Wygląd nadwozia
Zmiany wyglądu nadwozia, utrzymane w duchu języka stylistycznego „Keen Look" i „Under Priority" objęły przód, tył, oraz linię boczną pojazdu. Nowe reflektory przednie i przebudowany górny grill upodabniają odświeżonego Priusa+ do nowych modeli Auris i Avensis. Światła drogowe oraz mijania zostały wyposażone w technologię LED.
Dolny grill otrzymał kształt trapezu oraz wykończenie lakierem piano black. Auto zostało optycznie poszerzone poprzez przebudowę zderzaka, który załamuje się w kierunku nowych wlotów powietrza i świateł LED do jazdy dziennej.
W ślad za zmianami na przodzie Priusa+, zmodyfikowany został także tył samochodu: nowy kształt otrzymały tylne reflektory i pokrywa bagażnika, a zderzak został zintegrowany z dyfuzorem oraz wnęką na tablicę rejestracyjną.
Zmiany we wnętrzu
Wnętrze nowego Priusa+ otrzymało nowe elementy wykończenia. Wygląd tablicy rozdzielczej i konsoli środkowej został unowocześniony. Pomiędzy przeprojektowanymi zegarami umieszczono nowy 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego, który obok standardowych informacji pokazuje także schemat działania układu hybrydowego oraz poziom naładowania akumulatorów. Funkcja Eco Judge wspomaga kierowcę w uzyskaniu jeszcze większej wydajności napędu hybrydowego. Na ekranie można sprawdzić także ustawienia systemu aktywnego tempomatu, klimatyzacji i systemu audio.
Toyota Touch 2
Na konsoli środkowej umieszczono ekran dotykowy najnowszej wersji systemu multimedialnego Toyota Touch 2. Unowocześniony wyświetlacz o przekątnej 6,1 cala i rozdzielczości 800 x 480 pikseli i wyświetla szerszą gamę kolorostyczną. Systemem można nawigować za pomocą gestów znanych użytkownikom tabletów.
System Toyota Touch 2 & Go Plus wyposażony jest w nową funkcję „Play More Like This" - inteligentny system rozpoznawania utworów, który pomoże stworzyć playlisty pasujące do nastroju kierowcy. Jest to bezpieczny i łatwy sposób wybierania muzyki podczas jazdy. Najbardziej rozbudowana wersja systemu multimedialnego umożliwia także połączenie z internetem za pośrednictwem funkcji hotspot na smartfonie.
Wspomaganie parkowania
Asystent parkowania (SIPA) jest dostępny już od poziomu średniego wyposażenia. Kamera cofania i sensory ultradźwiękowe na przednim zderzaku identyfikują równoległe i prostopadłe miejsca parkingowe. Następnie system automatycznie steruje układem kierowniczym, czego efektem jest bardzo precyzyjne zaparkowanie auta. Kierowca kontroluje wyłącznie prędkość samochodu.
Systemy bezpieczeństwa
Nowa wersja Priusa+ otrzymała bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa. System ochrony przedzderzeniowej (PCS) został wzmocniony i może teraz zredukować prędkość o 60 km/h. Dodatkowo, kierowca może ustawić czas ostrzegania o zbliżającym się niebezpieczeństwie lub całkowicie go wyłączyć. W razie nagłego hamowania EBS (Emergency Brake Signal) włącza wszystkie kierunkowskazy, by ostrzec innych uczestników ruchu i zapobiec uderzeniu nadjeżdżającego z tyłu samochodu.
Napęd hybrydowy
Inżynierowie Toyoty zwiększyli wydajność i poprawili osiągi napędu hybrydowego Priusa+ 2015, a także dostosowali go do normy emisji spalin Euro 6. Zawieszenie zostało zoptymalizowane pod kątem prowadzenia i komfortu.