W 1984 roku Toyota zastąpiła 25-letniego Land Cruisera 40, Land Cruiserem serii 70. Słynna 70-ka w wielu różnych typach nadwozia jest produkowana nieprzerwanie od 32 lat i wygląda na to, że stary dobry wół roboczy pociągnie jeszcze długie lata.
- Land Cruiser 70 jest bezterminowo stałym członkiem rodziny samochodów Toyoty. To kluczowy model w Australii, uwielbiany przez naszych klientów – mówi rzecznik prasowy Toyoty Australia, Stephan Coughlan. W przygotowaniu jest odświeżona wersja tego modelu.
Nowe informacje na temat LC 70 pojawiły się niedługo po tym, jak siły specjalne armii amerykańskiej zamówiły 556 samochodów terenowych, w tym wiele Land Cruiserów 76 (czterodrzwiowe kombi o półdługim rozstawie osi) i 79 (pickup o najdłuższym rozstawie osi). To tylko jeden z przykładów na to, że na światowych rynkach jest jeszcze wiele miejsca dla starszego modelu Land Cruisera, obok nowej, luksusowo wyposażonej terenówki LC 150 i potężnego LC 200 z silnikiem V8, który zdominował klasę aut produkcyjnych na rajdzie Dakar.
Jedną z nowości w „nowej-starej” 70-tce będzie 4,5-litrowy turbodiesel V8 z intercoolerem. Jednostka, pomimo ogromnej mocy, spełnia normę emisji spalin Euro 5. Auto zostanie także udoskonalone pod względem bezpieczeństwa. Nowy J7 otrzyma poduszkę powietrzną, osłaniającą kolana kierowcy i kurtyny boczne. Bezpieczeństwo jazdy poprawi się także dzięki kontroli trakcji, elektronicznemu systemowi stabilizacji toru jazdy (ESP), systemowi wspomagającemu pokonywanie stromych podjazdów i zjazdów, wspomaganiu hamowania, elektronicznemu rozdziałowi sił hamowania i tempomatowi.