Tiguan Allspace – premiera europejska

LeadPhoto Tiguan Allspace – premiera europejska
Tiguan to najpopularniejszy SUV „made in Germany”. Każdego roku na jego zakup decyduje się pół miliona osób. W 2016 roku na rynku pojawiła się druga generacja tego wszechstronnego auta dostępnego z napędem na przednie lub na cztery koła.
Content

Teraz dołącza Tiguan Allspace – nowa wersja z rozstawem osi większym o 109 mm i nadwoziem dłuższym o 215 mm. Nowy model może przewieźć większą liczbę pasażerów i więcej bagażu, stwarza też więcej możliwości aranżacji wnętrza. Nowy SUV Volkswagena plasuje się między znanym już „klasycznym” Tiguanem a autem wyższej klasy, jakim jest Touareg. Tiguan Allspace z bagażnikiem o pojemności do 760 l jest skierowany także do tych kierowców lub rodzin, którzy szukając pojemnego samochodu dotychczas wybierali vany. Wypełniony bagażem po dach i do oparć przednich foteli, Tiguan Allspace ma przedział bagażowy, którego pojemność wynosi nawet 1.920 l.

W zespole stylistów za kształt zewnętrzny Tiguana odpowiada Marco Pavone. Tiguana Allspace wyposażyliśmy w dłuższe drzwi. Aby także ta dłuższa wersja nadwoziowa odznaczała się dobrymi proporcjami, przednią część pokrywy silnika – w części, w której styka się ona z osłoną chłodnicy – usytuowaliśmy nieco wyżej. Charakterystyczna dla tego modelu jest poprowadzona wyżej linia okien za słupkiem dachowym C – wyjaśnia Pavone.

Cechą wyróżniającą Tiguana Allspace jest bogate wyposażenie seryjne, podkreślające pozycję tego modelu między „klasycznym” Tiguanem a ekskluzywnym Touaregiem. W podstawowej wersji „Trendline” znajdują elementy takie jak reling dachowy (w kolorze czarnym), system multimedialny „Composition Colour” wraz z pakietem „Connectivity” (telefon i port USB), wielofunkcyjna kierownica, eleganckie osłony w kształcie trapezu jako końcówki układu wydechowego oraz podłoga bagażnika o regulowanej wysokości. Jeszcze wyższy poziom prezentują wersje wyposażenia „Comfortline” (m.in. elektrycznie unoszona pokrywa bagażnika, reling dachowy w kolorze srebrnym) oraz „Highline” (tak jak „Comfortline” oraz – dodatkowo – w pełni diodowe reflektory i system „Keyless Access”). Ponadto nowy SUV wchodzi do sprzedaży z systemem multimedialnym nowej generacji – w swojej najwyższej wersji o nazwie „Discover Pro” może być sterowany przy pomocy gestów, co jest nowością w tej klasie samochodów.

Gama silników Tiguana Allspace zaczyna się od jednostki napędowej o mocy 110 kW/150 KM i sięga do 176 kW/240 KM (w wypadku Tiguan ze standardowym rozstawem osi:
od 85 kW/115 KM). Ceny auta w Niemczech w chwili rozpoczęcia sprzedaży będą zaczynać się od około 30 000 euro. We wrześniu pierwsze kraje w Europie rozpoczną sprzedaż nowego SUV-a; zamówienia będą przyjmowane od maja.

Tiguan Allspace – więcej przestrzeni podczas podróży
Tiguan Allspace ma wewnątrz więcej miejsca niż wiele innych SUV-ów jego klasy. Jeżeli standardowo przesuwana w zakresie 180 mm tylna kanapa zostanie przesunięta maksymalnie do przodu, nowy SUV (załadowany do górnej krawędzi przednich foteli) będzie miał przedział bagażowy o pojemności aż 760 litrów. Dzięki temu samochodem tym można przewieźć przedmioty, których nie są w stanie przetransportować inne SUV-y. Allspace sprawdza się też w typowej sytuacji, gdy np. trzeba zawieźć na lotnisko czterech albo pięciu dorosłych pasażerów wraz z bagażem. Nawet zadania, którym zazwyczaj potrafią sprostać tylko vany, nie są dla Tiguana Allspace problemem. Wystarczy złożyć oparcie kanapy z tyłu – od strony bagażnika albo bezpośrednio przy oparciu – by uzyskać przestrzeń bagażową o długości 1.921 mm i pojemności do 1.920 litrów (wzrost o 265 l).

