Toyota GT86: inspirowana mangą

LeadPhoto Toyota GT86: inspirowana mangą
Toyota GT86 to obecnie jedyny sportowy samochód w ofercie Toyoty, ale zdecydowanie nie jedyny w historii marki. Współczesny model jest spadkobiercą tylnonapędowego modelu AE86 z lat 80., znanego także jako Corolla GT Coupe, Sprinter Trueno lub Corolla Trueno. Młodzi Japończycy, którzy za kierownicą tego modelu odkrywali radość driftu, nazywali go Hachi-Roku (po japońsku 86). W Japonii z AE86 łączy się cała subkultura, co musiało oczywiście znaleźć odzwierciedlenie w kulturze popularnej.
Content

Serial „Initial D” cieszy się popularnością wśród fanów szybkich samochodów na całym świecie. Opowiada o przygodach chłopaka, który zajmuje się rozwożeniem tofu klientom sklepu swojego ojca. Jego brawurowa jazda po górskich drogach uczyniła z AE86 gwiazdę, która zainspirowała młodych ludzi do driftu. Serialowy samochód jest polakierowany w charakterystyczny czarno-biały wzór, który znalazł teraz godnego naśladowcę.

Brytyjska Toyota wystylizowała najnowszy model GT86 na słynny Hachi-Roku z „Initial D”. Aby podkreślić popkulturowe korzenie projektu, Toyota poprosiła brytyjską rysowniczkę mangi, Sonię Leong, o stworzenie serii plakatów, przedstawiających zdjęcia prawdziwego GT86 w komiksowym otoczeniu. GT86 Initial D Concept jest oczywiście czarno-biały, ale to nie wszystko. Zamontowano w nim oryginalne części z japońskiej wersji AE86 – m.in. aluminiowe felgi RS Watanabe, zawieszenie TRD, układ wydechowy Fujitsubo i maskę z włókna węglowego.

Nie zapomniano także o żółtych światłach przeciwmgielnych i polakierowanej na srebrno pokrywie silnika, która w serialu wskazywała na to, że AE86 jest napędzany słynną sportową jednostką 4A-GE. W Polsce silnik ten ma nawet swój fan club. Na drzwiach umieszczono napis „Fujiwara Tofu Ten”, co znaczy „Sklep Fujiwara Tofu” - taki sam, jak na filmowym AE86.

Stylizowany GT86 będzie prezentowany na różnych wydarzeniach motoryzacyjnych w Wielkiej Brytanii przez całe lato.

Specyfikacja:

Koła                                                              8 x 17″ (ET40), alufelgi RS Watanabe F8 z opcjonalnym czarnym wykończeniem

Zawieszenie                                                TRD Sportivo

Wydech                                                       Fujitsubo Authorize S

Belka kolumn zawieszenia przedniego   Cusco

Maska                                                         Seibon, z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym

Detailing                                                     osłony klamek Cusco, z kompozytu węglowego, osłony lusterek z kompozytu węglowego, chlapacze, barwione klosze lamp tylnych i świateł przeciwmgielnych,

                                                                    korek wlewu oleju TRD, ciśnieniowy korek chłodnicy TRD, przycisk start TRD

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!