Toyota ujawnia wnętrze modelu CH-R

LeadPhoto Toyota ujawnia wnętrze modelu CH-R
C-HR jest jednym z największych crossoverów – ma 4 360 mm długości, 1 795 mm szerokości i 1 555 mm wysokości (wersja Hybrid). Rozstaw osi to 2 640 mm, czyli tylko 2 cm mniej niż w rodzinnym RAV4. Jego głównym konkurentem będzie Nissan Qashqai.
Content

Nadwozie zostało zaprojektowane według koncepcji stylistycznej Sensual Speed-Cross i nawiązuje stylistyką do szlifowanego diamentu. Wyraźnie zarysowane nadkola podkreślają jego mocną, dynamiczną sylwetkę. Urozmaicona struktura C-HR łączy masywną dolną część nadwozia i większy prześwit z kompaktową, smukłą kabiną typu coupé.

Przód samochodu w nowy, oryginalny sposób rozwija koncepcje stylistyczne Under Priority i Keen Look. Reflektory są wyposażone w technologię Full LED ze światłowodami i kierunkowskazami sekwencyjnymi. Poniżej znajduje się rozbudowany w trzech wymiarach zderzak zintegrowany z błotnikami oraz trapezoidalny dolny wlot powietrza. Oba elementy podkreślają masywność i stabilność C-HR.

Przesunięcie czarnych listew progowych w kierunku przedniego i tylnego koła oraz oś boczna, która przebiega od przodu do tyłu, podkreślają dynamiczną, „uniesioną” sylwetkę auta. Kolejnymi elementami nawiązującej do coupé stylistyki modelu C-HR są ukryte klamki w tylnych drzwiach, które zintegrowano ze słupkiem C, oraz wyraziście opływowa linia dachu, przechodząca z tyłu w duży strukturalny spoiler.

W części tylnej ze smukłą kabiną zintegrowana jest klapa pojemnego bagażnika. Kabina kontrastuje tym samym z wyraźnie rozszerzającymi się błotnikami, nadającymi nowemu crossoverowi solidny i niezwykle mocny wygląd. Na tle smukłego profilu auta wyróżniają się reflektory tylne, które również mogą zostać wyposażone w technologię LED, aby zarówno tył, jak i przód C-HR cechował się podobną ekspresyjnością.

- Użytkownicy crossoverów chcą czegoś wyjątkowego. Zależy im na podniesionej pozycji za kierownicą i atrakcyjnej linii nadwozia. Zwracają też uwagę na zwinność i dynamikę jazdy. Wraz z C-HR wprowadzamy do segmentu crossoverów nową wartość. Samochód łączy siłę i krzepkość SUV-a z dynamiką kompaktowego coupé – skomentował Kazuhiko Isawa.

Innowacyjne podejście do projektowania wnętrza
Wnętrze C-HR jest realizacją nowej koncepcji stylistycznej Sensual Tech, łączącej funkcjonalność nowoczesnych technologii z najwyższą jakością materiałów i inspirującym stylem. Projekt przestronnej kabiny jest skoncentrowany na komforcie kierowcy.

C-HR będzie konkurował na rynku m.in. z crossoverami marek premium, dlatego Toyota postawiła na uzyskanie możliwie najwyższej jakości sensorycznej wnętrza. Europejski zespół Sensual Quality Toyoty włączył się do prac nad projektem na wyjątkowo wczesnym etapie. Ścisła współpraca zespołu projektantów wnętrza ze specjalistami czuwającymi nad jakością komponentów, ich teksturą, kształtem, kolorem i oświetleniem, pozwoliła stworzyć oryginalną koncepcję.

Wielowarstwowy projekt deski rozdzielczej znajduje kontynuację w wykończeniu drzwi. Oparty jest na kontraście między miękkimi materiałami i ostrymi liniami. Wnętrze tworzy świeżą, komfortową przestrzeń, ze stylowymi zdobieniami i wykończeniami w kolorze Piano Black.

Zorientowanie na kierowcę zainspirowało projektantów do skierowania konsoli centralnej z przełącznikami i 8-calowym ekranem dotykowym w stronę kierowcy. Prowadzący samochód ma w zasięgu ręki nowy system multimedialny z platformą nawigacji Multi-Media oraz rozbudowanymi usługami łączności i wymiany danych. Ekran dotykowy wystaje ponad górną linię deski rozdzielczej, która została obniżona, przyczyniając się do poprawy widoczności.

Unikalny dwupoziomowy projekt przednich foteli, oparty na koncepcji TNGA, łączy smukłą, sportową część górną ze wzmocnioną częścią dolną. Fotele pokryte są tapicerkami w nowych wzorach i kompozycjach kolorystycznych, o przyjemnych w dotyku teksturach.

C-HR wprowadza do segmentu crossoverów jakość dźwięku na najwyższym poziomie, którą zapewnia specjalnie opracowany do tego modelu system nagłośnienia klasy premium marki JBL. Składają się na niego 8-kanałowy wzmacniacz stereo o mocy 576 wat oraz 9 głośników, w tym dwa niedawno opatentowane wysokotonowe głośniki tubowe.

Nagłośnienie do C-HR powstało w ścisłej współpracy między JBL i Toyotą. Inżynierowie producenta systemów audio brali udział w projektowaniu wnętrza samochodu już od wczesnych etapów tego procesu. Dzięki temu system został tak dostrojony, aby dźwięk odbijając się od różnych powierzchni we wnętrzu auta tworzył optymalną przestrzeń akustyczną.

Oprócz dwóch 25-milimetrowych tubowych głośników wysokotonowych z kierownicami fal dźwiękowych, z przodu C-HR umieszczono dwa głośniki 80 mm o szerokiej charakterystyce kierunkowej oraz dwa 17-centymetrowe subwoofery, zaś z tyłu dwa 15-centymetrowe głośniki szerokopasmowe i 19-centymetrowy subwoofer w 10-litrowej obudowie z bass-refleksem. System audio JBL klasy premium, dostępny w połączeniu z nawigacją, obsługuje pliki dźwiękowe z kompresją bezstratną.

 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!