Rodzice, którzy często przewożą własne dzieci wraz z gromadką ich przyjaciół z pewnością zrobią użytek z dostępnych w opcji dodatkowych foteli umieszczonych w trzecim rzędzie. Dzięki nim Tiguan Allspace jest samochodem o liczbie miejsc 5+2. Nawet w tej wersji w aucie jest jeszcze wystarczająco dużo miejsca na bagaż (230 litrów, mierzone do górnej krawędzi oparć foteli). Jeśli dodatkowe fotele nie są potrzebne, można je złożyć i schować w podłodze samochodu. Pojemność bagażnika wzrasta wtedy do 700 litrów (mierzone do wysokości oparć foteli w drugim rzędzie). Maksymalna pojemność bagażnika Tiguana Allspace w wersji 7-miejscowej – mierzona do oparć foteli pierwszego rzędu – wynosi 1.775 l.

Mocne silniki – sześć jednostek o mocy od 110 kW/150 KM
Tak jak „klasyczny” Tiguan, również Allspace może być wyposażony w napęd na przednie lub na cztery koła. Wersje z napędem na przednią oś, zależnie od silnika, mogą ciągnąć przyczepę o masie do 2.200 kg (ciężar hamowany przy pochyleniu zbocza 8%); w wypadku Tiguana Allspace z napędem na cztery koła wartość ta wynosi 2.500 kg. Jako wyposażenie dodatkowe Volkswagen oferuje składany hak, który odblokowuje się elektrycznie i w ciągu sekundy jest gotowy do podłączenia przyczepy. Oferta silników benzynowych (TSI) oraz diesli (TDI), z których wszystkie spełniają normę Euro 6, rozpoczyna się od jednostek napędowych mocniejszych niż te, które pełnią rolę silników podstawowych w Tiguanie ze zwykłym rozstawem osi (NWB). Jest to zgodne z ekskluzywnym charakterem Tiguana Allspace. Oferta obejmuje sześć silników TSI i TDI odznaczających się wysokim momentem obrotowym. Trzy benzynowe jednostki z turbodoładowaniem rozwijają moc 110 kW/150 KM, 132 kW/180 KM oraz 162 kW/220 KM. Z kolei trzy turbodiesle mają moc 110 kW/150 KM, 140 kW/190 KM oraz 176 kW/240 KM. Wszystkie silniki TDI są wyposażane w katalizator SCR oraz w zbiornik o pojemności 12 litrów czynnika AdBlue, aby do minimum ograniczyć emisję tlenków azotu.

Wszystkie silniki oferowane do Tiguana Allspace to jednostki czterocylindrowe z turbodoładowaniem i z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dwa przykłady ilustrują, jak bardzo efektywne są te silniki: Tiguan Allspace z napędem na przednie koła i z silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz z systemem czasowego odłączania dwóch cylindrów (ACT) zużywa przeciętnie 6,0 litrów benzyny na 100 km** (emisja CO2 – 135 g/km). Nawet wyposażony w napęd na cztery koła Tiguan Allspace 2.0 TDI 4MOTION o mocy 150 KM potrzebuje zaledwie 6,9 litrów oleju napędowego na 100 km** (emisja CO2 – 157 g/km).

Nowego SUV-a Volkswagena ze 150-konnym silnikiem TDI można opcjonalnie wyposażyć w napęd na cztery koła 4MOTION z systemem 4MOTION Active Control z różnymi profilami jazdy do wyboru. Wszystkie inne wersje Tiguana Allspace (z silnikami od 132 kW/180 KM w wypadku TSI oraz od 140 kW/190 KM w wypadku jednostek napędowych TDI) w napęd 4x4 są wyposażane seryjnie. To samo dotyczy automatycznej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DSG).

Charakterystyczny dla wszystkich wersji Tiguana Allspace z napędem na cztery koła jest system 4MOTION Active Control z wyborem profilów jazdy. System ten obsługuje się wielofunkcyjnym pokrętłem umieszczonym na konsoli środkowej. Przy jego pomocy wybiera się jeden z czterech trybów jazdy. Gdy kierowca obróci pokrętło w lewą stronę, może wybrać profile „Onroad” lub „Snow”, gdy obróci pokrętło w prawo – może skorzystać z jednego z dwóch profilów przeznaczonych do jazdy w terenie: „Offroad” (automatyczne ustawienie parametrów do jazdy w terenie) lub „Offroad Individual” (z możliwością regulowania ustawień wybranych podzespołów). Dzięki systemowi 4MOTION Active Control w ciągu kilku sekund działanie najważniejszych systemów asystujących można dostosować do aktualnych warunków.

 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!