To już trzeci rekord okrążenia w ramach projektu Type R Challenge 2018

LeadPhoto To już trzeci rekord okrążenia w ramach projektu Type R Challenge 2018
Po sukcesach odniesionych – w ramach projektu Type R Challenge 2018 – na torach Magny-Cours i Spa-Francorchamps, superszybki hatchback ustanowił kolejny rekord okrążenia toru GP Silverstone w Wielkiej Brytanii. Z czasem 2 min. 31,32 sek. poprawił on wcześniejszy rekord dla samochodu produkcyjnego z napędem na przednie koła, należący do poprzedniej generacji Civica Type R, a ustanowiony w podobnym przedsięwzięciu, w 2016 roku. Za sterami Civica Type R 10-tej generacji zasiadł trzykrotny mistrz BTCC, Matt Neal i obecny zawodnik zespołu Halfords Yuasa Racing, który startuje w tej serii wyścigowej takim samym modelem.
Content

Kolejne gwiazdy
Silverstone to wyjątkowy tor o długości 5,89 km, charakteryzujący się długimi prostymi i szybkimi zakrętami, a także bardziej technicznymi sekcjami, które wymagają dużej precyzji prowadzenia samochodu. W pozostałych próbach bicia rekordów w ramach Type R Challenge 2018 do grona kierowców dołączą: były mistrz świata Formuły 1 i obecny kierowca NSX Super GT, Jenson Button (Wielka Brytania) oraz kierowca WTCR, Tiago Monteiro (Portugalia). 

Dotychczasowe osiągnięcia
Czas uzyskany na torze Silverstone to czwarty z kolei rekord okrążenia, jaki ustanowiła Honda Civic Type R. W kwietniu 2017 roku auto zostało najszybszym samochodem produkcyjnym z napędem na przednią oś na pętli Nordschleife toru Nürburgring, z czasem okrążenia 7 min. 43,8 sek. Następnie, startujący w ramach Type R Challenge 2018, kierowca WTCR, Esteban Guerrieri, ustanowił nowy rekord okrążenia dla samochodu produkcyjnego z napędem na przednie koła na torze GP Magny-Cours we Francji, z czasem 2 minuty 1,51 sekundy. Kolejny rekord pobił Bertrand Baguette, uzyskując 2 minuty 53,72 sekundy w tym samym samochodzie na torze Spa-Francorchamps w Belgii.

Honda na tor
Nowa Honda Civic Type R jest najlepiej przyspieszającym i najszybszym samochodem w swojej klasie. Najnowszy samochód sportowy ze słynnym czerwonym logo na grillu jest częścią planu rozwojowego modelu Civic 10. generacji – największego i najbardziej rozbudowanego projektu w historii firmy. Auto ma lekką konstrukcję nadwozia z nisko położonym środkiem ciężkości i układ zawieszenia z dwuosiowymi kolumnami resorująco-tłumiącymi, które minimalizują wpływ sił skrętnych na układ kierowniczy i poprawiają trakcję w szybko pokonywanych zakrętach.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!