Toyota znów najbardziej wartościową marką

LeadPhoto Toyota znów najbardziej wartościową marką
Po raz drugi z rzędu Toyota została uznana za najbardziej wartościową markę motoryzacyjną na świecie według Rankingu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2014. Japoński producent nie tylko przewodzi w zestawieniu, ale wyraźnie powiększą swoją przewagę nad kolejnymi markami (BMW, Mercedes). Marka Toyota została wyceniona na 29,6 mld USD, czyli aż o 21% więcej niż przed rokiem.
Content

Na dziewięć edycji raportu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands, Toyota okazywała się najbardziej wartościową marką motoryzacyjną na świecie aż siedmiokrotnie. Dalszy wzrost wartości marki Toyota w 2014 roku jest potwierdzeniem pozycji lidera, jaką koncern utrzymuje na światowych rynkach nie tylko w zakresie liczby wyprodukowanych i sprzedanych samochodów, ale także najwyższej pozycji wizerunkowej.

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne wg raportu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2014 (Millward Brown) przedstawiają się następująco:

Lp.

Producent

Wartość marki

Zmiana względem 2013 r.

1.

Toyota

29,6 mld USD

+21 proc.

2.

BMW

25,7 mld USD

+7 proc.

3.

Mercedes

21,5 mld USD

+20 proc.

4.

Honda

14,1 mld USD

+14 proc.

5.

Ford

11,8 mld USD

+56 proc.

6.

Nissan

11,1 mld USD

+9 proc.

7.

Volkswagen

8,4 mld USD

-4 proc.

8.

Audi

7,1 mld USD

+27 proc.

9.

Chevrolet

4,9 mld USD

(wcześniej nieklasyfikowany)

10.

Hyundai

4,6 mld USD

+15 proc.

 

Eksperci Millward Brown wyróżnili trzy kluczowe obszary, które pozwoliły Toyocie powiększyć przewagę nad pozostałymi firmami, a jednocześnie okazują się kluczowe w postrzeganiu samochodów przez klientów: technologia, bezpieczeństwo i zaufanie do marki.

Pełen raport można znaleźć na stronie Millward Brown:

http://www.millwardbrown.com/brandz/2014/Top100/Docs/2014_BrandZ_Top100_Report.pdf

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!