Toyota C-HR debiutuje w Genewie

LeadPhoto Toyota C-HR debiutuje w Genewie
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie debiutuje nowy crossover Toyota C-HR. Jest to pierwszy model skonstruowany na platformie TNGA, który oprócz napędu hybrydowego, będzie napędzany silnikiem wyłącznie spalinowym.
Content

Zgodnie z upodobaniami i wymaganiami tak zdefiniowanego klienta docelowego twórcy Toyoty C-HR postawili na wyrazistą stylistykę, która wprowadza na rynek crossoverów nową dynamikę i emocje. Auto w wersji produkcyjnej pozostaje niezwykle wierne przedprodukcyjnemu modelowi C-HR Concept, który Toyota pokazała w październiku 2015 roku na targach we Frankfurcie i który został bardzo dobrze oceniony.

Nadwozie nawiązujące stylistyką do szlifowanego diamentu oraz wyraźnie zarysowane nadkola podkreślają jego mocną, dynamiczną sylwetkę. Urozmaicona struktura C-HR łączy masywną dolną część nadwozia i większy prześwit z kompaktową, smukłą kabiną typu coupe.

Przód samochodu w nowy, oryginalny sposób rozwija koncepcje stylistyczne Under Priority i Keen Look. Reflektory są wyposażone w technologię Full LED ze światłowodami i kierunkowskazami sekwencyjnymi, co nadaje C-HR unikatowy charakter. Poniżej znajduje się rozbudowany w trzech wymiarach zderzak zintegrowany z błotnikami oraz trapezoidalny dolny wlot powietrza. Oba elementy podkreślają masywność i stabilność C-HR.

Przesunięcie czarnych listew progowych w kierunku przedniego i tylnego koła oraz oś boczna, która przebiega od przodu do tyłu, podkreślają dynamiczną, „uniesioną” sylwetkę auta. Kolejnymi elementami nawiązującej do coupe stylistyki modelu C-HR są ukryte klamki w tylnych drzwiach, które zintegrowano ze słupkiem C, oraz wyraziście opływowa linia dachu, przechodząca z tyłu w duży strukturalny spoiler.

W części tylnej ze smukłą kabiną zintegrowana jest klapa pojemnego bagażnika. Kabina kontrastuje tym samym z wyraźnie rozszerzającymi się błotnikami, nadającymi nowemu crossoverowi solidny i niezwykle mocny wygląd. Na tle smukłego profilu auta wyróżniają się reflektory tylne, które również mogą zostać wyposażone w technologię LED, aby zarówno tył, jak i przód C-HR cechował się podobną ekspresyjnością.

Samochód jest efektem globalnej współpracy między centrami projektowymi Toyoty na 3 kontynentach, a całą inicjatywą kierował główny projektant Kazuhiko Isawa z japońskiej centrali. Oryginalną stylistykę zewnętrzną opracowało kalifornijskie studio projektowe Calty Design.

Nowy hybrydowy układ napędowy, który C-HR dzieli z nowym Priusem, zapewnia moc 122 KM. Jest przy tym efektywniejszy i lżejszy, oferuje też większą wydajność niż jego poprzednik w Priusie 3. generacji. Sprawność cieplna silnika benzynowego została podniesiona do 40% — to rekordowo wysoka wydajność dla jednostki benzynowej. Zadbano też o zmniejszenie wagi i wymiarów innych komponentów systemu hybrydowego, a także o ich optymalne rozmieszczenie, co dodatkowo przyczyniło się do obniżenia środka ciężkości samochodu.

Toyota C-HR jest też dostępna z nowym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM, który zadebiutował w modelu Auris. Klienci będą mieli do wyboru 6-biegową ręczną skrzynię biegów lub bezstopniową skrzynię CVT, zaprojektowaną pod kątem szybkości reagowania, z myślą o oczekiwaniach Europejczyków zaznajomionych z ręcznymi i automatycznymi skrzyniami biegów. Skrzynia biegów CVT jest do nabycia w wersjach z napędem na przednią oś lub na 4 koła.

Na niektórych rynkach będzie również dostępny model z silnikiem 2-litrowym, który będzie oferowany wyłącznie ze skrzynią biegów CVT.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!