Nowa Globalna Architektura Toyoty (TNGA) to ogłoszone w tym roku innowacyjne podejście do projektowania samochodów japońskiej marki. Według tej filozofii samochody podobnych rozmiarów będą współdzieliły platformy, komponenty napędów oraz inne podzespoły. Poprawi to osiągi i ekonomię spalania, a także precyzję prowadzenia. Samochody konstruowane w ramach TNGA mają obniżony środek ciężkości, lżejsze i bardziej kompaktowe komponenty oraz zunifikowaną stylistykę.
Do 2020 roku połowa pojazdów sprzedawanych przez Toyotę na całym świecie będzie wykorzystywała nowoopracowane platformy. Nowy Prius i koncepcyjny C-HR są pionierami tej technologii.
C-HR Concept
Na targach we Frankfurcie poznamy przedprodukcyjną wersję kompaktowego crossovera. O tym, jak bardzo się różni od poprzednika, przekonamy się już za kilka dni. C-HR z 2014 roku powstał w studiu projektowym ED2 pod Niceą i był przesiąknięty europejskim duchem. Smukła kabina i masywna dolna część trzydrzwiowego nadwozia przypominały przyczajonego drapieżnika. Odważna, wysmakowana stylistyka, kompaktowe rozmiary i niezwykła ekonomiczność doskonale pasowały do stylu życia mieszkańców Starego Kontynentu.
Prius IV generacji
Najbardziej oczekiwaną premierą targów we Frankfurcie będzie Prius czwartej generacji.
Światowa prapremiera modelu odbyła się w Las Vegas 8 września. Auto wyróżnia się śmiałą stylistyką, obowiązkową w przypadku tej ikonicznej hybrydy, najbardziej ekonomicznym napędem hybrydowym na rynku i większą dynamiką jazdy. Nowy model spełnił wszystkie oczekiwania wobec numeru 1. wśród samochodów z alternatywnym napędem.