Nie tylko Hilux, ale również Land Cruiser i RAV4 są do dziś ikonami dzielności terenowej, niezniszczalności i niezawodności. Bez tych modeli, Toyota nie byłaby tą samą firmą…
Obecna gama samochodów Toyoty z napędem 4x4 jest zróżnicowana, w zależności od potrzeb Klientów i konkretnego przeznaczenia modelu. Pojazdy różnią się od siebie wielkością, rodzajem rozwiązania napędu 4x4, czy systemami terenowymi, ale łączy je jedno – wszystkie są ikonami i najbardziej rozpozna- walnymi samochodami w swoich segmentach.
W przypadku Toyoty RAV4 nikogo to nie dziwi, ponieważ właśnie ten samochód zapoczątkował klasę małych pojazdów rekreacyjnych z napędem na obie osie. Model, który wziął nazwę od słów Recreational Active Vehicle with 4 Wheel-Drive, był prekursorem światowego rynku SUV-ów, debiutując jako niespełna 4-metrowy samochód rekreacyjny z napędem na 4 koła. To właśnie od RAV4 rozpoczęła się światowa moda na tego typu pojazdy, dlatego też dziś, po niemal 20 latach obecności na rynku, RAV4 uchodzi za wzorzec SUV-a. Jest dostępny w ponad 150 krajach świata, z łączną sprzedażą 4.5 mln sztuk od momentu debiutu (z czego aż 1.2 mln sprzedano w Europie).
W marcu, w Europie zadebiutowała najnowsza generacja Toyoty RAV4, która jest pojazdem jeszcze bardziej rodzinnym i wszechstronnym niż jej po- przednicy, o całkowicie nowym wyglądzie nadwozia i z licznymi nowinkami technicznymi. W ten sposób, na naszych oczach powstaje kolejny rozdział w stosunkowo krótkiej, ale pełnej sukcesów historii RAV4.
Najdłuższą bytnością na rynku, spośród terenówek Toyoty, może pochwalić się Land Cruiser, którego legenda trwa już 63 rok. W nazwie tego modelu ujęta została jego pełna charakterystyka - jest samochodem, który pozwala przemierzać wszystkie światowe lądy. Potwierdzeniem tego jest popularność Land Cruiserów. Poruszają się po 170 krajach świata i codziennie udowadniają, na wszystkich kontynentach, swoją niezniszczalność i trwałość. Gama Land Cruisera jest niezwykle zróżnicowana, w zależności od rynku. W Europie, obecna generacja – Land Cruiser 150, to nadal marka sama w sobie i ikona pojazdu terenowego z konstrukcją ramową i stałym napędem na cztery koła, oferująca jednocześnie najwyższy poziom wyposażenia i komfortu. Land Cruiser 150 jak żaden inny samochód, pozwala cieszyć się wszystkimi zaletami dużych SUV-ów oraz pełną dzielnością terenową. W przeciwieństwie do innych pojazdów o podwyższonym zawieszeniu, Land Cruiser pozwala użytkownikowi samodzielnie wybrać ścieżkę i sposób jej pokonania. Zjeżdżając nim z asfaltu można mieć pewność, że auto sprawdzi się w najtrudniejszych warunkach.
Wszystkie te zalety posiada także Land Cruiser V8, tylko w znacznie rozbudowanej formie. Dziś jest to największy samochód osobowy, jaki w oficjalnej dystrybucji można kupić w Polsce. Imponuje wszystkim: rozmiarami, mocą, potężnymi silnikami V8, najbardziej luksusowym wyposażeniem, możliwościami terenowymi, czy łatwością, z jaką pociągnie za sobą przyczepy z jachtami czy końmi. Żaden inny samo- chód na drodze nie może się z nim równać.
Obie wersje Land Cruisera – 150 i V8 – wyróżniają się także najbardziej zaawansowanymi systemami do jazdy terenowej. Wśród nich jest np. Crawl Control, dzięki któremu samochód sam pokonuje najtrudniejsze zjazdy i podjazdy, dobierając samodzielnie prędkość każdego z kół, a kierowcy pozostaje jedynie kontrolowanie toru jazdy. Dzięki temu, wyraźnie ogranicza się ryzyko zakopania czy ześlizgnięcia ze zbocza, poprzez nieumiejętne operowanie pedałem gazu.
Obok Land Cruiserów, Hilux jest pojazdem bardziej użytkowym i przeznaczonym do praktycznych celów przewozowych, nadal mając przy tym najwyższą dzielność terenową. Hilux, dzięki swojemu zróżnicowaniu nadwoziowemu, może dziś pełnić różne role – od pojazdu w pełni użytkowego, przeznaczonego do przewożenia na pojemnej pace dużych i ciężkich przedmiotów, po znakomicie wyposażonego odpowiednika dużego SUV-a, sprawdzającego się w codziennej służbie rodzinie.
We wszystkich przypadkach i wszystkich modelach Toyot 4x4, wyróżniają się one jedną, wspólną cechą – wybierają je osoby, oczekujące od samochodów więcej. I to właśnie od nich otrzymują.
Źródło: Toyota News