Wraz ze swoim pierwszym całkowicie elektrycznym samochodem sportowym i zbudowanym specjalnie dla niego zakładem produkcyjnym Porsche zaczyna kolejny znaczący rozdział w historii firmy. „Bezemisyjny Taycan to nowa ikona Porsche" – mówi Oliver Blume. „Różni się od naszych poprzednich samochodów, ale nadal jest typowym Porsche – innowacyjnym, sportowym i emocjonującym".
Cel: zerowy wpływ
Niespełna 48 miesięcy – tyle minęło od prezentacji pojazdu koncepcyjnego Mission E na targach motoryzacyjnych IAA w 2015 r. do rozpoczęcia produkcji pierwszych egzemplarzy modelu Taycan dla klientów. Najnowszy zakład produkcyjny ustanawia nowe standardy pod względem efektywności energetycznej i przyjazności dla środowiska. „Jesteśmy zaangażowani w realizację celów ochrony klimatu uzgodnionych w Paryżu w grudniu 2015 r. i ponosimy bezsprzeczną odpowiedzialność za ograniczenie emisji substancji szkodliwych dla środowiska. Nasza strategia zrównoważonego rozwoju sięga jednak znacznie dalej niż sama dekarbonizacja" – mówi Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche AG ds. produkcji i logistyki. „Porsche dąży do celu, jakim jest fabryka o zerowym wpływie, czyli produkcja bez żadnego negatywnego oddziaływania na środowisko".
Elektromobilność tworzy nowe miejsca pracy w Porsche
Taycan zapowiada nową erę w wytwarzaniu samochodów. Jego produkcja odbywa się elastycznie i jest połączona z siecią. Zamiast tradycyjnych taśm do transportu komponentów oraz pojazdów ze stacji na stację stosowane są tu zautomatyzowane systemy transportowe. „Naszą podróż do tej nowej ery nazywamy Produkcją Porsche 4.0. Korzystamy z najnowocześniejszych technologii, aby łączyć świat cyfrowy z tym mechanicznym" – mówi Albrecht Reimold. „Porsche niezmiennie koncentruje się jednak na człowieku. Nasi pracownicy stanowią integralną część tego projektu. W końcu produkujemy samochody dzięki ludziom i dla ludzi".
1 500 miejsc pracy
Na potrzeby produkcji Porsche Taycan w fabryce w Zuffenhausen powstanie łącznie 1 500 nowych miejsc pracy. Budując nowe zakłady i przygotowując się do produkcji modelu Taycan, Porsche wdrożyło też bezprecedensowy program szkoleniowy. Ma on zapoznać wszystkich pracowników z unikalnymi cechami aut elektrycznych. W sumie do 2022 r. firma planuje zainwestować w elektromobilność ponad 6 miliardów euro. Jak dotąd tylko na nowe zakłady produkcyjne przeznaczono 700 milionów euro – a nawet miliard euro, jeśli uwzględnić nową nadwoziownię, która będzie służyć również do budowy elementów obecnej generacji Porsche 911. Praca nowych zakładów uzupełni produkcję dwumiejscowych samochodów sportowych – linię montażową historycznej fabryki w Zuffenhausen codziennie opuszcza 250 samochodów serii 911 i 718.