Na platformie TNGA
Nowy Auris bazuje na platformie TNGA, którą Toyota po raz pierwszy zastosowała w 2015 wprowadzając na rynek Priusa IV generacji. Jak zapewnia producent, zastosowanie takiej konstrukcji w nowym hatchbacku zapewnia przyjemniejsze wrażenia z jazdy. Przyczynia się do tego nisko położony środek ciężkości, zawieszenie wielowahaczowe oraz bardziej stabilne nadwozie, usztywnione dzięki szerokiemu zastosowaniu wysokowytrzymałej stali i wzmocnieniom strukturalnym.
Toyota podkreśla również, że wszystkie samochody zbudowane w architekturze TNGA charakteryzują się wyższym poziomem bezpieczeństwa biernego i czynnego. Nowy Auris ma być tak zaprojektowany, aby spełnić najwyższe wymagania niezależnych organizacji przeprowadzających testy zderzeniowe. Samochód wyposażono ponadto w systemy w pakiecie Toyota Safety Sense.
Nowy design
Przy projektowaniu nowego Aurisa naszym głównym celem było stworzenie najbardziej śmiałego i dynamicznego hatchbacka na rynku, bez rezygnacji z użyteczności wnętrza – wyjaśnił Simon Humphries, dyrektor wykonawczy Toyota Global Design. – Korzystając z nisko położonego środka ciężkości uzyskanego dzięki platformie TNGA, stworzyliśmy samochód, który patrząc z boku jest lekki i zwinny, lecz gdy staniemy za nim, zobaczymy solidny, szeroki i nisko osadzony pojazd, który budzi zaufanie. Takie odczucia są niezwykle ważne na europejskim rynku - dodał.
Nowy Auris jest o 25 mm niższy i o 40 mm dłuższy niż poprzedni model, głównie za sprawą większego rozstawu osi.