Celica za 400 dolarów
Od samego początku miał to być projekt nietypowy. John bardzo długo szukał odpowiedniego egzemplarza, który wymagałby niewiele prac remontowych. Znaleziona przez niego Toyota Celica kosztowała w sumie 400 dolarów.
Pod maską samochodu pracuje silnik Toyoty 22RE – jednostka uznawana za niezawodną, a znawcy tematu twierdzą, że to najlepszy klasyczny silnik tego producenta. Silnik ma moc 114 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 190 Nm. Jedyną zmianą zastosowaną przez John'a był montaż sportowego filtra powietrza.
Furgonetka i stara Supra
Osobliwością terenowej Toyoty jest oczywiście zmodyfikowane zawieszenie – jego skok to 216 mm z przodu oraz 254 mm z tyłu. Dodatkowo tylna oś samochodu została zastąpiona elementem pochodzącym ze starej furgonetki Toyoty uzupełnionym o komponenty pochodzące ze starej Supry. Całość uzupełniła specjalnie zaprojektowana kratka – tylne fotele musiały zostać wymontowane oraz 15- calowe sprężyny i 27- calowe opony. Przednie zawieszenie również zostało całkowicie przerobione i pochodzi po części z Toyoty Camry.
Rurowe zderzaki
Terenowa Toyota Celica została zmieniona również pod względem wizualnym. Usunięto otwierane przednie światła, a off-roadowy charakter podkreślają specjalnie przygotowane rurowe zderzaki. Wewnątrz samochodu zostały zamontowane sportowe kubełkowe fotele z pięciopunktowymi pasami bezpieczeństwa, a radio fabryczne zostało zastąpione dwuzakresowym radiem HAM używanym podczas rajdów.