Toyota C-HR – awangarda na masową skalę

LeadPhoto Toyota C-HR – awangarda na masową skalę
Salon Samochodowy w Paryżu, stolicy mody, będzie miejscem premiery najbardziej stylowego i zarazem awangardowego crossovera na rynku. Toyota C-HR wprowadza nowy trend do jednego z najpopularniejszych segmentów – tak pod względem stylistyki nadwozia i jakości wnętrza, jak i pod względem dynamiki, pewności prowadzenia i radości z jazdy.
Content

Podczas targów w Paryżu zadebiutuje nowy C-HR w ostatecznej wersji produkcyjnej. Po raz pierwszy widzowie i dziennikarze będą mieli okazję zapoznać się z nowatorskim projektem wnętrza, które powstało w ramach ścisłej współpracy między zespołem projektantów a specjalistami w dziedzinie jakości sensorycznej.

Wersja produkcyjna Toyoty C-HR pozostaje wierna zapowiadającym ją samochodom koncepcyjnym, które spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem na targach w Paryżu w 2014 r. i we Frankfurcie w  2015 r. Jej projektanci stworzyli unikalny samochód, wyróżniający się na tle gamy modeli Toyoty, który wyznacza nowy kierunek wśród crossoverów.

Nowy model jest efektem determinacji prezydenta Toyota Motor Corporation, Akio Toyody, aby dać inżynierom i stylistom jak najwięcej swobody i pobudzać ich kreatywność. Dzięki tej polityce powstają pełne pasji nowe modele, o inspirującej stylistyce i doskonałych właściwościach jezdnych.

Swój wyjątkowy charakter Toyota C-HR zawdzięcza także nowej płycie podłogowej TNGA, która daje inżynierom i projektantom dużą swobodę tworzenia w trzech kluczowych obszarach: designu, systemów napędowych i dynamiki. Platforma TNGA umożliwia całkiem nowe, świeże podejście do segmentu crossoverów.

Nowa ikona designu

Twórcy Toyoty C-HR postawili na nowoczesną, wyrazistą stylistykę. Zgodnie z koncepcją „Sensual Speed-Cross” stylistyka nadwozia nawiązuje do szlifowanego diamentu. Urozmaicona struktura C-HR łączy większy prześwit i masywną dolną część nadwozia charakterystyczną dla SUV-ów z kompaktową kabiną typu coupé.

C-HR ma 4360 mm długości, 1795 mm szerokości i 1555 mm wysokości (w wersji hybrydowej). Rozstaw osi wynosi aż 2640 mm – tylko o 2 cm mniej niż w rodzinnym SUV-ie RAV4. Duża odległość między osiami pozwoliła wygospodarować zaskakująco przestronne wnętrze oraz stworzyć atrakcyjną bryłę auta.

Przód samochodu jest rozwinięciem koncepcji stylistycznych Under Priority i Keen Look, widocznych w kształcie górnego grilla, którego smukłą linię przedłużają wyraziste reflektory i przetłoczenia za przednimi nadkolami. Przesunięcie czarnych listew progowych oraz przetłoczenia na boku auta wizualnie łączące przednie i tylne nadkola, podkreślają dynamiczną, uniesioną sylwetkę auta.

Sportowy charakter w stylu coupé został wzmocniony dzięki opływowej linii dachu, przechodzącej z tyłu w duży strukturalny spojler, oraz ukryciu klamki tylnych drzwi w słupku C. Na tle smukłego profilu auta wyróżniają się tylne reflektory w technologii LED.

Wyrafinowany projekt wnętrza

Wnętrze C-HR jest realizacją nowej koncepcji stylistycznej Sensual Tech, łączącej funkcjonalność nowoczesnych technologii z najwyższą jakością materiałów i inspirującym stylem. Projekt przestronnej kabiny koncentruje się na komforcie kierowcy.

