Toyota już po raz 13 najcenniejszą marką motoryzacyjną wg Interbrand

LeadPhoto Toyota już po raz 13 najcenniejszą marką motoryzacyjną wg Interbrand
Ranking Best Global Brands 2016 firmy Interbrand już po raz 13. potwierdził, że Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną. Wartość marki wzrosła o 9% w porównaniu do 2015 roku i wynosi 53,6 mld dolarów. W zestawieniu najcenniejszych marek wszystkich branż Toyota zajęła 5. miejsce, awansując o jedną pozycję.
Content

Toyota, najcenniejsza marka motoryzacyjna na świecie, w rankingu Best Global Brands firmy Interbrand znalazła się w pierwszej piątce najbardziej wartościowych globalnych marek. Na pierwszych czterech pozycjach rankingu znaleźli się tacy technologiczni giganci jak Apple, Google i Microsoft, a także Coca Cola. Marka największego producenta samochodów na świecie awansowała w tym roku o jedną pozycję, wyprzedzając IBM. Jej wartość wzrosła w ciągu roku o 9% do poziomu 53,6 mld dolarów.

Dominującą pozycję marki Toyota w branży motoryzacyjnej potwierdzają wszystkie rankingi. Japoński koncern intensywnie inwestuje w najnowocześniejsze technologie, przede wszystkim w zakresie bezpieczeństwa oraz innowacyjnych napędów. Ogromnym osiągnięciem firmy jest wprowadzenie już niema do wszystkich modeli zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, dostępnych w standardzie lub za niewielką dopłatą. Jednocześnie Toyota systematycznie umacnia swoją przewagę w dziedzinie aut hybrydowych, tak pod względem technologicznym, jak i pod względem liczby oferowanych modeli i wyników sprzedaży. Firma konsekwentnie dąży do realizacji wizji społeczeństwa opartego na czystej energii i czystym transporcie, niezależnego od paliw kopalnych. Dlatego w 2014 roku wprowadziła na rynek wodorową Toyotę Mirai i pracuje nad kolejnymi wodorowymi modelami.

Toyota nie zapomina o fanach sportowych emocji. Firma pracuje nad rozszerzeniem oferty samochodów sportowych o dwa nowe modele oraz bierze udział w wielu najbardziej prestiżowych rajdach i wyścigach, takich jak seria wyścigów długodystansowych FIA World Endurance Championship, 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring oraz Rajd Dakar. Na najwyższą w branży wartość marki ogromny wpływ ma także pielęgnowana od dziesięcioleci bardzo wysoka jakość i niezawodność samochodów, najwyższej jakości serwis oraz podtrzymywanie doskonałych relacji z klientami.

Toyota zainwestowała miliard dolarów w badania nad sztuczną inteligencją, robotyką i autonomicznymi samochodami. Za pośrednictwem specjalnie powołanej firmy badawczej Toyota Research Institute japoński koncern nawiązał współpracę z najlepszymi specjalistami w tych dziedzinach oraz z prestiżowymi uczelniami – Massachusetts Institute of Technology (MIT), Uniwersytetem Stanforda i Uniwersytetem Michigan. Równocześnie Toyota podjęła współpracę z firmą Microsoft w dziedzinie wykorzystania najnowocześniejszych technologii informatycznych w motoryzacji, w tym roku rozszerzając ją o wsparcie technologiczne dla zespołu Toyoty, który w przyszłym roku wystartuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC).

Wieloletnie prace rozwojowe nad zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa znalazły już swoje odzwierciedlenie w ofercie firmy. Toyota postawiła sobie za cel udostępnienie najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa czynnego jak najszerszej grupie kierowców. Dlatego wprowadziła pakiet Toyota Safety Sense już niemal do wszystkich modeli, oferując je w standardzie lub za niewielką dopłatą. Toyota jest pod tym względem liderem wśród marek popularnych.

Ogromnym przełomem w dziedzinie bezpieczeństwa na drodze było rozpoczęcie komercjalizacji technologii ITS Connect, opierającej swoje działanie na komunikacji między samochodami oraz między samochodami a infrastrukturą drogową. Japonia jest pierwszym krajem, w którym rozpoczęto wyposażanie sygnalizatorów świetlnych i innych urządzeń drogowych w ten system. Toyota jako pierwszy producent samochodów zaczęła wprowadzać ITS Connect do swoich modeli.

Rok 2016 stoi pod znakiem rewolucyjnych zmian w designie samochodów Toyoty. Wśród nowych modeli marki o ekscytującej stylistyce znalazł się popularny SUV RAV4, od tego roku dostępny także z napędem hybrydowym, czwarta generacja Priusa, druga generacja Priusa Plug-in Hybrid oraz zupełnie nowy cross-over C-HR, w wersji benzynowej i hybrydowej. Równocześnie bardziej elegancki i dynamiczny styl otrzymały samochody użytkowe Toyoty – dostawczy PROACE i terenowy pick-up Hilux.

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne wg raportu Best Global Brands 2016 (Interbrand)

 

tabela1 Iterbrand 2016

 

Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2016 (Interbrand)

 

tabela2 Iterbrand 2016

 

Źródło:
http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2016/ranking/#?filter=&listFormat=ls

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!