Toyota zmodernizowała model Prius+, jedynego w Europie 7-miejscowego minivana z napędem hybrydowym. Samochód zyskał zmodernizowaną jednostkę napędową, która pracuje teraz ciszej, płynniej przyspiesza i szybciej reaguje na wciśnięcie gazu.
Inżynierowie Toyoty zdołali zachować dynamikę pojazdu, przy obniżeniu obrotów silnika spalinowego o 1000 obr./min, dzięki zwiększeniu wykorzystania napędu elektrycznego do wspomagania pracującego w cyklu Atkinsona silnika 1.8 VVT-I. Efektem jest płynniejsza i cichsza, a przy tym dynamiczna jazda.
Poziom hałasu w kabinie obniżono przez zastosowanie dodatkowych materiałów tłumiących w szkieletach i obramowaniach drzwi, tablicy przyrządów i platformie samochodu. Dodano również wyciszenie tunelu.
Dzięki wykorzystaniu ulokowanego między przednimi siedzeniami, litowo-jonowego akumulatora trakcyjnego o małych wymiarach, Prius+ zapewnia dużo miejsca nawet dla siedmiorga pasażerów. Średnie spalanie to 4,1 l/100 km. Prius+ jest jednym z ośmiu dostępnych w Europie modeli Toyoty z napędem hybrydowym lub plug-in hybrid.
System multimedialny Toyota Touch 2 w Priusie+ to najnowsza wersja tego urządzenia, zaprezentowana na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie. Umieszczony centralnie ekran dotykowy jest bardziej intuicyjny w obsłudze, dzięki nowemu menu dla funkcji podstawowych i nawigacji satelitarnej. Uproszono również łączenie z portalem dla klientów - My Toyota.
Pakiet Toyota Touch 2 with Go wzbogacono o trzyletni abonament na aktualizacje i połączenia (z możliwością wydłużenia o kolejne dwa lata). Gwarantuje to możliwość dokładnego planowania tras oraz wsparcie szerokiej gamy aplikacji, zapewniających aktualne informacje o natężeniu ruchu, dostępności parkingów, pogodzie i cenach paliw. System Toyoty umożliwia korzystanie z licznych zasobów sieciowych, takich jak Google Search, Google Streetview, Aupeo!, Aha i Twitter.
Wielofunkcyjny, kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala na tablicy przyrządów zaprojektowano tak, by przekazywał informacje o stanie pojazdu, nie rozpraszając kierowcy. Pojawia się na nim teraz symbol kluczyka, informujący, że samochód jest gotowy do włączenia i ostrzegający o blokadzie kierownicy.