Wielowarstwowa struktura deski rozdzielczej, oparta na kontraście między miękkimi materiałami i ostrymi liniami, znajduje kontynuację w wykończeniu drzwi. Zorientowanie na kierowcę zainspirowało projektantów do skierowania konsoli centralnej z przełącznikami i wystającym ponad górną linię deski rozdzielczej 8-calowym ekranem dotykowym w stronę prowadzącego samochód. Kierowca ma do dyspozycji nowy system multimedialny o wzbogaconym, zmodyfikowanym interfejsie z platformą Multi-Media’16 oraz rozbudowane usługi łączności i wymiany danych. Asymetryczna konsola centralna została tak zaprojektowana, aby wszystkie przełączniki znajdowały się w zasięgu ręki kierowcy, jednocześnie zapewniając wygodny dostęp także pasażerowi. Deska rozdzielcza została obniżona, przyczyniając się do poprawy widoczności. Unikalny dwupoziomowy projekt przednich foteli łączy sportowe oparcie ze wzmocnionym, masywnym siedziskiem.

C-HR będzie konkurował na rynku m.in. z crossoverami marek premium, dlatego Toyota postawiła na uzyskanie możliwie najwyższej jakości wykończenia wnętrza. Europejski zespół Sensual Quality Toyoty włączył się do prac nad projektem na wyjątkowo wczesnym etapie. Specjaliści zwracali szczególną uwagę na jakość komponentów, ich fakturę, kształt, kolor i oświetlenie – dotyczyło to nawet takich detali, jak szerokość ściegu na fotelach.

Aby zachować stylistyczną spójność wnętrza i karoserii, motyw diamentu, do którego nawiązuje kształt nadwozia, został wykorzystany w projekcie wielu przełączników, wewnętrznej strony drzwi, podsufitki, osłon głośników JBL, w tym głośników wysokotonowych, a nawet wskazówek zegarów analogowych. Starannie dobrane wykończenie poszczególnych elementów tworzy harmonijny, spójny, jednolity wygląd wnętrza auta.

Klienci będą mogli wybierać spośród trzech kompozycji kolorystycznych wnętrza – ciemnoszarej, niebiesko-czarnej i brązowo-czarnej. Elementy dekoracyjne wykonano z eleganckiego tworzywa w kolorze Piano Black z satynowo-srebrnymi zdobieniami. Wrażenie harmonii podkreśla jednolite niebieskie podświetlenie.

Najnowocześniejsze systemy napędowe

Toyota C-HR jest oferowana z gamą silników złożoną z najnowocześniejszych rozwiązań Toyoty, które zapewniają płynne, dynamiczne zachowanie auta na drodze. Składają się na nią wyjątkowy w tym segmencie, najbardziej zaawansowany technicznie napęd hybrydowy oraz dynamiczny silnik benzynowy 1.2 Turbo.

Znany z nowego Priusa napęd hybrydowy 4. generacji dostarcza moc 122 KM, zapewniając emisję dwutlenku węgla nieprzekraczającą 82 g/km, co jest poziomem nie do pobicia w tym segmencie aut. Średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 3,6 l/100 km. Nowy, bardziej wydajny napęd spalinowo-elektryczny jest przy tym mniejszy i lżejszy od poprzednika. Precyzyjne zmiany konstrukcji silnika pozwoliły osiągnąć sprawność cieplną na poziomie 40 procent – to rekordowo wysoka efektywność dla jednostki benzynowej. Zadbano też o zmniejszenie wagi i wymiarów innych komponentów systemu hybrydowego, a także o ich optymalne rozmieszczenie, co dodatkowo przyczyniło się do obniżenia środka ciężkości samochodu. Nowy układ napędowy zapewnia szybkość reakcji i dynamiczny styl jazdy, przy bardzo cichej, płynnej pracy.

Toyota C-HR jest też dostępna z nowym turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,2 litra, który zadebiutował w ubiegłym roku w nowym Aurisie. Jednostka ta zapewnia moc 116 KM i moment obrotowy 185 Nm. Emisja dwutlenku węgla osiąga 125 g/km, a średnie zużycie paliwa 5,5 l/100 km. Silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub ze skrzynią bezstopniową CVT. W przypadku skrzyni automatycznej będą dostępne wersje z napędem na przednią oś i z napędem na wszystkie koła.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!