Toyota Vira: mniejszy brat RAV4

LeadPhoto Toyota Vira: mniejszy brat RAV4
Po sukcesie, jakim okazał się kompaktowy crossover C-HR, Toyota zabrała się za opracowanie jeszcze mniejszego auta na podniesionym nadwoziu. Samochód będzie mieć swój debiut w połowie stycznia, na Salonie Samochodowym w Tokyo.
Content

Pierwszym autem, które dało początek segmentowi SUV-ów z samonośnym nadwoziem była Toyota RAV4. Japoński koncern dostrzegł potrzebę tworzenia kompaktowych aut z podwyższonym nadwoziem i zawieszeniem. Takich samochodów oczekują klienci.

Odpowiedzią był hybrydowy koncept, pięciodrzwiowy crossover C-HR o odważnej stylistyce i kompaktowych rozmiarach, który już na początku roku wejdzie do sprzedaży także w Polsce. Toyota pomyślała też o młodych miłośnikach wyścigów i driftu, którzy niedługo doczekają się produkcyjnej wersji sportowego S-FR, mniejszego brata GT86. A już za kilka dni czeka nas kolejna sensacja od Toyoty – crossover segmentu B.

Toyota ViRA Concept to samochód dla tych, którzy lubią na innych kierowców patrzeć z góry, ale nie mają wiele do przewiezienia - ani nadmiaru gotówki. Jeśli ten trzydrzwiowy crossover zostanie zaakceptowany do produkcji, stanie się konkurentem dla Nissana JUKE.

ViRA łączy cechy dwóch hitów Toyoty: Yarisa i RAV4, z domieszką drapieżności rodem z GT86, któremu nowy koncept zawdzięcza sportowy profil coupe. Gwarantem sukcesu ma być najnowocześniejszy napęd hybrydowy Toyoty z nowego Priusa, czyli połączenie silnika benzynowego 1.8 z elektrycznym o łącznej mocy 122 KM.

Prius IV, który zadebiutuje w Polsce w pierwszej połowie tego roku, według danych producenta, ma zużywać średnio tylko 3 l benzyny na 100 km. Wiele wskazuje na to, że maleńki crossover wykaże się jeszcze niższym spalaniem. Nazwa modelu to połączenie słów Vitz, czyli japońskiej wersji Yarisa i RAV4. Samochód zadebiutuje na targach Tokyo Auto Salon już 15 stycznia.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!