Toyota pokazała nowe RAV4

LeadPhoto Toyota pokazała nowe RAV4
Toyota prezentuje na targach New York International Auto Show piątą generację Toyoty RAV4. Nowy SUV trafi na rynki europejskie w pierwszym kwartale 2019 roku.
Content

Zupełnie nowy design
Toyota mówi, że samochód jest adresowany do młodych rodzin, cieszących się życiem, zarówno w mieście, jak i podczas weekendowych wycieczek turystycznych i wyjazdów urlopowych.

Długość auta – 4600 mm – jest niemal taka sama, jak długość aktualnej wersji. Zmniejszony został przedni i tylny zwis, za to rozstaw osi zwiększono o 30 mm, co umożliwiło powiększenie kabiny. Przestrzeń bagażowa jest nie tylko większa, ale i bardziej funkcjonalna dzięki składanym tylnym siedzeniom, podwójnej podłodze i bocznym siatkom. Szerokość pojazdu zwiększyła się o 10 mm do 1855 mm, co również wpłynęło na powiększenie kabiny.

Większa moc
Nowy RAV4 będzie dostępny z dwiema jednostkami napędowymi TNGA, odznaczającymi się mniejszym zużyciem paliwa i większą mocą w stosunku do stosowanych w obecnym RAV4. Nowa hybrydowa jednostka napędowa z 2,5-litrowym silnikiem spalinowym ma łączyć oszczędność paliwa, małą emisję niepożądanych substancji oraz cichą pracę z większą mocą i szybszym reagowaniem na działania kierowcy. Samochód będzie również dostępny z nowym, dwulitrowym silnikiem benzynowym oraz manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Nowy napęd na cztery koła
W stosunku do aktualnego modelu zwiększono dynamikę jazdy, w szczególności dzięki istotnym usprawnieniom układów napędu na wszystkie koła zastosowanych w nowym RAV4. Dla wersji hybrydowej Toyota chwali się, że opracowała zupełnie nowy system napędu elektrycznego, wyróżniający się bardziej efektywnym wykorzystaniem energii. Drugi silnik elektryczny napędzający tylne koła generuje duży moment obrotowy przy obniżonych stratach energii, zapewniając znakomitą dzielność terenową w rozmaitych warunkach jazdy przy małym zużyciu paliwa. System napędu na wszystkie koła udoskonalono również w wersji konwencjonalnej z dwulitrowym silnikiem benzynowym, stosując podwójne sprzęgło i odłączanie tylnego mostu w wersji z automatyczną skrzynią biegów.

Wykorzystanie platformy TNGA, charakteryzującej się niskim położeniem środka ciężkości, optymalnym rozkładem masy oraz większą sztywnością nadwozia, ma korzystnie wpływać na dynamikę RAV4, zapewniając większą stabilność w zakrętach i precyzyjne reagowanie na działania kierowcy.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!