Toyota GT86: teraz jako Shooting Brake

LeadPhoto Toyota GT86: teraz jako Shooting Brake
Australijscy projektanci Toyoty zbudowali sportowy model GT86 w wersji, która nikogo nie pozostawi obojętnym. Shooting Brake Concept to sportowe, dwudrzwiowe auto z powiększonym bagażnikiem kombi.
Content

Od strony mechanicznej samochód niczym się nie różni od seryjnego GT86, z wolnossącym silnikiem typu boxer o mocy 200 KM. Auto zaprojektował australijski zespół Toyoty, natomiast prototyp został zbudowany ręcznie w Japonii, pod okiem działu aut sportowych Toyoty. Auto zaprezentował Tetsuya Tada, projektant Toyoty GT86 i bliźniaczego Subaru BRZ.

W 2014 roku Tetsuya Tada odwiedził australijski zespół projektantów, którzy pokazali mu wykonany z gliny model własnego pomysłu, w skali 1:4. Japoński inżynier był pod wrażeniem pomysłu i zlecił wybranemu przez siebie inżynierowi wykonanie prototypu. Australijczycy uwielbiają aktywność na świeżym powietrzu, stąd pomysł, aby dać GT86 dłuższy dach, na którym zmieści się deska surfingowa oraz bagażnik, w którym można przewozić wszelkiego rodzaju sprzęt sportowy. Czy auto trafi do produkcji seryjnej? Toyota nie ujawnia konkretnych planów.

To nie pierwszy shooting brake, zbudowany na modelu autorstwa Tetsuyi Tady. W 2013 roku podobną drogą poszło Subaru, które zbudowało takie nadwozie - w oparciu o model BRZ. Cross Sport Design Concept został zaprezentowany na Tokyo Motor Show w 2013 roku.

Shooting brake to typ nadwozia, po który najczęściej sięgały marki luksusowe. Za kierownicą Astona Martina, Ferrari, czy Jaguara - z przypominającym kombi, sportowym nadwoziem, arystokracja wybierała się na wycieczki i polowania. Nazwa „shooting brake” ma historyczny związek z przewożeniem broni. W XIX wieku tak nazywano powozy o wzmocnionej konstrukcji, które - oprócz wygodnych miejsc siedzących dla pasażerów - miały przedział na składowanie strzelb i amunicji.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!