Toyota na Tokyo Motor Show

LeadPhoto Toyota na Tokyo Motor Show
W czasie tegorocznego Salonu Samochodowego w Tokio Toyota przedstawi swoją wizję motoryzacji przyszłości w postaci trzech nowych samochodów koncepcyjnych. Auta zaprezentowane przez Toyotę są pokazem nowych koncepcji stylistycznych oraz podkreślają innowacyjność marki.
Content

Toyota S-FR (światowa premiera)

Toyota S-FR to auto koncepcyjne, które kontynuuje dumną tradycję sportowych samochodów Toyoty, dających kierowcy ogromną radość z jazdy. Auto, mniejsze od modelu GT86, wyróżnia się tak samo precyzyjnym, ekscytującym prowadzeniem. Powstało po to, by kolejne pokolenie młodych kierowców zaraziło się miłością do motoryzacji.

Nadwozie S-FR jest nadzwyczajnie lekkie, zapewnia jednak stabilne prowadzenie. Napędzany na tylną oś koncept S-FR ma wszystkie zalety lekkiego sportowego samochodu – bezpośrednie prowadzenie, stabilność i dynamikę, tak charakterystyczne dla sprawdzonego modelu GT86.

Wygląd S-FR wpisuje się w uznaną od pokoleń stylistykę sportowych samochodów. Masywny przód z wydłużoną maską, lekkie zaokrąglenia nadwozia kojarzą się z legendarnymi modelami, takimi jak 2000GT czy Supra. Proste, nowoczesne wykończenie wnętrza podkreśla sportowy styl.

Samochód powstał z myślą o kierowcach, którzy kochają samochody i dynamiczną jazdę. Zamontowany z przodu silnik zapewnia optymalne rozłożenie masy. Przełożenia zmieniamy za pomocą sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Auto pewnie pokonuje zakręty dzięki niezależnemu zawieszeniu.

Toyota FCV Plus (światowa premiera)

Model FCV Plus stworzono z myślą o wodorowym społeczeństwie przyszłości, w którym auto przekracza swoje tradycyjne funkcje środka transportu.

Ogniwa paliwowe są zamontowane między przednimi kołami, zaś zbiornik wodoru za tylnym siedzeniem. Każde koło jest napędzane osobnym, zintegrowanym z nim silnikiem elektrycznym. Te rozwiązania pozwoliły uzyskać przestronną kabinę pomimo bardzo kompaktowych rozmiarów samochodu. Auto jest doskonale zbalansowane dzięki równomiernemu rozłożeniu elementów układu napędowego z przodu i z tyłu pojazdu.
Samochód wyróżnia się śmiałym, futurystycznym nadwoziem o opływowych kształtach i wysokiej sztywności, pomimo niewielkiej masy własnej. Wygląd FCV Plus koresponduje z zastosowaną w nim zaawansowaną technologią.

Skompresowany wodór może być wytwarzany z wielu różnych surowców i jest łatwy w magazynowaniu. Dlatego uważa się go za obiecujące źródło energii. Zdaniem Toyoty, funkcjonowanie przyszłych społeczeństw będzie się opierało na energii wodorowej. Z myślą o tym Toyota zaprojektowała kompaktowy samochód zasilany ogniwami paliwowymi.

Czyste metody wytwarzania wodoru za pomocą różnych źródeł energii pozwolą wytwarzać paliwo lokalnie, w niewielkich urządzeniach. Samochody na ogniwa paliwowe stanowią bardzo ważny element śmiałej wizji energetycznej samowystarczalności lokalnych społeczności.

Źródłem energii samochodu wyposażonego w ogniwa paliwowe jest wodór zmagazynowany w zbiornikach na pokładzie auta. Jednak ogniwa zaparkowanego samochodu mogą produkować energię także z wykorzystaniem wodoru z zewnętrznego kontenera. W ten sposób auto staje się przydomową elektrownią, która w pełni zaspokoi potrzeby gospodarstwa domowego.

Kiedy samochód nie służy do jazdy, może przyłączyć się do lokalnej sieci energetycznej jako dodatkowe źródło zasilania. Zdolność do generowania energii na potrzeby zewnętrznych źródeł rozszerza tradycyjne funkcje samochodu i stwarza nowe możliwości ludziom na całym świecie.

Toyota KIKAI (światowa premiera)

Toyotę KIKAI zaprojektowano w taki sposób, by pokazać to, co w samochodach najciekawsze: precyzję wykonania, podziw dla technologii, prostotę i fascynację ruchem. Jako pojazd prawdziwie koncepcyjny, Toyota KIKAI zrywa z tradycyjnym podejściem do projektowania samochodów i jednocześnie do niego nawiązuje.

Śmiały pomysł polega na pokazaniu elementów, które zazwyczaj są schowane wewnątrz nadwozia, i zamanifestowaniu ich piękna. Dzięki temu wewnętrzne mechanizmy samochodu stają się częścią jego zewnętrznej formy. Uzupełnieniem starannego projektu, obejmującego również takie szczegóły jak zbiornik paliwa i rury wydechowe, są wskaźniki o wyglądzie analogowych przyrządów i przełączniki dopasowane stylem do wyeksponowanej maszynerii.

Kolejnym aspektem wyjątkowej budowy pojazdu jest okienko przy nogach kierowcy, pozwalające obserwować ruch kół i zawieszenia oraz przesuwającą się powierzchnię drogi. Przez przednią szybę widoczne są również ruchy drążka kierowniczego. Wszystko to jest źródłem zupełnie nowych doznań, związanych z możliwością obserwacji działania elementów pojazdu podczas poruszania się na wprost, pokonywania zakrętów i hamowania. W ten sposób zwyczajna jazda staje się źródłem nowych wrażeń, odbieranych bezpośrednio wieloma zmysłami.

Centralna pozycja fotela kierowcy umieszcza go w sercu samochodu. Optymalną ilość miejsca dla pasażerów zapewniono przez rozmieszczenie ich foteli na planie trójkąta, uzyskując jednocześnie doskonałą przestrzeń do komunikacji. Duże, sięgające aż po dach okna boczne pozwalają cieszyć się krajobrazami.

Podczas gdy większość pojazdów skrywa swe mechanizmy pod gładkimi blachami nadwozia, ten samochód koncepcyjny pozwala zachwycać się złożonym pięknem techniki.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!