściu na rynek B2B. Firmy Citroen, Peugeot oraz Opel przedstawiły wszystkie zalety i wady swoich programów finansowania samochodów dla MŚP. Następnie Paweł Grabarczyk z firmy Eurotax przybliżył tajemnice związane z całkowitymi kosztami użytkowania samochodów. Dyrektor zarządzający Spółką Autorola szczegółowo omówił, na czym polega zarządzanie wartością składu samochodów oraz jak wyceniać pojazdy używane online. Hubert Kluka z firmy OCTO przekonywał słuchaczy, że współdzielenie aut, w szczególności w systemie Omoove, jest korzystniejsze niż ich posiadanie. Szczególne wystąpienie, bo jubileuszowe, z okazji 25-lecia Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, miał jego Prezes – Jakub Faryś. Zamiast podsumowań i oglądania się za siebie, skupił się na przyszłości i wyzwaniach, które czekają rynek motoryzacyjny w Polsce i w Europie.

Wyróżnienia dla zasłużonych  
Podczas targów zostały wręczone dwie statuetki Fleet Leader – to wyróżnienia przyznawane corocznie przez redakcję magazynu Fleet, osobom oraz firmom z branży flotowej za wyjątkowe osiągnięcia na tym rynku. Pierwszą, za 25 lat kształtowania i modyfikowania rynku i przemysłu motoryzacyjnego w Polsce oraz niestrudzone lobbowanie na rzecz dobrych praktyk biznesowych w przemyśle motoryzacyjnym otrzymał Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Drugą, za oddanie do użytku Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu otrzymał Inter Cars S.A. Redakcja magazynu Fleet wręczyła też dwa certyfikaty Długodystansowego Testu Flotowego. Pierwszy otrzymała firma Peugeot Polska Sp. z o.o. za model 308, drugi przypadł udziale firmie FCA Poland S.A. za Fiata Tipo.

Nie zabrakło też okazji do odbycia ciekawych, merytorycznych rozmów z naukowcami i przedstawi- cielami Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej. Dla wielu gości był to impuls, który przekonał ich, że warto podnosić swoje kwalifikacje. Liczba osób, które są zainteresowane podjęciem studiów podyplomowych w zakresie zarządzania flotą samochodową jest tak duża, że być może Politechnika Warszawska zwiększy liczbę studentów na tym kierunku w przyszłym roku. Dodajmy tylko, że Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej oraz Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa objęły patronat honorowy nad targami Fleet Market.

Z kolei firma Carefleet zaprezentowała premierowo wyjątkowy kalendarz. Środki uzyskane z jego sprzedaży zostaną przekazane na fundację osób poszkodowanych w wypadkach drogowych.

Targi, podobnie jak w latach ubiegłych, wzbudziły ogromne zainteresowanie zarówno wśród gości, jak również wśród przedstawicieli mediów. Mimo niesprzyjającej aury, tych pierwszych przybyło ponad 8,5 tys., tych drugich ponad 100. Rozmowy biznesowe, transakcje zakupowe, podpisane umowy o współpracę to jednoznaczny sygnał i potwierdzenie, że tego typu imprezy, w których spotykają się motoryzacja i biznes są strzałem w dziesiątkę.

Zdjęcia: Fleet

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!