Toyota RAV4 - hit w segmencie SUV

LeadPhoto Toyota RAV4 - hit w segmencie SUV
Odkąd Toyota RAV4 weszła na rynek w 1994 roku, z każdą kolejną generacją staje się coraz potężniejszym i bardziej zaawansowanym technicznie samochodem. Oto najważniejsze rzeczy, jakie trzeba wiedzieć o najnowszej odsłonie tego średniego SUV-a Toyoty. Poznajmy oblicza Toyoty RAV4.
Content

Szybki i oszczędny SUV z automatem
Zainteresowani zakupem Toyoty RAV4 nie mogą narzekać na brak wyboru źródeł napędu. Model jest dostępny z 2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 143 koni mechanicznych, 152-konną jednostką benzynową o takiej samej pojemności albo z nowoczesnym napędem hybrydowym generującym w sumie moc 197 koni mechanicznych. Na szczególną uwagę zasługuje ta ostatnia opcja. Hybrydowy SUV jest nie tylko szybki, bo przyspiesza od 0 do 100 km/h jedynie w 8,3 sekundy, ale przede wszystkim oszczędny – zużywa średnio zaledwie 5,2 litra benzyny na 100 km/h i emituje mniej szkodliwych związków do atmosfery. Co więcej, w hybrydowej odmianie RAV4 występuje w standardzie z automatyczną przekładnią bezstopniową E-CVT. SUV z automatem przypadnie do gustu kierowcom jeżdżącym na co dzień po mieście. W takiej konfiguracji auto płynnie przyspiesza i ułatwia jazdę, samemu zmieniając biegi pomiędzy kolejnymi skrzyżowaniami.

Zaawansowany napęd na 4 koła E-Four
W przypadku RAV4, oprócz różnych wersji silnikowych, mamy również możliwość wyboru rodzaju napędu. Toyotę można wybrać z napędem na przednią oś lub na 4 koła. W odmianie benzynowej do dyspozycji jest klasyczny napęd 4x4, natomiast w hybrydowym SUV-ie znajdziemy opracowany przez japoński koncern, autorski system E-Four, znany również z luksusowych aut Lexusa. W tym zmyślnym rozwiązaniu przednie koła są napędzane przy pomocy benzynowo-elektrycznego układu hybrydowego, natomiast tylną oś w ruch wprawia dodatkowa jednostka elektryczna. Nad sprawnym funkcjonowaniem układu czuwa komputer, automatycznie dostosowujący rozdział momentu obrotowego pomiędzy osiami w zależności od warunków panujących na drodze. Kierowca nie musi zaprzątać sobie niczym głowy, bo Toyota RAV4 to SUV z napędem na 4 koła, który myśli za niego.

Samochód, który czuwa nad bezpieczeństwem
Wiemy już, co wprawia SUV-a Toyoty w ruch. A co w przypadku, gdy zostanie on przerwany nagłą kolizją? W testach zderzeniowych amerykańskiego instytutu IIHS Toyota RAV4 okazała się jednym z najbezpieczniejszych SUV-ów dostępnych na rynku. Już w standardzie auto dysponuje siedmioma poduszkami powietrznymi. Ale RAV4 to samochód, który nie tylko łagodzi skutki wypadku, ale sam przeciwdziała niebezpiecznym sytuacjom na drodze, dbając o bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów, a także innych uczestników ruchu. W tym bezpiecznym SUV-ie znajdziemy rozbudowany pakiet Toyota Safety Sense. W jego skład wchodzą układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy, aktywny tempomat, układ rozpoznawania znaków drogowych, automatyczne światła drogowe i układ wykrywania zmęczenia kierowcy, który ostrzega w razie utraty koncentracji. Wszystkie te rozbudowane systemy czuwają nad bezpieczeństwem i ułatwiają prowadzenie auta w czasie każdej podróży. 

SUV z dobrym systemem audio
W Toyocie RAV4 znajdziemy szereg udogodnień, które umilą codzienną jazdę i podróżowanie na dłuższych dystansach. W zimie, jeszcze zanim zaczniemy podróż, użyteczne okaże się podgrzewanie przedniej szyby, wycieraczek i dysz spryskiwaczy – koniec ze skrobaniem szyb i zgrabiałymi rękami. Pasażerowie dodatkowo ucieszą się z podgrzewania tylnej kanapy. Natomiast niezależnie od pogody nastrój poprawi system audio, który już w najniższej wersji obsługuje łączność Bluetooth, AUX i USB. Fani głębokich brzmień mogą wybrać również specjalny system nagłośnienia znanej firmy JBL, słynącej z obsługi największych imprez muzycznych. W takiej opcji dostajemy układ składający się z aż 11 głośników z subwooferem i wzmacniacza. System wyposażono w ekologiczne rozwiązanie Greenedge, które zmniejsza pobór energii, a także układ Clari-fi poprawiający brzmienie skompresowanych plików audio.  

Toyota RAV4 – wygodne i pojemne auto
Toyota RAV4 to również jeden z najbardziej wygodnych i pojemnych SUV-ów w swojej klasie. Na szczególną uwagę zasługuje ilość miejsca na tylnych fotelach, która stała się obiektem częstych pochwał. Jakby tego było mało, pasażerowie mają możliwość regulacji pochylenia oparcia, przez co można się na niej wygodnie rozsiąść. W bagażniku tego pojemnego SUV-a średniej wielkości znajdziemy wiele wolnej przestrzeni na bagaże, zakupy i pakunki – jego pojemność liczy ponad 500 l. Dotarcie do jego wnętrza nie jest problemem nawet wtedy, kiedy nasze ręce są zajęte dźwiganiem ciężkich i nieporęcznych przedmiotów. A to za sprawą systemu bezdotykowego otwierania bagażnika, dzięki któremu pokrywa unosi się sama już po jednym ruchu stopy.    

SUV do miasta
RAV4 jest niemałym autem, tego nie da się ukryć. Mimo tego bez problemu poradzi sobie w miejskiej dżungli. W wyposażeniu SUV-a znajdziemy czujniki parkowania z przodu i z tyłu, które ułatwiają oszacowanie dystansu dzielącego przód i tył auta od najbliższej przeszkody. W ocenie tego, co dzieje się wokół samochodu pomoże kamera 360 stopni, która wyświetla obraz na ekranie na konsoli centralnej. Dodatkowo bezpieczeństwo w czasie wyjeżdżania z zatłoczonych parkingów wspomaga system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu. A kiedy już będziemy sunąć miejską arterią, przed pojazdami znajdującymi się poza obszarem widzenia ostrzeże nas system monitorowania martwego pola. Toyotę RAV4 można również śmiało nazwać SUV-em do miasta. 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!