Toyoty 4x4, czyli nie tylko Hilux...

LeadPhoto Toyoty 4x4, czyli nie tylko Hilux...
Toyota, jako największy na świecie producent samochodów, słynie z wielu przełomowych konstrukcji, które na zawsze zmieniły motoryzację. Tak było np. z Corollą, która do dziś jest modelem o największej liczbie sprzedanych egzemplarzy w historii. Podobnym przełomem był Prius, ze swoją rewolucyjną technologią hybrydową. Legendami zostały liczne modele sportowe, jak Celica, MR2, czy teraz GT86. Równolegle do tych osiągnięć, Toyota od lat rozwijała jeszcze jedną grupę pojazdów – terenowych i rekreacyjnych.
Content

Nie tylko Hilux, ale również Land Cruiser i RAV4 są do dziś ikonami dzielności terenowej, niezniszczalności i niezawodności. Bez tych modeli, Toyota nie byłaby tą samą firmą…

Obecna gama samochodów Toyoty z napędem 4x4 jest zróżnicowana, w zależności od potrzeb Klientów i konkretnego przeznaczenia modelu. Pojazdy różnią się od siebie wielkością, rodzajem rozwiązania napędu 4x4, czy systemami terenowymi, ale łączy je jedno – wszystkie są ikonami i najbardziej rozpozna- walnymi samochodami w swoich segmentach.

W przypadku Toyoty RAV4 nikogo to nie dziwi, ponieważ właśnie ten samochód zapoczątkował klasę małych pojazdów rekreacyjnych z napędem na obie osie. Model, który wziął nazwę od słów Recreational Active Vehicle with 4 Wheel-Drive, był prekursorem światowego rynku SUV-ów, debiutując jako niespełna 4-metrowy samochód rekreacyjny z napędem na 4 koła. To właśnie od RAV4 rozpoczęła się światowa moda na tego typu pojazdy, dlatego też dziś, po niemal 20 latach obecności na rynku, RAV4 uchodzi za wzorzec SUV-a. Jest dostępny w ponad 150 krajach świata, z łączną sprzedażą 4.5 mln sztuk od momentu debiutu (z czego aż 1.2 mln sprzedano w Europie).

W marcu, w Europie zadebiutowała najnowsza generacja Toyoty RAV4, która jest pojazdem jeszcze bardziej rodzinnym i wszechstronnym niż jej po- przednicy, o całkowicie nowym wyglądzie nadwozia i z licznymi nowinkami technicznymi. W ten sposób, na naszych oczach powstaje kolejny rozdział w stosunkowo krótkiej, ale pełnej sukcesów historii RAV4.

Najdłuższą bytnością na rynku, spośród terenówek Toyoty, może pochwalić się Land Cruiser, którego legenda trwa już 63 rok. W nazwie tego modelu ujęta została jego pełna charakterystyka - jest samochodem, który pozwala przemierzać wszystkie światowe lądy. Potwierdzeniem tego jest popularność Land Cruiserów. Poruszają się po 170 krajach świata i codziennie udowadniają, na wszystkich kontynentach, swoją niezniszczalność i trwałość. Gama Land Cruisera jest niezwykle zróżnicowana, w zależności od rynku. W Europie, obecna generacja – Land Cruiser 150, to nadal marka sama w sobie i ikona pojazdu terenowego z konstrukcją ramową i stałym napędem na cztery koła, oferująca jednocześnie najwyższy poziom wyposażenia i komfortu. Land Cruiser 150 jak żaden inny samochód, pozwala cieszyć się wszystkimi zaletami dużych SUV-ów oraz pełną dzielnością terenową. W przeciwieństwie do innych pojazdów o podwyższonym zawieszeniu, Land Cruiser pozwala użytkownikowi samodzielnie wybrać ścieżkę i sposób jej pokonania. Zjeżdżając nim z asfaltu można mieć pewność, że auto sprawdzi się w najtrudniejszych warunkach.

Wszystkie te zalety posiada także Land Cruiser V8, tylko w znacznie rozbudowanej formie. Dziś jest to największy samochód osobowy, jaki w oficjalnej dystrybucji można kupić w Polsce. Imponuje wszystkim: rozmiarami, mocą, potężnymi silnikami V8, najbardziej luksusowym wyposażeniem, możliwościami terenowymi, czy łatwością, z jaką pociągnie za sobą przyczepy z jachtami czy końmi. Żaden inny samo- chód na drodze nie może się z nim równać.

Obie wersje Land Cruisera – 150 i V8 – wyróżniają się także najbardziej zaawansowanymi systemami do jazdy terenowej. Wśród nich jest np. Crawl Control, dzięki któremu samochód sam pokonuje najtrudniejsze zjazdy i podjazdy, dobierając samodzielnie prędkość każdego z kół, a kierowcy pozostaje jedynie kontrolowanie toru jazdy. Dzięki temu, wyraźnie ogranicza się ryzyko zakopania czy ześlizgnięcia ze zbocza, poprzez nieumiejętne operowanie pedałem gazu.

Obok Land Cruiserów, Hilux jest pojazdem bardziej użytkowym i przeznaczonym do praktycznych celów przewozowych, nadal mając przy tym najwyższą dzielność terenową. Hilux, dzięki swojemu zróżnicowaniu nadwoziowemu, może dziś pełnić różne role – od pojazdu w pełni użytkowego, przeznaczonego do przewożenia na pojemnej pace dużych i ciężkich przedmiotów, po znakomicie wyposażonego odpowiednika dużego SUV-a, sprawdzającego się w codziennej służbie rodzinie.

We wszystkich przypadkach i wszystkich modelach Toyot 4x4, wyróżniają się one jedną, wspólną cechą – wybierają je osoby, oczekujące od samochodów więcej. I to właśnie od nich otrzymują.

Źródło: Toyota News

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!